بی ام و M3 تورینگ AC اشنایتزر با قدرت مشابه M5 رونمایی شد
بی ام و M3 تورینگ AC اشنایتزر با قدرت مشابه M5 رونمایی شد
AC اشنایتزر با توسعه بیامو M3 تورینگ G81 طراحی آن را بهبود بخشیده و قدرتش را به ۶۰۲ اسب بخار رسانده است.
بهتازگی نخستین بیاموهای M3 تورینگ G81 به دست مشتریان رسیدهاند پس تیونر مشهور محصولات این برند آلمانی، AC اشنایتزر، تصمیم به بهبود آن گرفته است تا با ارتقا عملکرد و ظاهر این خودروی استیشن، سطح دیگری از لذت را به مشتریان بیامو ارائه دهد. این کیت تقویتی که برای G80 سدان نیز قابل سفارش است نهتنها بدنه بیرونی بلکه کابین خودرو را نیز بهبود میدهد.
AC اشنایتزر موتور S58 تویین توربو ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی بیامو را بدون تغییر رها کرده و تنها به جایگزینکردن پوشش آن بسنده کرده اما برای گرفتن خروجی بیشتر، دو تنظیمات ECU گوناگون را برای آن تعریف کرده است. نسخه ارزانتر این پکیج قدرت M3 را ۷۹ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر افزایش میدهد تا نهایتا به ۵۸۲ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور برسد. نسخه گرانتر پکیج AC هم این ارقام را با افزودن ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور به ۶۰۲ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین همانگونه که مشخص است خروجی این موتور به لطف تغییرات ECU به موتور F90 بیامو M5 نزدیک شده است.
این استیشن قدرتمند به لطف بهرهوری از سیستم چهارچرخ محرک مخصوص بیامو موسومبه xDrive میتواند تنها درعرض ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن هم که تغییر خاصی نسبتبه نمونه عادی آن نداشته است با استفاده از پکیج M پرفورمنس برابر ۲۷۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
AC اشنایتزر با گذر از موتور به سراغ سایر اجزای داخلی بدنه رفته و برخی از آنها را با نمونههای بهتر جایگزین کرده است؛ برای نمونه میتوان به سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ بههمراه سیستم کنترل سوپاپ خروجی برای آرام روشنکردن خودرو در مکانهای آرام و سیستم فنربندی تطبیقپذیر AC اشنایتزر RS اشاره کرد. سیستم تعلیق این خودرو به راننده اجازه میدهد تا ارتفاع خودرو و ضریب ریباند فنرها را تنظیم کند. یک کیت کاهش ارتفاع کلی راندمان نیز برای خریداران موجود است که M3 تورینگ را ۲۰ میلیمتر به زمین نزدیکتر میکند.
چرخهای M3 بهکلی بهروزرسانی شدهاند و حال بسته به انتخاب خریدار، یکی از رینگهای ۲۰ اینچی AC اشنایتزر AC3 یا AC1 در دو رنگ متفاوت مورداستفاده قرار خواهند گرفت. این استیشن درکنار رینگهای جدید به تایرهایی پهنتر نیز مجهز شده که در جلو از عرض ۲۸۵ و در عقب عرض ۲۹۵ میلیمتری دارند که نسبتبه نسخه عادی M3 10 میلیمتر افزاشی داشته است.