هاست پرسرعت
خودرو

بی وای دی شین L؛ سدان پلاگین هیبرید چینی با شعاع حرکتی 2100 کیلومتر

بی وای دی شین L؛ سدان پلاگین هیبرید چینی با شعاع حرکتی 2100 کیلومتر

شین L جدیدترین محصول بی وای دی چین است که از قوای محرکه پلاگین هیبرید با توان پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر سود می‌برد.
بی وای دی شین L؛ سدان پلاگین هیبرید چینی با شعاع حرکتی 2100 کیلومتر

این خودرو که در مراسم ویژه‌ای رونمایی شد از پنجمین نسل قوای محرکه پلاگین هیبرید بی وای دی موسوم به DM سود می‌برد. در این مراسم خودروی سیل ۰۶ DM-i هم معرفی شد که در واقع پسرعموی شین L به شمار می‌رود و از پلتفرمی مشترک استفاده می‌کند. بی وای دی شین L جدید در ۵ تیپ عرضه می‌شود و قیمت آن از ۱۴ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۰ هزار دلار می‌رسد.

شین L به محصولات سری دایناستی این خودروساز تعلق دارد و از زبان طراحی موسوم به موج اژدها سود استفاده می‌کند. در بخش جلوی این خودرو یک نوار کرومی واضح به همراه جلوپنجره‌ای بزرگ دیده می‌شود. نکته جالب اینکه سدان موردبحث دستگیره‌های در سنتی خود را حفظ کرده است. در پروفایل جانبی شین L یک خط قوی طراحی ‌شده که از گلگیرهای جلو شروع می‌شود و به درهای عقب می‌رسد. در بخش عقب نیز چراغ‌های متصل به یکدیگر را می‌بینیم که مشابه دیگر محصولات بی وای دی است. ابعاد این خودرو تقریباً مشابه سیل ۰۶ DM-i است و تنها تفاوت آن‌ها به پهنای بیشتر شین L مربوط می‌شود. طول/عرض/ارتفاع بی وای دی شین L به ترتیب ۴۸۳۰/۱۹۰۰/۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۷۹۰ میلی‌متر است. باید دانست خودروی موردبحث بزرگ‌تر از شین پلاس است که قبلاً در gsxr معرفی شد. سیستم تعلیق خودرو نیز با سیل ۰۶ مشترک است و در بخش جلو از تنظیمات مک فرسون استفاده شده اما سیستم تعلیق عقب از نوع مستقل چهار اتصالی خواهد بود.

بی وای دی ادعا می‌کند در طراحی کابین شین L از عناصر چینی الهام گرفته است. در این بخش طراحی ساده‌تری را نسبت به سیل ۰۶ شاهد هستیم هرچند در اطراف دسته‌دنده چندین دکمه فیزیکی به چشم می‌خورد. از جمله ویژگی‌های برجسته کابین می‌توان به نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی با حالت چرخشی و پشت آمپرهای ۸.۸ اینچی اشاره کرد. شش کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع خودکار، پایش فشار باد لاستیک‌ها، سیستم صوتی با حداقل ۶ بلندگو و… جزو دیگر تجهیزات بی وای دی شین L هستند. در مدل‌های فول سانروف پانورامیک، سیستم دستیار رانندگی، صندلی برقی سرنشینان جلو، دوربین ثبت وقایع خودرو، رینگ‌های ۱۸ اینچی و صندلی‌های گرم‌کن و سردکن دار دیده می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد شین L و سیل ۰۶ از نسل پنجم قوای محرکه پلاگین هیبریدی بی وای دی استفاده می‌کنند. این سیستم باعث بهینه‌سازی همکاری پیشرانه درون‌سوز و برقی شده و راندمان کلی مجموعه را بالا می‌برد. سیستم موردبحث از مدیریت مصرف انرژی با هوش مصنوعی برای دستیابی به مصرف سوخت ۲.۹ لیتری در صد کیلومتر سود برده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتون متر با یک موتور برقی که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور دارد همکاری می‌کند. وجود باتری ۱۰ کیلووات ساعتی در مدل‌های پایه باعث ثبت شعاع حرکتی ۸۰ کیلومتری در حالت برقی خواهد شد. اما نسخه‌های فول به باتری ۱۶ کیلووات ساعتی مجهز هستند و برد ۱۲۰ کیلومتری در حالت برقی دارند. این مدل‌ها همچنین از موتور برقی قوی‌تر با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کنند و شعاع حرکتی مجموع آن‌ها به ۲۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. وانگ چوان فو مدیرعامل بی وای دی در مراسم معرفی این خودرو کلیدهای اولین نمونه از شین L و سیل ۰۶ را به خریداران اهدا کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا