هاست پرسرعت
خودرو

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

زمانی که درهای این ماکت را باز می‌کنید، نمی‌توانید دست از تحسین رعایت جزئیات کابین خودداری کنید. برای ساخت کمربندهای ایمنی این ماکت از پارچه استفاده شده. همچنین سگگ‌های کمربند نیز به صورت مجزا و با کیفیت و جزئیاتی درخورد توجه ساخته شده‌اند.

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

BBR با استفاده از رنگ‌های مختلف در کابین این ماکت باعث شده تا به نظر برسد در ساخت کابین از چند متریال مختلف استفاده شده. جعبه gsxr این ماکت فراری لافراری با gsxr‌های نقره‌ای و کیفیتی مناسب ساخته شده. فرمان دی‌کات به همراه شیفترهای تعویض دنده پشتش با دقتی بی‌نظیر ساخته شده‌اند و به بیبننده حس و بسیار خوبی می‌دهند. در ساخت صندلی‌های قرمز رنگ این ماکت سعی شده به تمام جزئیات نسخه اصلی دقت شود و صندلی در بهترین حالت از نظر ارگونومی ساخته شود.

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

همچنین بخوانید: بررسی ماکت شورلت کامارو ساخت مایستو

در موتور با دو لولای بلند و با کیفیت باز می‌شود و امکان دسترسی کامل را به موتور این ماکت فراهم می‌کند. همه جزئیات در طراحی و ساخت موتور این ماکت رعایت شده. همه درها و نوشته‌ها با جزئیات بالایی ساخته شده. مجراهای ورود هوا که در دو طرف کاپوت دیده می‌شد، در داخل کاپوت هم ادامه یافته و ما تعجب نمی‌کنیم اگر با دنبال کردن این حفره به داخل موتور برسیم!

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

چرخ‌های ماکت لافراری ساخت BBR با جزئیات خیره کننده‌ای طراحی شده‌اند. نشان پیرلی بر روی فاق لاستیک‌ها حک شده. دیسک‌های ترمز سوراخ‌‍دار این ماکت بسیار بزرگ و غول پیکر هستند و تقریبا تمام فضای خالی پشت رینگ را پوشش ‌می‌دهند البته به نظر می‌رسد رنگ آن‌ها بیش از حد سیاه است.

همچنین بخوانید: بررسی ماکت مک‌لارن ساخت اتوآرت ۷۲۰

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

قالب گیری قطعات بدنه ماکت لافراری ساخت BBR بسیار دقیق بوده، تمام برآمدگی‌ها و حفره‌ها در بدنه این خودرو با دقتی شگفت انگیز کار شده و لامپ‌های ال‌ای‌دی موجود در چراغ‌های جلو و عقب با دقت جای‌گذاری شده‌اند. سپر عقب، دیفیوزر، سراگزوزها و باقی اجزای قسمت پشتی ماکت لافراری بسیار هنرمندانه طراحی و ساخته شده‌اند: گویی یک جادوگر نسخه‌ اصلی را با چوب جادویی‌اش ۱۸ برابر کوچک‌تر کرده و به فروش گذاشته! کیفیت رنگ‌آمیزی این ماکت بسیار بالا بوده و هیچ‌گونه موجی در رنگ آن مشاهده نمی‌شود. لوگوی فراری در قسمت‌هایی مانند سپر جلو، رینگ‌ها، گلگیرها، فرمان و… با دقت طراحی و ساخته شده‌اند.

بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR

یکی از نکات ضعف این ماکت استفاده نکردن از کربن در مراحل ساخت آن است. در واقع پلاستیک‌هایی با رنگ مشکی و طرح فیبرکربن جای تمام قسمت‌‌هایی که در نسخه اصلی با کربن ساخته شده‌اند را گرفته است.

ماکت فراری لافراری ساخت BBR  با مقیاس ۱:۱۸ در بازار جهانی حدود ۳۰۰ یورو قیمت دارد که حدودا معادل ۱۵ میلیون تومان می‌شود. این قیمت برای ماکتی با این جزئیات بسیار مناسب به نظر می‌رسد. البته در بین ساخته‌های BBR این ماکت جزو ارزان‌ترین‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا این برند ماکت‌هایی با برچسب قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورویی هم تولید می‌کند! به عبارت دیگر شما برای برخی از ماکت‌های BBR باید رقمی حدود ۳۳ میلیون تومان پرداخت کنید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

منبع

diecastsociety

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا