هاست پرسرعت
خودرو

بی ام و i5 برقی چگونه ساخته می‌شود؟

بی ام و i5 برقی چگونه ساخته می‌شود؟

هشتمین نسل بی‌ام‌و سری ۵ به همراه نسخه برقی i5 چند ماه قبل معرفی شد و حالا راهی خط تولید شده است. در ویدئوی جدید منتشر شده می‌توانیم چگونگی تولید این خودروها را مشاهده کنیم.

سدان لوکس و میان سایز بی‌ام‌و در دینگولفینگ مونتاژ می‌شود یعنی جایی که کارکنان این خودروساز نسخه‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و برقی خانواده سری ۵ را تولید می‌کنند. برادر بزرگ‌تر سری ۵ یعنی سری ۷ و i7 نیز در همین کارخانه به همراه شاسی‌بلند برقی iX تولید می‌شوند. کارخانه یاد شده بزرگ‌ترین تأسیسات بی‌ام‌و در اروپا محسوب می‌شود و سال قبل بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.

برند لوکس آلمانی به لطف عرضه نسل جدید M5 سدان و تورینگ ظرفیت تولید کارخانه دینگولفینگ در سال ۲۰۲۴ را به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رساند. این مدل‌های پرفورمنس که با کدهای G90 و G99 شناخته می‌شوند به پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی مجهز خواهند شد اما آینده محصولات بی‌ام‌و به‌طور اجتناب‌ناپذیری برقی خواهد بود. این برند انتظار دارد ۴۰ درصد محصولاتش در سال ۲۰۲۴ فاقد پیشرانه درون‌سوز باشند. یکی از مدل‌های مهم در این زمینه i5 تورینگ خواهد بود.

دینگولفینگ همچنین مسئول تولید یکی از ناشناخته‌ترین محصولات بی‌ام‌و یعنی سری ۶ گرن توریسمو بوده است. البته این لیفت بک بزرگ که در کارخانه با کد G32 شناخته می‌شود با بازار خداحافظی می‌کند و جانشینی برای آن وجود ندارد. البته در وب‌سایت بی‌ام‌و آلمان هنوز می‌توان این خودرو را در پیکربندی آنلاین انتخاب کرد. سری ۶ گرن توریسمو بر پایه پلتفرم CLAR مشترک با سری ۵ تولید شد. همچنین مدل کوچک‌تر سری ۳ گرن توریسمو نیز وجود داشت که تولید اوایل سال ۲۰۲۰ متوقف شده است.

کارخانه موردبحث در سال ۲۰۲۳ پنجاه‌سالگی خود را جشن می‌گیرد. در طول این نیم‌قرن حدود ۱۲ میلیون خودرو از کارخانه دینگولفینگ خارج شده‌اند و سری ۵ سهم ۸ میلیون دستگاهی از این میزان را به خود اختصاص داده است. اولین محصول تولیدی دینگولفینگ در سپتامبر ۱۹۷۳ یک دستگاه ۵۲۰i E12 بود. ژرمن‌ها هرساله بیش از ۱ میلیارد دلار را صرف پرداخت دستمزد بیش از ۱۸ هزار کارمند خود می‌کنند و با حدود ۱۰۰۰ تأمین کننده برای مونتاژ محصولاتشان در دینگولفینگ ارتباط دارند. به عنوان سخن پایانی باید گفت بی‌ام‌و i5 برقی تنها محصول بدون آلایندگی ژرمن‌ها در سال جاری نیست و iX2 نیز اواخر امسال راهی خط تولید کارخانه رگنزبورگ خواهد شد. بی‌ام‌و iX2 از نظر فنی با iX1 که سال قبل تولیدش کلید خورد اشتراکات زیادی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا