بی ام و X5 M جی پاور با کیت بدنه فیبر کربنی و قدرت ۸۰۰ اسب بخار معرفی شد
بی ام و X5 M جی پاور با کیت بدنه فیبر کربنی و قدرت ۸۰۰ اسب بخار معرفی شد
بیامو X5 M شاسیبلندی است که فضای کابین و بار زیاد را با پرفورمنس احساسبرانگیز ترکیب میکند. جی پاور اما به نسخه استوک این قدبلند آلمانی راضی نمیشود و به همین خاطر پروژه جدیدی را روی X5 M پیاده کرده است.
جدیدترین محصول جی پاور با نام X5 M تایفون S شناخته میشود که در بحث طراحی ظاهری و قوای محرکه بهبودهای محسوسی را تجربه کرده است. بیامو X5 M استاندارد هیچ کمبودی ندارد و قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۹ نیوتون متری نیز مؤید این نکته خواهد بود؛ اما کیت تیونینگ جی پاور با تغییراتی که روی شاسیبلند باواریایی اعمال کرده قدرت بیشتری را ارائه میکند.
تایفون S از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده اما حالا قدرت ۸۰۰ اسب بخار را به رخ میکشد. جی پاور با برخی تغییرات در پیشرانه به این قدرت فوقالعاده رسیده است. یکی از کلیدیترین بهبودهای رخ داده در قلب تپنده قدبلند محبوب بیامو استفاده از توربوهای بزرگتر خواهد بود که فشار بوست را بیشتر میکنند. این توربوها دارای کمپرسور و توربین بزرگتری نیز هستند. سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ هم به بهبود خروجی پیشرانه کمک کرده و درعینحال دمای اگزوز و فشار برگشت گازها را نیز کاهش میدهد. تیونر موردبحث با خروجیهای اگزوز فیبر کربنی این مجموعه را تکمیل میکند؛ اما قدرت بیشتر تنها تغییر شاسی بلند اسپرت باواریا نیست و جی پاور یک کیت بدنه فیبر کربنی را نیز در نظر گرفته است.
شاسیبلند پرقدرت این تیونر هماکنون از کیت آیرودینامیک نه تکه سود میبرد که شامل اسپویلر جلوی جدید، قوس چرخ های متفاوت، رکابهای جانبی، دیفیوزر و اسپویلر عقب است. جی پاور همچنین از رینگهای ۲۳ اینچی هوریکین RR استفاده کرده و فنرهای پیچشی قابل تنظیم نیز باعث کاهش ۴۰ و ۴۵ میلیمتری ارتفاع در جلو و عقب میشوند. همین تغییرات باعث شدهاند ظاهر این خودرو به شدت بهبود یابد. بیامو X5 M تایفون S جی پاور جدیدترین عضو خانواده است چراکه حدود یک دهه پیش نیز شاهد معرفی مدلهای تایفون از X5 M و X6 M توسط این تیونر بودهایم. جدیدترین نسخه تولید شده پرقدرتتر از هر زمان دیگری بوده و این نیروی عظیم را با یک کیت بدنه برجسته و زیبا ترکیب کرده است.