بی ام و M135i با ۶۰۰ اسب بخار قدرت؛ ابرهاچبک ترسناک!
بی ام و M135i با ۶۰۰ اسب بخار قدرت؛ ابرهاچبک ترسناک!
به تازگی یک دستگاه بیامو M135i هاچبک با ۶۰۰ اسب بخار قدرت در بزرگراه، تواناییهای فنی خود را به نمایش گذاشته است.
بیامو M135i در سال ۲۰۱۶ راهی موزه شد تا فضا برای عرضه مدل M140i باز شود. البته در سال ۲۰۱۹ شاهد بازگشت این خودرو به فرم نسل فعلی سری ۱ بودیم هرچند برخی افراد اعتقاد دارند هاچبک داغ فعلی تنها سایهای از مدل قبلی است زیرا از پیشرانه ۴ سیلندر و سیستم xDrive با طراحی دیفرانسیل جلو استفاده میکند؛ اما خودرویی که خواهید دید بر پایه M135i قبلی ساخته شده و با توجه به تغییراتی که تجربه کرده قدرت بسیار بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد.
یکی از فعالان فضای مجازی فرصت رانندگی با این خودروی مجهز به کیت تیونینگ مرحله ۳ را داشته است. البته باید گفت ظاهر خودرو نسبت به نسخه استاندارد تفاوت زیادی را نشان نمیدهد و تنها زمانی که کاپوت را بالا بزنید شاهد تغییرات قابلتوجه در پیشرانه N55 بیامو خواهید شد. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بیامو که در حالت استاندارد ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد حالا و به لطف بهبودهای رخ داده خروجی ۶۰۰ اسب بخار را به رخ میکشد. مالک خودرو میگوید کمتر از یک سال است که این خودرو را خریداری کرده اما همان ابتدا کیت مرحله ۱ را سفارش داده و در نهایت نیز با انتخاب کیت مرحله ۳ قدرت را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است. از انژکتورهای بیامو M5 گرفته تا توربوها و اینترکولر ارتقا یافته، هاچبک داغ بیامو لیست بلندبالایی از تغییرات را نشان میدهد. خودروی یاد شده همچنین از اتانول استفاده میکند و قدرت ۶۰۰ اسب بخار نیز در حقیقت بهصورت الکترونیکی محدود میشود.
با وجود چنین قدرت زیادی در یک خودروی نسبتاً کوچک و سبکوزن میتوان گفت F20 جذابیتهای سواری زیادی خواهد داشت. این موضوع بهطور خاص زمانی درست خواهد بود که بدانید خبری از دیفرانسیل لغزش محدود نیست و بنابراین راندن آن در جادهای خیس و مرطوب شجاعت زیادی میخواهد. همچنین نگه نداشتن کامل فرمان در دست به ویژه در سرعتهای بالا کاملاً نگرانکننده است زیرا امکان دارد در عرض یک چشم بر هم زدن همهچیز به هم بخورد چراکه ترکیب جادهای لغزنده و قدرت زیاد میتواند خطرناک باشد. بیامو M135i موردبحث در صورت استفاده از سوخت عادی ۵۴۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و بنابراین خروجی آن مشابه M3 CS یا M4 CSL خواهد بود. از دیگر تغییرات این خودرو میتوان به گیربکس بازنگری شده برای تعویضهای سریعتر و حذف صندلی عقب برای کاهش وزن اشاره کرد. مالک خودرو اذعان میکند حذف دیفرانسیل ایده خوبی نیست زیرا دیفرانسیل لغزش محدود به خوبی نیرو را به چرخ ها منتقل میکند.