بزرگ‌ترین مشتری اکتیویژن بلیزارد در 2020 سونی بوده است

بزرگ‌ترین مشتری اکتیویژن بلیزارد در 2020 سونی بوده است

بنا بر اطلاعات رسمی منتشرشده‌ی اخیر، چهار شرکت سونی، اپل، گوگل و مایکروسافت به ترتیب برترین مشتریان اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در سال 2020 بوده‌اند.

سونی همواره یکی از بهترین مشتری‌های اکتیویژن بلیزارد بوده است. اکنون، مشخص شده است که مایکروسافت از این نظر نه تنها پس از سونی، بلکه پس از گوگل و اپل قرار می‌گیرد. تحلیل‌گر ارشد وبسایت Niko Partners یعنی دنیل احمد (Daniel Ahmad) در توییتر به این موضوع پرداخته است. این اطلاعات پیش‌تر در گزارش سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2021 (10 دی 1400) اکتیویژن بلیزارد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (US Securities and Exchange Commission) ذکر شده بود.

همانطور که در این تصویر قابل مشاهده است، سونی در سال 2020 میزان 17 درصد از درآمدهای این شرکت (معادل 1.37 میلیارد دلار) را تأمین کرده است. سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت، به ترتیب با 15، 14 و 11 درصد این درآمد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

البته، سهم سونی در این آمار در سال 2021 به 15 درصد کاهش یافت و رتبه‌ی نخست مشترکاً به اپل و گوگل با تأمین 17 درصد درآمد اکتیویژن بلیزارد رسید. همچنین، مایکروسافت آمار کم‌تر از 10 درصد را در سال گذشته به ثبت رساند. علاوه بر آن، اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که سونی و مایکروسافت در بخش درآمدهایی که هنوز هزینه‌‌هایش پرداخت نشده است، با تأمین 22 و 20 درصد این درآمد، بزرگ‌ترین مشتری‌هایش بوده‌اند.

این آمار چهار پلتفرم پردرآمد اکتیویژن بلیزارد را نشان می‌دهد و همانطور که دیدیم، پلی استیشن در میان کنسول‌ها از این حیث پیش‌تاز است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که پرونده‌ی خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هنوز باز است. هفته‌ی گذشته، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (UK’s Competition and Markets Authority) بررسی این قرارداد را به مرحله‌ی دوم کشاند و به خطراتی که این قرارداد می‌تواند برای بازار به همراه داشته باشد، اشاره کرد. یکی از این خطرات، جلوگیری مایکروسافت از فروش بازی‌هایی چون Call of Duty روی پلی استیشن است.

اگرچه فیل اسپنسر (Phil Spencer) به تازگی اعلام کرده بود که این مجموعه‌ی تیراندازی اول‌شخص دست کم برای چند سال آتی برای پلی استیشن نیز عرضه خواهد شد، اما رئیس شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) یعنی جیم رایان (Jim Ryan) پیشنهاد مربوطه‌ی مایکروسافت را در بسیاری از وجوه ناقص خواند و از تأثیر منفی احتمالی آن بر کاربران پلی استیشن صحبت کرد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل