هاست پرسرعت
بازی

بیانیه انویدیا درمورد ذوب شدن کابل‌های برق: تاکنون فقط ۵۰ مورد گزارش شده است

بیانیه انویدیا درمورد ذوب شدن کابل‌های برق: تاکنون فقط ۵۰ مورد گزارش شده است

GamersNexus به‌تازگی نتایج آزمون‌های مختلف خود روی کابل‌های 12VHPWR را منتشر کرده و در آن دلایل بالا رفتن بیش از حد دمای محل اتصال و ذوب شدن کانکتورها را تشریح کرده است. براین اساس گفته می‌شود که علت اصلی، اتصال نامناسب این کابل‌ها است اما بقایای اجسام خارجی که در زمان ساخت بین راه قرار گرفته هم می‌تواند منجر به این اتفاق شود.

حالا انویدیا رسماً اعلام کرده که بررسی‌های صورت گرفته روی ۵۰ مورد مشکلی که تاکنون در تمام نقاط جهان گزارش شده، نشان می‌دهد اتصال نامناسب کابل‌ها دلیل اصلی ذوب شدن آن‌ها در پردازش سنگین داده‌ها است. این شرکت توصیه کرده که کاربران باید قبل از راه اندازی کارت گرافیک در سیستم خود از اتصال دقیق و محکم کانکتورها اطمینان حاصل کنند.

ذوب شدن کابل برق انویدیا RTX 4090

رقم ارائه شده از تمام مواردی که تاکنون از این مشکل گزارش شده، خیلی پایین است. GamersNexus اینطور جمع بندی کرده که کلاً ۰.۰۴ درصد کارت‌های گرافیک RTX 4090 فروش رفته با این مشکل مواجه شدند. تخمین زده شده که تاکنون ۱۲۵ هزار کارت گرافیک RTX 4090 به فروش رفته است. این آمار به‌صورت مستقل از طرف شرکای تجاری انویدیا منتشر شده است.

نمونه اتصال نادرست کانکتور برق انویدیا

انویدیا از همه‌ی کاربرانی که تاکنون به این مشکل برخوردند پشتیبانی می‌کند که این موضوع فارغ از مدل رفرنس Founders Edition یا مدل‌های کاستوم دیگر است. این شرکت تصویر فوق را به‌عنوان نمونه‌ای از اتصال نادرست کابل‌ها ارائه کرده است. کانکتور برق باید کاملاً در پورت داخل شود، به‌طوری که هیچ گپ یا فاصله‌ای بین آن وجود نداشته باشد.

انویدیا گفته که همچنان به ارزیابی مواردی جدید ذوب شدن کابل‌ها، کانکتورها و آداپتورهای برق کارت گرافیک 4090 ادامه خواهد داد. البته که پشتیبانی از محصولات آسیب دیده صرفاً در مناطقی که تحت پشتیبانی رسمی انویدیا قرار دارند صورت می‌گیرد.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا