هاست پرسرعت
خودرو

بی ام و X6 و X5 مدل ۲۰۲۴؛ طراحی جدید با فناوری پلاگین هیبرید

بی ام و X6 و X5 مدل ۲۰۲۴؛ طراحی جدید با فناوری پلاگین هیبرید

شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و، X6 و X5 با ظاهر جدید و پیشرانه‌های متنوع از جمله سیستم پلاگین هیبرید تولید می‌شوند. 

نسل جدید پیشرانه‌ی ۳ لیتر با ساختار جالب توجه ۶ سیلندر خطی، روی X6 و X5 نصب خواهد شد. مدل هیبرید ساده (mild-hybrid) با معماری ۴۸ ولت، موتور برقی ۱۲ اسب بخار همراه گشتاور ۱۹۹ نیوتن‌متر خواهد داشت تا مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن‌متر برای X5 و X6 فراهم شود. در مقایسه با مدل‌های قبلی، افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار و بهبود گشتاور ۶۹ نیوتن‌متر وجود خواهد داشت. نسخه‌ی پایه از شاسی‌بلندهای بی ام و مدل ۲۰۲۴ سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۲ ثانیه دارد که البته چندان متفاوت از قبل نیست.

سری M با کد M60i xDrive مجهز به موتور ۴/۴ لیتر V8 توئین توربوشارژ همراه سیستم هیبرید ۴۸ ولت، ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این شرایط، ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۲ ثانیه را ممکن خواهد کرد.

بی ام و X5 جدید

مدل پلاگین هیبرید X6 و X5، از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ، ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۶ ثانیه فراهم شود. این عملکرد فنی، تفاوت چشمگیر با X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد؛ چراکه ۰/۸ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

 موتور بی ام و X5

موتور برقی نصب شده بر X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۴، به تنهایی ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جالب‌تر اینکه در حالت رانندگی اسپرت، موتور برقی می‌تواند به مدت کوتاه، گشتاور ۴۴۹ نیوتن‌متر تولید کند. به همین دلیل شتاب‌‌گیری سریع‌تر نسبت به گذشته فراهم شده است.

 نمای پشت بی ام و X5

دیگر تفاوت مهم شاسی بلندهای پلاگین هیبرید بی‌ام‌و با مدل قبلی، جای‌گزینی باتری ۲۵/۷ کیلووات ساعت با نمونه‌ی ۱۷/۱ کیلووات ساعت است. سرعت شارژ نیز بیشتر خواهد بود و حدود ۳ ساعت اتصال به برق شهری، باتری‌ها را تکمیل خواهد کرد. X6 و X5 پلاگین هیبرید می‌توانند مسافت تقریبی ۶۴ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کنند.

 بی ام و X6 جدید

تمام مدل‌های X6 و X5 جدید با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تولید خواهند شد که عملکرد نرم‌تر و سریع‌تر خواهد داشت. ساختار سیستم تعلیق و فنربندی هم، متفاوت از مدل‌های گذشته خواهد بود. طراحی بدنه و آیرودینامیک خودروهای نیز بهبودهایی نسبت به قبل دارد.

 نمای پشت بی ام و X6

طراحی X6 و X5 جدید با الهام از iX برقی، چراغ‌های باریک‌تر و جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر دارد. مدل‌های مجهز به تجهیزات M  اگزوزهای دوقلو خواهند داشت. خریدار می‌تواند برای هرکدام از نسخه‌های X6 و X5 نورپردازی مخصوص جلوپنجره نیز سفارش دهد. رنگ‌های خاص با زمینه‌ی آبی و خاکستری نیز به فهرست آپشن‌ها اضافه شده‌اند.

 کابین بی ام و X5

در فضای داخلی، صفحه‌ی خمیده با دو نمایشگر ۱۲/۳ و ۱۴/۹ اینچ وجود دارد تا پنل رنگی پشت فرمان و سیستم سرگرمی را تشکیل دهد. نورپردازی ملایم داخل کابین با ۱۵ رنگ قابل انتخاب نیز در تمام مدل‌های وجود خواهد داشت.

داشبورد بی ام و X6

فناوری خودران با امکان رانندگی بدون دخالت دست، تا نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتر برساعت، فراهم شده است. در این حالت، عملکرد حسگرها و دوربین‌ها از طریق نمایشگرها اطلاع‌رسانی می‌شود. کنترل از راه دور با نرم افزار قابل نصب روی گوشی همراه، قابلیت حرکت خودرو به جلو و عقب، از مسافت ۲۰۰ متری ارائه می‌کند.

ارزان‌ترین مدل X6 و X5 جدید با قیمت ۶۶ و ۶۹ هزار دلار فروخته خواهد شد. نسخه‌های M از سری M60i xDrive آستانه قیمت ۹۰ و ۹۵ هزار دلار خواهند داشت. طی ماه‌های آینده، قوی‌ترین مدل‌ها با کد X6M و X5M معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا