هاست پرسرعت
خودرو

بی ام و M3 E30 منهارت با ۴۰۵ اسب بخار قدرت معرفی شد

بی ام و M3 E30 منهارت با ۴۰۵ اسب بخار قدرت معرفی شد

منهارت از پروژه جدید خود با نام MH3 3.5 توربو که یک بی‌ام‌و M3 E30 با ۴۰۵ اسب بخار قدرت است رونمایی کرد.

کارشناسان دنیای خودرو به خوبی می‌دانند که تغییر دادن خودروهایی نمادین همچون بی‌ام‌و M3 E30 کاری پر ریسک خواهد بود. هیچ‌چیزی نمی‌تواند بدتر از خراب کردن رویاهای طرفداران یک خودروی شاخص باشد اما ما حدس می‌زنیم پروژه جدید بخش خودروهای کلاسیک منهارت شاید باعث ادای احترام طرفداران بی‌ام‌و به این شرکت شود. با MH3 3.5 توربو آشنا شوید، خودرویی که با پیشرانه ۳.۵ لیتری خود قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند.

در دل این خودرو بجای پیشرانه ۴ سیلندر نسخه استاندارد از نمونه ۶ سیلندر خطی استفاده شده است اما این پیشرانه جدید نیست چراکه یک خودروی کلاسیک شایسته استفاده از پیشرانه‌ای کلاسیک خواهد بود و به همین خاطر منهارت پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری آلپینا B7S توربو را انتخاب کرده است. با دیدن این نیروگاه آهنین به یاد بی‌ام‌و سری ۵ نسل E12 می‌افتیم و منهارت نیز فقط به تعویض پیشرانه اکتفا نمی‌کند چراکه تغییراتی در توربو، اینترکولر و سیستم اگزوز اعمال شده است تا قدرت خودرو به ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتون متر برسد. این نیروی قابل‌توجه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های عقب می‌شود.

رینگ‌های بی‌ام‌و M3 E30 منهارت به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نمونه استاندارد است و این تیونر از رینگ‌های دو پره مشکی مات با ابعاد ۱۹ اینچی سود می‌برد. پشت رینگ‌ها هم ترمزهای ارتقا یافته برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳ اینچی خودنمایی می‌کنند. ترمزهای عقب نیز برای ادای احترام به نمونه اصلی خودرو دست نخورده‌اند ولی از دیسک‌های سوراخ‌دار استفاده شده است. تکمیل کننده کار نیز سیستم تعلیق پیچشی H&R است که ارتفاع خودرو را اندکی کاهش می‌دهد.

از نظر ظاهری منهارت تغییرات زیادی را اعمال نکرده است. اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب متفاوت جزو بهبودهای مشهود بدنه هستند و کلیت بدنه ما را به یاد مدل M3 E30 ایوو می‌اندازد. پوشش سبز مات نیز بر گیرایی خودرو افزوده و چراغ‌های عقب نیز تیره‌تر شده‌اند. با ورود به داخل کابین نیز مهم‌ترین نکته استفاده از تریم قرمز رنگ خواهد بود. البته داشبورد و کنسول مرکزی به رنگ تیره درآمده‌اند و یک نمایشگر دیجیتالی نیز اطلاعات مهم را در اختیار راننده می‌گذارد. منهارت اشاره‌ای به قیمت خودروی جدید خود نکرده است اما با توجه به اینکه قیمت مدل‌های تمیز M3 E30 به فراتر از ۱۰۰ هزار دلار نیز می‌رسد بنابراین این مدل ارتقا یافته بهای ارزانی نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا