هاست پرسرعت
خودرو

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همراه با افزایش قیمت

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همراه با افزایش قیمت

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ به ترمز اضطراری خودکار مجهز شده و قیمت آن ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

تویوتا اقدام به به‌روزرسانی لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ با تجهیز آن به سیستم ترمز اضطراری خودکار کرده که افزایش قیمت ۱۱۰۰ دلاری را برای همهٔ تیپ‌ها و نسخه‌های آن به همراه داشته است. علاوه بر این، کلاس‌بندی سری ۷۰ هم تغییر کرده و حالا در دستهٔ تراک‌های سبک قرار گرفته است تا نیازی به رعایت مقررات ایمنی جدید تصادف نداشته باشد. در غیر این صورت، فروش این لندکروزر قدیمی در استرالیا ممنوع می‌شد. این در حالی است که سری ۷۰ برای مطابقت با این استانداردهای جدید به ارتقاء ساختاری نیاز دارد که هزینهٔ زیادی را به دنبال خواهد داشت.

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همراه با افزایش قیمت

مجموع وزن ناخالص همه نسخه‌های سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ حالا به ۳۵۱۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است تا بتواند در دستهٔ تراک‌های سبک قرار گیرد و از رعایت قوانین جدید ایمنی تصادفات استرالیا معاف شود. این قوانین که به ADR 85 معروف هستند، فقط در مورد خودروهای تجاری سبک با وزن ناخالص زیر ۳.۵ تن اجرا می‌شود و تویوتا با افزایش این وزن، خود را از انجام ارتقاءهای پرهزینه برای بهبود ایمنی سری ۷۰ در تصادفات بی‌نیاز کرده است. البته مشخص نیست که این شرکت سیستم تعلیق یا ترمز لندکروزر قدیمی خود را هم ارتقاء داده یا این فقط یک افزایش وزن اسمی است.

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همراه با افزایش قیمت

درهرحال، به‌غیراز اضافه شدن ترمز اضطراری خودکار که اکنون یک ویژگی الزامی در خودروها محسوب می‌شود، گمان می‌رود تجهیزات استاندارد سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ تغییری نکرده باشد. تیپ پایهٔ این خودرو که GX نام دارد، به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سپرها و آینه‌های مشکی، دو یا چهار بلندگو و پنج ایربگ ارائه می‌شود. در بخش پیشرانهٔ خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و زیر کاپوت سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همچنان همان موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است. بااین‌حال، ممکن است در آینده این موتور با یک نمونهٔ V6 توربودیزل جدید جایگزین شود.

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همراه با افزایش قیمت

اما علیرغم اعلام قیمت جدید، پذیرش سفارشات خرید سری ۷۰ همچنان از جولای ۲۰۲۲ متوقف است و مدیران تویوتا گفته‌اند قرار نیست پذیرش سفارشات حداقل تا شش ماه آینده دوباره آغاز شود. در اکتبر امسال برآوردها حاکی از آن بود که حداقل ۱۰ هزار نفر در صف خرید لندکروزر سری ۷۰ هستند. البته در آن زمان رئیس فروش و بازاریابی تویوتا از تلاش این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید سری ۷۰ خبر داد تا بتواند تقاضا را برآورده کند. قیمت پایه مدل ۲۰۲۳ این خودرو از ۴۶,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین مدل به ۵۲,۵۰۰ دلار می‌رسد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا