بی ام و از هوش مصنوعی برای خلق شاسیبلندهای آفرود استفاده میکند؟
بی ام و از هوش مصنوعی برای خلق شاسیبلندهای آفرود استفاده میکند؟
بیامو با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تصاویری خیالی را از نسخههای آفرود شاسیبلندهایش خلق کرد.
«Midjourney» نام یک نرمافزار بر پایه هوشمصنوعی است که با توجه به ورودیهای کاربر، یک تصویر را خلق میکند. بیامو هم تصمیم گرفت با وارد کردن عبارت «Show us a jungle adventure on a different planet» نتایخ زیر را دریافت کرد. برخی از نتایج کار این هوشمصنوعی در شبکههای احتماعی بیامو به نمایش درآمدهاند.
دو تصویر نخست شاسیبلندهایی بزرگ در اندازه X7 را به نمایش میگذارند که به تایرهای آفرودی مخصوص مجهز شده است و ارتفاع زیادی تا زمین دارد. سقف هم میزبان یک باربند شده است. با توجه به این تصاویر میتوان دید که حتی هوش مصنوعی هم روند بزرگترشدن جلوپنجرههای کلیوی بیامو را درک کرده است اما در این تصاویر و بهخاطر خروج خودرو از تناسبات، اندازه آنها متعارف به نظر میرسد.
تصویر دیگر، یک شاسیبلند X5 را به نمایش میگذارد که مانند دیگر خودروها افزایش ارتفاع داشته و به نسخهای آفرودی تبدیل شده است. مشخصا این تصویر برخلاف دیگر تصاویر تولیدشده توسط هوشمصنوعی تفاوت خاصی با نسخه واقعی نسل سوم X5 ندارد.
مشخصا بیامو در بخش فروش شاسیبلندهای همهجا ضعفهای زیادی دارد و در بازار آفرودهای مشهور، جایی ندارد؛ در حالیکه مرسدسبنز با فروش محصولات آفرود سنگین با استفاده از پلتفرم نردبانی از سال ۱۹۷۰، جای خود را در این بخش از صنعت خودرو پیدا کرده است. دیگر رقیب مرسدس، لندروور، نیز عملکرد خوبی در این زمینه دارد و بهعنوان یکی از بزرگان این بخش شناخته میشود.
بیامو در سال ۲۰۱۹ با تولید یک X7 وانت، در راستای ساخت یک شاسیبلند لوکس همهجارو تلاش کرد اما دیر نپایید که این پروژه کنار گذاشته شد. این برند مونیخی فعلا تمرکز اصلی شاسیبلندهایش را روی ساخت مدلهای X گذاشته است؛ البته باور داریم که تولید این خودروها میتواند راه را برای ساخت یک نمونه بدنهرویقاب باز میکند.
اگر بخواهیم واقعگرایانه به مسئله نگاه کنیم، میبینیم که ساختن چنین خودروهایی نیازمند سرمایهگذاریهای کلان هستند و این برند اسپرت-لوکس آلمانی هم پلتفرم مناسب را ندارد؛ بنابراین تولید یک آفرودر سنگین از بیامو نامحتمل شمرده میشود.