هاست پرسرعت
خودرو

بی وای دی Seal جدید با قیمت و شعاع حرکتی مشابه تسلا در اروپا عرضه شد

بی وای دی Seal جدید با قیمت و شعاع حرکتی مشابه تسلا در اروپا عرضه شد

بی وای دی با عرضه خودروی جدید Seal در قاره اروپا به تسلا و به ویژه خودروی مدل ۳ هایلند اعلام جنگ کرده است!

خودروهای چینی از ابتدا تاکنون به خاطر قیمت ارزان‌تر خود نسبت به نمونه‌های غربی شناخته می‌شدند اما این موضوع کم‌کم در حال تغییر است و مثال بارز آن را می‌توان بی وای دی Seal جدید دانست که در اروپا ارزان‌تر از تسلا مدل ۳ نخواهد بود. Seal که رقیب مستقیم مدل ۳ هایلند محسوب می‌شود چند ماه پس از عرضه در چین راهی بازارهای اروپایی شده است. افراد زیادی انتظار قیمت‌گذاری پایین‌تر این خودرو نسبت به تسلا را داشتند اما این‌طور نیست.

دو نسخه از Seal در اروپا عرضه خواهند شد و قیمت پایه آن‌ها به ترتیب برابر با ۴۸ و ۵۵ هزار دلار خواهد بود. برای مقایسه باید گفت قیمت تسلا مدل ۳ هایلند دیفرانسیل عقب در قاره همیشه‌سبز از ۴۶ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه چهار چرخ محرک این خودرو می‌بایست حدود ۵۶ هزار دلار پرداخت کرد. چینی‌ها در بیانیه خود گفته‌اند:

بی وای دی Seal در اروپا با دو تریم عرضه خواهد شد و این خودروها از نوع دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک با باتری ۸۲ کیلووات ساعتی خواهند بود. شعاع حرکتی مدل چهار چرخ محرک بر اساس استانداردهای WLTP بین ۵۲۰ تا ۵۷۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

شعاع حرکتی نسخه پایه مدل ۳ هایلند دیفرانسیل عقب به ۵۱۳ کیلومتر می‌رسد درحالی‌که برد مدل چهار چرخ محرک برابر با ۶۲۹ کیلومتر است که در این زمینه نسبت به بی وای دی برتری دارد. البته باید گفت قیمت هایلند در چین کمتر از بهای آن در اروپاست و همین موضوع درباره Seal نیز صدق می‌کند. چینی‌ها نسخه پایه مدل ۳ هایلند را در چین با قیمت حدود ۳۶ هزار دلار خریداری می‌کنند که بسیار کمتر از بهای آن در قاره همیشه‌سبز است. قیمت محصول برقی بی وای دی نیز در کشور چین به خاطر تعرفه‌های واردات و دیگر هزینه‌ها بسیار کمتر خواهد بود.

در مجموع باید گفت بی وای دی Seal جدید از نظر قیمتی مزیتی نسبت به تسلا مدل ۳ هایلند ندارد و بنابراین چینی‌ها باید با محبوبیت تسلا به عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان رقابت کند. اگرچه محصول این شرکت سریع‌تر، جادارتر و اندکی قوی‌تر از تسلاست اما این بازار است که تصمیم می‌گیرد کدام‌یک را بر دیگری ترجیح دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا