هاست پرسرعت
خودرو

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

کانسپت رودئو یکی از محبوب‌ترین کانسپت‌های شرکت روف بود که بسیار شبیه به خودروهای رالی پورشه بود. طبق گفته کمپانی روف، این خودروی ۷۱۰ اسب بخاری چهار چرخ محرک برای غرب وحشی آمریکا طراحی شده بود. متأسفانه این خودرو هیچ‌گاه به تولید نرسید.

همچنین بخوانید: داستان روف، تیونری که از پورشه ابرخودرو ساخت / فیلم مستند

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

شرکت سازنده باربند و چمدان‌ها را در این ماکت به‌عنوان تجهیزات اضافه به فروش می‌رساند. طرح چوبی که در باربند کار شده بسیار دقیق و باکیفیت است و تا زمانی که آن را لمس نکنید، هیچ فرقی با چوب واقعی ندارد. همچنین چمدان‌ها نیز با دقت، جزئیات و جنس بسیار خوبی ساخته شده‌اند. بدنه CTR این ماکت به رنگ طلایی مات (شنی) و سبز ناتو است که نواری قرمز رنگ آن دو را از هم جدا می‌کند. باید اقرار کرد که کیفیت رنگ‌آمیزی واقعاً عالی است. در نمای جلو، چراغ‌های رالی اضافه شده. همچنین میله محافظی که در خودروهای آفرود به میله گاونر معروف است در این ماکت به‌خوبی ساخته شده و طنابی واقعی دور آن پیچیده شده است.

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

بیل نصب شده بر روی در پشت بسیار واقعی‌تر از بیل‌هایی است که در دیگر ماکت‌های آفرود دیده‌ایم. تسمه‌هایی که کاپوت جلو و عقب را محکم و لوازم جانبی را به آن متصل می‌کند بسیار واقعی و ظریف ساخته شده‌اند. میله بکسل قرمز رنگی که بر روی سپر جلو و عقب نصب شده است بیشتر این ماکت را شبیه به یک آفرودر واقعی می‌کند. البته متأسفانه این میله‌ها چندان محکم نیستند و بیشترین احتمال شکسته شدن در ماکت را دارند.

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

ارتفاع سواری ماکت روف رودئو کاملاً دقیق و با اصول افزایش یافته و مانند نسخه اصلی با دیگر اجزا در هماهنگی کامل است. همچنین در ماکت روف رودئو برای اولین بار در دنیای ماکت‌ها، تایرها دارای مارک هستند. جزئیات چرخ‌ها، رینگ‌ها، دیسک‌های ترمز و کالیپرها بسیار عالی هستند. ایرادی که به چرخ‌ها و تایرهای این ماکت وارد است زبر نبودن آج تایرها و تقریباً صاف بودن آن‌هاست. متأسفانه سیستم تعلیق این ماکت، برخلاف آنچه از خودروهای آفرود انتظار دارید، هیچ حرکتی نمی‌کند و درواقع اصلاً تعلیقی ندارد!

همچنین بخوانید: دوئل‌های ماکتی: فورد موستانگ ۱۹۷۱ یا تویوتا سوپرا نسل چهار؟

زیر کاپوت جلو و عقب این ماکت جزئیات زیادی دیده نمی‌شود. در جلو، محفظه قرارگیری اشیا با پلاستیک طرح فیبرکربن پوشیده شده گرد و خاک، اثر انگشت و… را به‌راحتی به خود می‌گیرد و کثیف می‌شود. بر روی این پلاستیک لوگو روف رودئو حک شده. درب کاپوت عقب دارای توری سوراخ‌دار است که اجازه می‌دهد بیننده نگاهی به موتور بیندازد. اگر کسی بخواهد کمی دقیق‌تر موتور را بررسی کند باید درب کاپوت را بالا بیاورد و مستقیم جزئیات را بررسی کند. جزئیات موتور برای ماکتی با این رده قیمتی چندان جذاب نیست اما آن‌قدرها هم ضعیف نیست.

بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

فضای داخلی ماکت روف رودئو با رنگ قهوه‌ای مزین شده. استفاده از این نوع رنگ برای تریم داخلی بیننده را یاد چرم باکیفیتی که در نسخه اصلی وجود دارد می‌اندازد. از طرف دیگر، منبت‌های قالی مانندی که بر روی صندلی‌ها و درب‌ها وجود دارند آن‌قدر دقیق و باکیفیت هستند که مجبور شدم آن‌ها را لمس کنم تا باور کنم واقعاً از جنس پارچه نیستند! کمربندهای ایمنی پارچه‌ای هستند و سگک‌های آن‌ها جداگانه و با طراحی و ساخته شده. کف کابین، رکاب‌ها و… ماکت روف رودئو نیز تماماً توسط پلاستیکی باکیفیت با طرح فیبرکربن پوشیده شده. کابین این ماکت تقریباً بی‌نقص است اما ای‌کاش کمی بیشتر بر روی برخی جزئیات مانند سردنده و تریم قهوه‌ای آن کار می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

منبع

diecastsociety

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا