هاست پرسرعت
خودرو

برند مسکوویچ روسیه با کمک شرکت چینی جک احیا شد

برند مسکوویچ روسیه با کمک شرکت چینی جک احیا شد

پس از دو دهه توقف تولید، برند خودرویی مسکوویچ تولید خودرو در کارخانه نزدیک مسکو را آغاز کرد. این تأسیسات تولید خودرو که از شرکت رنو فرانسه خریداری شده اقدام به تولید خودروی جدید چینی خواهد کرد. خودرویی که در این کارخانه تولید خواهد شد شباهتی به محصولات دوران شوروی ندارد. اگرچه آخرین محصول مسکوویچ یک سدان ساده سه جعبه‌ای و هاچبکی بی‌آلایش بود اما مسکوویچ ۳ کراس اووری بنزینی با ظاهری متمایز خواهد بود و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED و نمایشگر مرکزی بزرگ اشاره کرد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید همان سهول X4 است که توسط کمپانی جک چین ساخته می‌شود و در برخی کشورها با نام JS4 نیز شناخته می‌شود. مسکوویچ با استفاده از توانایی‌های فنی و مهندسی و البته پلتفرم جک اقدام به تولید این خودرو با نام مسکوویچ ۳ خواهد کرد. شرکت رنو بخش اعظم سهام خود در آوتوواز را تنها با قیمت ۱ روبل به دولت روسیه فروخت اما گزینه بازخرید آن در ۶ سال آینده را خواهد داشت. این کارخانه هم‌اکنون به کارخانه تولید خودروی مسکوویچ تغییر نام داده است.

مسکوویچ ۳ در سال جاری فقط به تعداد ۶۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و احتمال اینکه بتواند تغییر چندانی در صنعت خودروی روسیه ایجاد کند پایین است زیرا برای اولین بار در تاریخ معاصر روسیه فروش سالانه خودرو می‌تواند به زیر ۱ میلیون دستگاه برسد. هدف نهایی دولت روسیه تولید ۱۰۰ هزار دستگاه مسکوویچ در سال است که برخی از این خودروها دارای قوای محرکه برقی خواهند بود. این در حالی است که شرکتی همچون تسلا در هر هفته و در کارخانه شانگهای خود تعداد ۲۲ هزار دستگاه خودرو در یک هفته تولید می‌کند. شرکت کاماز روسیه که شریک فنی مسکوویچ است می‌گوید:

اولین خودروهای مسکوویچ در دسامبر ۲۰۲۲ خط تولید را ترک خواهند کرد.

تحریم‌های غربی‌ها علیه روسیه که به خاطر جنگ این کشور با اوکراین اعمال شده دسترسی روس‌ها به منابع خارجی را متوقف کرده و بسیاری از خودروسازان خارجی نیز مجبور به ترک بازار این کشور شده‌اند. البته کاماز و دولت این کشور زنجیره‌های تأمین جدیدی را تثبیت کرده‌اند ولی تاکنون اشاره‌ای به جزئیات آن‌ها نشده است. دنیس مانتورف وزیر صنعت و تجارت روسیه در بیانیه‌ای گفته است:

مأموریت کوتاه‌مدت ما تثبیت فرایند مونتاژ با حضور تأمین‌کنندگان داخلی است و این موضوع تا سال پایان ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

وزیر صنعت و تجارت روسیه اظهار داشت تولید با حداکثر ظرفیت در کارخانه مسکوویچ باعث ایجاد حدود ۴۰ هزار شغل خواهد شد و خودروهای تولیدی نیز از ماه آینده میلادی راهی بازار این کشور خواهند شد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا