هاست پرسرعت
خودرو

بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را بشناسید (قسمت پایانی)

بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را بشناسید (قسمت پایانی)

بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را می‌توان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشته‌ایم شاخص‌ترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.


دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً هم‌زمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطره‌های زیادی را تداعی می‌کند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلایی‌ترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بوده‌ایم. البته وقتی دهه ۸۰ میلادی با آن هاچبک های داغ ارزان‌قیمت، خودروهای مسابقه‌ای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه ۹۰ میلادی را کمی محافظه‌کارتر بدانیم اما این‌طور نیست!

در دهه ۹۰ میلادی بود که تکنولوژی‌هایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همه‌گیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. به‌طور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و می‌توانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه ۸۰ میلادی، جانشین آن‌ها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمت‌های نازلی می‌توان آن‌ها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شده‌اند و سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ را پوشش می‌دهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)

میتسوبیشی لنسر اوو V (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳)

با پنجمین نسل اسطوره پرفورمنس ژاپن بود که سدان توربوی میتسوبیشی به‌صورت جدی وارد میدان شد. در آن دوران بود که استایل مشهور لنسر اوو به همراه برخی ویژگی‌ها همچون صندلی‌های مسابقه‌ای، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و ترمزهای برمبو و البته پیشرانه ارتقا یافته خودنمایی کرد. این خودرو آخرین نسخه از لنسر اوو قبل از شروع صادرات رسمی میتسوبیشی بریتانیا بود و بی‌شک آن را می‌توان جزو بهترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ژاپن دانست. ما یک میتسوبیشی لنسر اوو V مدل ۱۹۹۸ را با قیمت ۱۸ هزار پوند یافتیم.

نیسان پریمرا GT (سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)

یکی از خودروهای کمتر شناخته شده در دهه ۹۰ میلادی پریمرا GT بود که پیشرانه ۲ لیتری اتمسفریک آن فقط ۱۴۸ اسب بخار تولید می‌کرد اما باید آن را جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی انست. پریمرا GT صفر تا ۱۰۰ حدود ۸ ثانیه‌ای داشت و یافتن آن در بازار کارکرده‌ها کار سختی است. برخی منابع مدعی هستند تنها ۲۴ دستگاه پلاک شده از این خودرو وجود دارد اما اگر شما خواهان طراحی اسپرت و هندلینگی جذاب هستید این خودرو ارزش جست‌وجو کردن را دارد. ما یک دستگاه نیسان پریمرا GT مدل ۱۹۹۹ را با قیمت ۱۲۵۰ پوند پیدا کردیم.

فولکس‌واگن گلف نسل چهارم (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)

کابین خوش‌ساخت، پیشرانه‌های نرم ۵ و ۶ سیلندر و فاصله‌های بسیار کم بین پانل‌های بدنه چیزی بود که گلف نسل چهارم را توصیف می‌کرد. این هاچبک آلمانی همچنین دارای هندلینگ تیز و استایل خاص خود بود و کاملاً به عنوان محصولی محبوب از فولکس‌واگن در دل طرفداران جا خوش کرده بود. در واقع کسانی که نمی‌توانستند آئودی A3 بخرند اما هنوز هم یک هاچبک بسیار خوب را می‌خواستند گلف را انتخاب می‌کردند. ما یک فولکس‌واگن گلف نسل چهارم مدل ۲۰۰۳ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.

آئودی TT نسل اول (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶)

یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی TT است که علیرغم تولید در بیش از ۲۰ سال پیش هنوز هم خودروی جذابی به نظر می‌رسد. نسخه‌های اولیه این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو که قدرت ۱۷۷ و ۲۲۱ اسب بخار داشت عرضه می‌شدند و نیرو نیز به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. مدل‌های دیفرانسیل جلو نیز در ادامه تولید شدند و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری نیز در سال ۲۰۰۳ زیر کاپوت TT جا خوش کرد. در سال ۲۰۰۵ نیز مدل سفارشی TT اسپرت تولید شد و پیشرانه ۱.۸ لیتری آن ۲۳۷ اسب بخار قدرت داشت. شما می‌توانستید این خودرو را به‌صورت روباز نیز سفارش دهید. ما یک دستگاه آئودی TT مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو و مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۳ هزار پوند پیدا کردیم.

آلفارومئو ۱۶۶ (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)

۱۶۴ هم‌اکنون با قیمت‌های نسبتاً بالایی برای نسخه‌های تمیز خرید و فروش می‌شود. برخی نسخه‌های این خودرو قیمت‌های نازل‌تری دارند اما اگر بودجه شما اجازه دهید بهتر است نسخه ۶ سیلندر در تریم لوسو را خریداری کنید که کاراکتر بهتری داشته و از تجهیزات بیشتری نیز سود می‌برد. ما یک دستگاه آلفارومئو ۱۶۶ مجهز به پیشرانه ۳ لیتری و مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۵ هزار پوند یافتیم.

رنو کلیو ۱۷۲ (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴)

دیگر خودروی حاضر در لیست بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی رنو کلیو ۱۷۲ است که توسط بازوی رنو اسپرت این برند تدارک دیده شد. دومین نسل کلیو از پیشرانه ۲ لیتری با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده می‌کرد و قدرت ۱۷۲ اسب بخار و وزن ۱۰۳۵ کیلوگرمی داشت. به همین خاطر کلیو ۱۷۲ خودروی چابکی بود و جذابیت‌های فراوانی داشت. نسخه کاپ این خودرو از سال ۲۰۰۲ تولید شد و وزن آن به ۱۰۲۱ کیلوگرم کاهش یافت. این نسخه همچنین از سیستم تعلیق سفت تر و ارتفاع کمتر سود می‌برد و سپرهای جلو و عقب نیز اندکی تغییر یافته بودند. در نسخه کاپ خبری از کولر و ترمزهای ضد قفل نبود تا وزن خودرو کاهش یابد. ما یک دستگاه رنو کلیو ۱۷۲ مدل ۲۰۰۴ را با قیمت ۶ هزار پوند پیدا کردیم.

تویوتا سلیکا نسل هفتم (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶)

استایل تیز سلیکا هنوز هم جدید و جذاب به نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه ۱.۸ لیتری MT2 نسل سوم جای گرفته و نیازی نیست به شاسی آن اشاره کنیم که جذابیت‌های فراوانی دارد. ما یک دستگاه تویوتا سلیکا نسل هفتم مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲ هزار پوند پیدا کردیم.

اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)

آسترا کوپه توربو نیز جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی بوده است. طراحی ظاهری این خودرو کار شرکت برتونه بود و بدنه نیز ۲۰ درصد نسبت به نسخه‌های استاندارد مستحکم‌تر شده بود که به معنی بهبود سواری بود. همچنین نسخه توربوی این خودرو پرفورمنس خوبی داشت. ما یک دستگاه اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو ۲۰۰۳ را با قیمت ۶ هزار پوند پیدا کردیم.

بی ام و X5 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶)

X5 یکی از اولین شاسی بلندهایی است که به منظور رقابت با رنجروور راهی بازار شد و البته کمی هم دردسر برای آن ایجاد کرد. در واقع X5 را می‌توان برادر قدبلند و لوکس سری ۵ دانست که البته سواری کم‌وبیش شبیه آن نیز داشت. در آن زمان آفرودرهای لوکس زیادی برای رقابت با X5 در بازار حضور نداشتند. ما یک دستگاه بی ام و X5 4.4i V8 مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۵۰۰ پوند پیدا کردیم.

روور ۷۵ (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)

این خودرو در آستانه ورود دنیا به هزاره سوم راهی بازار شد. طراحی جذاب بدنه آن ما را به یاد خودروهای قدیمی روور می‌انداخت و کابین باکیفیتش نیز با چرم و چوب پر شده بود. ۷۵ اولین خودروی روور بود که در زمان انتقال مالکیتش از بی ام و تولید می‌شد و به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوش‌ساخت بود. سیستم تعلیق پیشرفته خودرو نیز سواری خوبی را ارائه می‌کرد. تمامی نسخه‌های روور ۷۵ تجهیزات مناسبی داشتند و پیشرانه‌های متنوعی همچون ۲ لیتری دیزلی بی ام و به همراه پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی روور را می‌توانستید برای آن سفارش دهید. ما یک دستگاه روور ۷۵ مدل ۲۰۰۵ را با قیمت ۱۳۰۰ پوند پیدا کردیم.

اوپل/واکسهال وکترا GSI (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲)

معمولاً واژه‌های اوپل/واکسهال وکترا و جذاب کنار یکدیگر نمی‌آیند اما عرضه نسخه GSI در سال ۱۹۹۹ این ترکیب را تغییر داد. خودروی موردبحث از موتور اسپرت الهام گرفته بود و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری آن به همراه وزن نسبتاً پایین باعث ارائه پرفورمنس قابل‌توجهی می‌شد. تنها چند هزار دستگاه از این خودرو تولید شد و بنابراین محصولی نسبتاً کمیاب به شمار می‌رود. ما یک دستگاه وکترا GSI مدل ۲۰۰۰ را با قیمت ۳۵۰۰ پوند پیدا کردیم.

آئودی A2 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)

یکی از خاص‌ترین خودروهای حاضر در لیست بهترین‌های دهه ۹۰ میلادی A2 است که هرگز تصور تولیدش را نداشتیم. A2 خودرویی هوشمند و خلاق بود و سریعاً به نمونه‌ای کلاسیک تبدیل شد. این خودرو ابعادی مشابه فولکس‌واگن گلف داشت و از نظر فنی نیز ساده و بی‌آلایش بود. ما یک دستگاه آئودی A2 1.4 SE مدل ۲۰۰۰ را با قیمت ۲۴۰۰ پوند پیدا کردیم.

مرسدس بنز S کلاس W220 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)

این نسل از S کلاس مشابه تمامی مرسدس‌های دوران خود از خوردگی بدنه رنج می‌برد اما زمانی که یک نسخه تمیز از آن را پیدا کنید طعم واقعی سوار شدن بر S کلاس را خواهید چشید. با ۳ هزار پوند می‌توانید مدل‌های تمیز آن را پیدا کنید. S کلاس W220 اولین نسل این خودرو بود که راحتی زیاد را با هندلینگ گیرا ترکیب می‌کرد. ما یک دستگاه مرسدس بنز S350 3.7 مدل ۲۰۰۳ را با قیمت ۴۳۰۰ پوند پیدا کردیم.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا