هاست پرسرعت
خودرو

بررسی سیستم صوتی باورز اند ویلکینز بی ام و سری ۵ جدید

بررسی سیستم صوتی باورز اند ویلکینز بی ام و سری ۵ جدید

باورز اند ویلکینز از سال ۲۰۱۵ تاکنون با بی‌ام‌و همکاری دارد به گونه‌ای که در آن زمان سری ۷ کد G11 سیستم صوتی دایموند این شرکت را دریافت کرد. حالا می‌خواهیم به جدیدترین سیستم صوتی این شرکت در نسل جدید سری ۵ نگاهی بیندازیم.

خریداران در سال ۲۰۲۳ می‌توانند سیستم صوتی سطح بالای باورز اند ویلکینز را در سری ۵ و مدل‌های لوکس‌تر انتخاب کنند. همچنین برای سری ۷ کد G70 سیستم صوتی ارتقا یافته با ۴۰ بلندگو و ۱۹۶۵ وات قدرت قابل سفارش است. شرکت یاد شده برای سری ۵ جدید G60 و نسخه برقی i5 یک سیستم صوتی جدید با تکنولوژی متمایز را معرفی کرده است.

این سیستم صوتی در سری ۵ جدید ۱۸ بلندگو و در i5 برقی ۱۷ بلندگو دارد و قدرتش به ۶۵۵ وات می‌رسد. سیستم صوتی جدید باورز اند ویلکینز همچنین از ۷ توییتر آلومینیومی ۲۵ میلی‌متری و ۷ بلندگوی میدرنج ۱۰۰ میلی‌متری سود می‌برد. ۴ بلندگوی میدرنج این سیستم صوتی از تکنولوژی کانتینیوم برخوردار هستند تا صداهای مزاحم را کاهش دهند. در سری ۵ جدید دو باس ووفر مرکزی در زیر صندلی‌های جلو نصب شده درحالی‌که در صندوق‌عقب i5 یک ساب ووفر ۲۰۰ میلی‌متری دیده می‌شود. این شرکت با تنظیمات خاص خود باعث حذف لرزش‌های ناخواسته می‌شود تا صدایی شفاف و سطح بالا ارائه شود. از دیگر ویژگی‌های سیستم صوتی موردبحث می‌توان به الگوریتم لوجیک ۷ و تنظیم اتوماتیک فرکانس‌ها بسته به ‌سرعت خودرو اشاره کرد. پوشش بلندگوها نیز دارای لوگوی نورانی و الگوی جذابی بوده که هماهنگی بسیار خوبی با کابین سری ۵ جدید دارد.

اما سیستم صوتی باورز اند ویلکینز با چه قیمتی عرضه می‌شود؟ ژرمن‌ها برای این سیستم ۹۵۰ دلار قیمت تعیین کرده‌اند و خود سری ۵ نیز در نسخه دیفرانسیل عقب ۵۳۰i قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد. برای مدل برقی i5 M60 با دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک باید ۸۴ هزار دلار پرداخت کرد. البته در صورت سفارش آپشن ها واضح است که قیمت این خودروها افزایش خواهد یافت. شایان ذکر است سری ۵ و i5 جدید در آمریکا به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی هارمن کاردون که دارای ۱۲ بلندگو بوده و ۲۰۵ وات قدرت دارد عرضه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا