هاست پرسرعت
خودرو

بهترین خودروهای غیرآلمانی با پیشرانه ۳ لیتر بی ام و B58

بهترین خودروهای غیرآلمانی با پیشرانه ۳ لیتر بی ام و B58

پیشرانه ۳ لیتری توربوی بی‌ام‌و که با کد B58 شناخته می‌شود اولین بار در نسل F30 از سدان ۳۴۰i بکار رفت و از آن زمان تاکنون به یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های باواریا بدل شده است.

البته تنها بی‌ام‌و نیست که از B58 استفاده می‌کند. در واقع پیشرانه موردبحث به حدی خوب عمل می‌کند که چندین برند از آن در خودروهای خود استفاده می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم به برخی از این خودروها اشاره کنیم و ببینیم کدام‌یک بهترین عملکرد را دارد.

شاید مشهورترین خودروی غیر بی‌ام‌و مجهز به پیشرانه B58 را بتوان تویوتا سوپرا دانست. البته باید گفت بخش اعظم فرایند توسعه سوپرا توسط ژرمن‌ها و در کنار بی‌ام‌و Z4 انجام شده است. البته هنوز هم تفاوت‌های زیادی وجود دارد. سوپرای مجهز به پیشرانه B58 بسیار سریع بوده و می‌تواند در زیر ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این پیشرانه در سوپرا مشخصاتی مشابه بی‌ام‌و M دارد به گونه‌ای که قدرت ۳۸۲ اسب بخار تولید می‌کند و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ ها می‌فرستد. نکته جالب آنکه بی‌ام‌و تا زمان عرضه Z4 M40i گیربکس دستی را به همراه B58 معرفی نکرده بود.

خودروی اینیوس گرنادیر قطعاً گمنام‌تر از سوپراست اما آن‌هم از پیشرانه B58 بی‌ام‌و استفاده می‌کند. شاسی‌بلند سنتی و خشن یاد شده قدرت ۲۸۳ اسب بخار دارد هرچند برای مسابقه دادن طراحی نشده است و بیشتر به دنبال عبور از مسیرهای سخت و خشن است. گرنادیر نیز از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برد اما به عنوان یک آفرودر دارای سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل‌های قفل شونده نیز خواهد بود.

سومین خودرو مورگان پلاس سیکس است که می‌تواند جزو جذاب‌ترین خودروهای غیر بی‌ام‌و مجهز به نیروگاه آهنین یاد شده باشد. رودسترهای کلاسیک بریتانیایی حس و حال دیگری دارند و پلاس سیکس نیز با گیربکس ۶ سرعته دستی قابل سفارش است. اگر روزی فرا برسد که بخواهیم فقط یک خودروی بنزینی روباز را برانیم شاید اولین گزینه همین مورگان پلاس سیکس باشد. نظر شما درباره خودروهای یاد شده چیست؟ کدام‌یک توانسته‌اند بهترین بهره را از پیشرانه B58 بی‌ام‌و بگیرند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا