هاست پرسرعت
خودرو

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

F-150 بار دیگر خود را به‌عنوان یک وانت شکست‌ناپذیر ثابت کرده است.
بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مزایا معایب
پیکربندی‌های مختلف/ توانایی درخور آفرود/ کاربردی قیمت بالا/ ابعاد بسیار بزرگ

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

F-150 بار دیگر به‌روز می‌شود

پرفورش‌ترین وانت آمریکا نزدیک به پنجاه سال مهمان جاده‌های این کشور بوده است. هر چند به‌روزرسانی‌های F-150 جدید انقلابی و شاخص نیستند اما بهبودهایی را در آن ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای خریداران تازه آن مهم باشد.

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

نسخه های مختلف F-150

شاسی قاب‌روی‌بدنه این وانت از یک قاب شاسی فولادی مستحکم و بدنه آلومینیومی با گرید نظامی آهن سود می‌برد. F-150 در هفت نسخه متفاوت عرضه می‌شود که همه‌وهمه امکانات متمایزی دارند و می‌توانند وانت محبوب آمریکا را برای کاربری‌های متفاوت آماده کنند. نسخه پایه و بالارده این خودرو به‌ترتیب XL و پلاتینیوم نام گرفته است. البته نسخه ترمور هم با قابلیت‌های آفرود بیشتر در دسترس خریداران قرار گرفته که درحقیقت فضای خالی میان F-150 استاندارد و رپتور را پر می‌کند. خریداران می‌توانند وانت خود را با کابین عادی یا ظرفیت بالای «سوپرکرو» سفارش دهند که هر یک با سه تخت متفاوت عرضه می‌شود.

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

پیشرانه F-150

نسخه ۲۰۲۴ F-150 با یک پیشرانه استاندارد جدید عرضه شده است که توان تولید ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر V شکل، پسوند اکوبوست را با خود به دوش می‌کشد. نسخه ۵ لیتری V8 و ۳.۵ لیتریی تویین توربوی V6 این خودرو هم دردسترس علاقه‌مندان به مدل‌های قدرتمند قرار گرفته‌اند که به‌ترتیب با ۵۵۵ و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شوند و هر دو از ۴۰۵ اسب بخار قدرت سود می‌برند. نمونه هیبریدی ۳.۵ لیتری این وانت هم با ۴۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۷۲ نیوتن متر گشتاور عرضه شده است تا پرچمدار نسل تازه باشد.

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

قدرت تمام این مدل‌ها از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخ‌های منتقل می‎‌شود. نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب و باقی مدل‌ها چهارچرخ محرک هستند. سیستم هیبریدی «پاوربوست» فورد قدرت موتور اکوبوست را با الکتروموتور قدرت‌گرفته از باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی ترکیب می‌کند. باتری این خودرو نیروبخش درگاه‌های خروجی ۲ کیلوواتی داخل کابین و تخت بیرونی هم هست که می‌تواند شامل یخچال، بلندگو و.. می‌شود. مدل‌های مجهز به پاوربوست، از اینورتر هم سود می‌برند.

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

امکانات

از جمله امکانات F-150 2024 می‌توان به آخرین نسخه دستیار فورد، «بلو کروز»، نمایشگر ۱۲ اینچی LCD لمسی و سیستم هشدار دزدیدن خودرو می‌شود که گزارش دزدی را بلافاصله و به‌صورت خودکار به پلیس محلی اطلاع می‌دهد. بازگشایی ۱۰۰ درجه‌ای در تخت باعث می‌شود دسترسی به قسمت بار راحت‌تر از همیشه باشد و بتوان با تکیه بر گیره‌های کابین، از بستن درست بار اطمینان حاصل کرد.

بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانت‌های جهان

نتیجه

تاکنون فورد موفق شده تا F-150 را به‌عنوان یک ابزار قابل اطمینان به مردم معرفی کند. این خودروی شکست‌ناپذیر می‌تواند از پس هر کاری که مالک فکرش را بکند، بر بیاید. فورد با تجهیز نسل تازه به امکانات مناسب، ظاهر به‌روزشده و توانایی‌های فنی و آفرود محصولی را عرضه کرده که از پس هر مسیری بر می‌آید. دستیارهای کمکی، عبور از مسیرهای دشوار را راحت‌تر از هر زمان دیگری کرده‌اند تا این وانت پرفروش، برای علاقه‌مندان بیشتری قابل‌دسترسی باشد. وقتی با یک دستگاه F-150 زندگی کنید، تازه متوجه می‌شوید که چرا آمریکایی‌ها تا این اندازه به آن علاقه دارند. آیا شما وانت بهتری را سراغ دارید که بتواند عملکرد بهتری ارائه دهد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا