هاست پرسرعت
بازی

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر افزایش فروش

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر افزایش فروش

تأثیر تبلیغات گوگل و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ امروزه برای افزایش فروش و حاشیه سود و توانایی یک تجارت برای رشد غیر قابل انکار است. بدون گنجاندن این سبک از تبلیغات در یک کمپین پیام‌‌‌رسانی گسترده‌تر، یک برند توانایی خود را برای موفقیت به‌شدت محدود می‌کند.

کسب‌وکاری که از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استقبال نمی‌کند، فرصت‌های رشد کسب‌وکار خود را محدود می‌کند. پس اگر جزو آن دسته نیستید و می‌خواهید تجارت خود را با بازاریابی دیجیتال رشد دهید، بیایید به تأثیر آن نگاهی کنیم، شما می‌توانید:

  • از طریق سئو مشتریانی را پیدا کنید که در غیر این صورت هرگز با آنها برخورد نمی‌کردید.
  • بفهمید چه کانال‌هایی باعث فروش شرکت شما می‌شوند.
  • پیام خود را به اشتراک بگذارید و خودتان را با مشتریان فعلی و آینده بهتر ارتباط دهید.
  • حضور آنلاین ایجاد کنید.
  • برند خود را شخصی‌سازی کنید.
  • ابزارهایی را ارائه دهید که به شما امکان می‌دهد مشتریان اصلی خود را بهتر هدف قرار دهید.
  • برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و محتوایی را که برای آنها مهم است به نمایش بگذارید.
تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر افزایش فروش

از طریق سئو مشتریانی را پیدا کنید که در غیر اینصورت هرگز با آنها برخورد نمیکردید

اگر حتی درک اولیه‌ای از دیجیتال مارکتینگ داشته‌باشید، عبارت و مخفف SEO را شنیده‌اید. این اصطلاح مخفف عبارت Search Engine Optimization است. هدف از استفاده از تکنیک‌های سئو افزایش رتبه‌‌‌بندی محتوای شما توسط موتورهای جست‌وجو است. هرچه رتبه بالاتری داشته‌باشید، شانس بیشتری برای ارائه وب سایت و سایر محتوای خود در مقابل مشتریان بالقوه خواهید داشت.

رتبه‌‌‌بندی بسیار مهم است؛ زیرا 75٪ از جست‌وجوگران از صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل فراتر نمی‌روند. ترافیک بیشتری که برای وب سایت خود ایجاد می‌کنید به معنای فرصتی برای افزایش تجارت شما است. هر فردی که به سایت شما وارد می‌شود مشتری فعلی نیست، پس فرصتی برای رشد پایگاه داده شما است. این بازدید‌‌کننده می‌تواند در نهایت به لیست ایمیل شما بپیوندد یا آن روز از فروشگاه تجارت الکترونیک شما خرید کند.

درحالی‌که شما شاید از قبل مشتریانی داشته‌باشید، اما هر برندی برای بقای خود نیاز به رشد پایگاه خود با مشتری جدید دارد. استفاده از تکنیک‌های سئو به شما این امکان را می‌دهد که این کار را انجام دهید.

از دلایلی که سئو باعث تاثیر دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش می‌شود این است که باعث ایجاد اعتبار در سایت شما نزد گوگل می‎گردد؛ زیرا هرچه گوگل سایت شما را به‌عنوان یک مرجع در موضوع تعیین‌شده خود بیشتر ببیند، ارزش بیشتری برای آن قائل می‌شود.

بدانید چه کانالهایی باعث فروش بیشتر شرکت شما میشوند

یکی از بهترین موارد در مورد تأثیر دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش و رشد کسب و کار این است که می‌توانید نتایج را تقریباً در زمان واقعی مشاهده کنید.

اگر یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی می‌کنید و شاهد افزایش فروش هستید، می‌توانید این افزایش را به کمپین خود نسبت دهید. ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها، ببینید کدام کانال‌ها و کدام تبلیغات بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند. همه این‌ها برای برنامه‎ریزی برای خرید آگهی بعدی و میزان سرمایه‌گذاری شما مفید هستند.

تبلیغات

مهمترین کاری که قبل از شروع هر کمپین بازاریابی باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه معیارهایی را می‌خواهید مطالعه و اندازه‌‌گیری کنید. هنگامی که هدف را می‌دانید، ایجاد آگهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب آسان‌تر است. اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید یا می‌خواهید میزان موفقیت تبلیغ شما در تبدیل بینندگان به خریداران را پیگیری کنید و اگر می‌خواهید با جذب فالوورهای بیشتر به کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود، آگاهی از برند را افزایش دهید، پس از راه‌اندازی کمپین به اعداد خود توجه کنید.

ابزارهایی برای رشد کسب و کار خود با بازاریابی دیجیتال

برای اینکه کارها کمتر پیچیده شود، از یک برنامه دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش استفاده کنید تا به شما کمک کند نرخ بازگشت سرمایه(ROI) خود را نظارت کرده و تمام تحلیل‌های خود را ردیابی کنید. ابزارهایی وجود دارند که فقط برای ردیابی پلتفرم‌های خاص ساخته شده‌اند یا می‌توانید از یک مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کاملاً یکپارچه‌ استفاده کنید که می‌تواند تمام نیازهای دیجیتال مارکتینگ شما را برطرف کند.

Hubspot (هاب‌اسپات) یک CRM کاملاً یکپارچه‌است که تمام داده‌های شما را در یک مکان نگه می‌دارد و می‌تواند انواع مختلفی از تلاش‌های بازاریابی دیجیتال را انجام دهد. پلت‌فرم آنها می‌تواند به شما در پیگیری تلاش‌های سئو، کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، ترافیک وب سایت و موارد دیگر کمک کند.

Mailchimp(میل چیپ) یک برنامه بازاریابی ایمیلی است که به شما در ایجاد صفحات فرود و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی کمک می‌کند. برنامه آنها می‌تواند دقیقاً به شما بگوید چه کسی ایمیل شما را در چه زمانی باز کرده‌است و به شما بگوید روی چه پیوندهایی در ایمیل شما کلیک شده‌است. این برنامه هم‌چنین به شما امکان می‌دهد لیست خود را برای کارایی بهبودبخش تقسیم کنید.

Hootsuite یک ابزار فوق‌العاده برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. داده‌های همه کانال‌های اجتماعی شما را در یک مکان جمع می‌کند و به شما کمک می‌کند ببینید چه بخش‌هایی از مخاطبان به کمپین‌های شما پاسخ می‌دهند. به‌عنوان یک مزیت، به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را برنامه ریزی کنید.

گوگل آنالیتیکس نیز می‌تواند به شما کمک کند ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و بدانید که از کجا سرچشمه می‌گیرد. از آنجایی که گوگل خدمات خاص خود مانند جست‌وجوی گوگل و تبلیغات نمایشی را نیز دارد، امکان ردیابی و تجزیه و تحلیل آن داده‌ها نیز وجود دارد.

برای کمک به اشتراکگذاری پیام خود و ارتباط بهتر با مشتریان فعلی و آینده، رسانههای اجتماعی را ترکیب کنید

شبکه‌های اجتماعی بر بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد عادی تسلط دارند، به همین منظور باید نقش مهمی در هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ که در ‌‌پیش‌گرفته‌اید ایفا کنند؛ بنابراین کانال‌های شبکه‌های اجتماعی راه دیگری هستند که می‌توانید با مشتریان جدید و قدیمی به طور یکسان ارتباط برقرار کنید. آنها هم‌چنین به شما این فرصت را می‌دهند که محتوای خود را از کانالی به کانال دیگر تبلیغ کنید و از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش محصولات و خدمات خودتان بهره ببرید.

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر افزایش فروش

در ادامه به دلایل قدرتمند دیگری اشاره می‌شود که نیاز به حضور و استراتژی در رسانه‌های اجتماعی را ضروری می‌کند:

  • یک کسب و کار باید با مشتریانش گفتگو کند، این به مشتریان کمک می‌کند احساس‌‌کنند که عضوی از خانواده تجاری شما هستند و شرکت برای آنها ارزش قائل است.
  • شبکه‌های اجتماعی برای اینکه بتوانند به بازخورد مشتریان واکنش سریع نشان داده و به سوالات پاسخ دهند عالی هستند.
  • می‌توانید از کانال‌های خود برای زیر نظر گرفتن رقبا استفاده کنید و ببینید که آنها چه می‌گویند و چه می‌کنند و مشتریان چگونه به پیام‌هایشان واکنش نشان می‌دهند.
  • می‌توانید از ابزارهای شنیداری اجتماعی استفاده کنید تا ببینید مردم درباره برند شما چه می‌گویند.

حضور آنلاین پررنگی داشته باشید

در دنیای امروز اگر آنلاین نباشید، کسی شما را پیدا نخواهد کرد. برای مشاهده تاثیر دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش، برندسازی و رشد کسب و کار، باید یک حضور آنلاین ایجاد کنید. مشتری مدرن به دفترچه تلفن نگاه نمی‌کند. آنها از گوگل استفاده می‌کنند یا از دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی سوال می‌کنند. اگر در این شبکه‌ها حضور نداشته‌باشید فرصت پیشرفت را از ‌‌‌دست‌داده‌اید. هر فرد به طور متوسط روزانه بیش از دو ساعت را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. وقتی فردی به فکر نگاه‌‌‌‌کردن به یک محصول یا خدمات است، شما باید در جایی حضور داشته‌باشید که او در حال جست‌وجو است.

ایجاد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی اولین کاری است که یک برند باید هنگام تلاش برای گسترش تأثیر دیجیتال مارکتینگ بر رشد کسب‌وکارش انجام دهد. شبکه‌های اجتماعی یکی از اولین مکان‌هایی است که یک فرد برای یافتن یک شرکت به‌دنبال آن است. به‌عنوان یک کسب‌وکار، لازم نیست در هر شبکه اجتماعی حضور داشته‌باشید، فقط به کانال‌هایی بپیوندید که مشتریان شما قرار است در آن حضور داشته‌باشند. تحقیقات خود را در تمام شبکه‌های موجود انجام دهید و آن را با پایگاه مشتری ایده‌آل خود مقایسه کنید. از آنجایی که اکثر جست‌وجوها در گوگل انجام می‌شود، شما باید از هر ابزاری که موتور جست‌وجوی آن را دارد استفاده کنید. با ایجاد لیست Google مخصوص به برند خود، مکان دقیق شما در جست‌وجوی محلی Google و در برنامه نقشه‌های آن نشان داده می‌شود. این کمک می‌کند تا مشتریان را مستقیماً به درب کسب‌وکارتان بیاورید. این لیست‌ها باید شامل آدرس، آدرس وب سایت و شماره تلفن شما باشند. بدون ردپای رسانه‌های اجتماعی، یک مشتری بالقوه ممکن است فکر کند برند شما چیزی برای پنهان‌‌‌‌کردن دارد. هم‌چنین شرکت شما غیر قابل اعتماد تلقی می‌شود و اینگونه شانس استفاده از قدرت دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش را از ‌‌‌دست‌می‌دهید.

نام تجاری خود را شخصی کنید و پیام‌‌‌رسانی را کنترل نمایید

رسانه دیجیتال مکانی است که شرکت کنترل کامل پیام و پاسخ آن به بازخورد مشتریان را در اختیار دارد. اگر یک خبر آنلاین در مورد برند شما ارسال شود، شما توانایی مقابله با هیچ یک از نظرات خوانندگان را ندارید. اما اگر نقدی از نام تجاری خود، همراه با هرگونه بازتاب یا ردی که در کانال‌های اجتماعی خود دارید ارسال کنید، 100٪ بر آنچه می‌گویید و نحوه برخورد با پاسخ‌ها به آن کنترل دارید. Google Reviews نمونه فوق‌العاده‌ای از این نکته در عمل است. افراد می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند در Google Reviews یک شرکت پست‌‌کنند. برند‌های هوشمند پاسخ‌دادن به این بررسی‌ها را به‌عنوان فرصتی برای حل مشکلاتی که مشتری تجربه کرده‌است یا برای رد نظری که غیرقانونی یا نادرست است، تلقی می‌کنند.

در اینجا چند روش قدرتمند دیگر وجود دارد که تأثیر بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما در ایجاد و کنترل پیام برند خود کمک کند:

  • در صورت امکان، تبلیغات و ایمیل‌های خود را با نام مشتری یا سایر جزئیات خاص شخصی کنید.
  • از شخصیت‌های مشتری و خریدار خود برای کمک به راهنمایی انواع محتوایی که ایجاد می‌کنید استفاده نمایید. اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد می‌کنید که با مشتریان شما هماهنگ شود.
  • می‌توانید از داده‎هایی که در طول کمپین‌های خود به ‌‌‌دست‌می‌آورید برای کمک به بهبود تصمیمات آینده خود استفاده کنید.

هدف قرار‌دادن مشتریان اصلی

دلایل زیادی وجود دارد که دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش در مقایسه با اشکال سنتی بازاریابی تأثیر زیادی دارد، اما یکی از واضح‌ترین دلایل این است که داده‌های ارزشمندی را در اختیار جمعی از کاربران خود قرار می‌دهد.

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر افزایش فروش

هرچه بیشتر در مورد افرادی که با وب‌سایت و محتوای شما تعامل دارند بدانید، بهتر می‌توانید موقعیت خود را برای آینده ارزیابی کنید. از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، می‌توانید بدانید چه کسی و چه زمانی با محتوای شما تعامل دارد. این بدان معناست که می‌توانید محتوای خود و کانال‌هایی را که برای نمایش آن محتوا استفاده می‌کنید بر اساس این اطلاعات تنظیم نمایید. ایمیل مارکتینگ به طور مداوم بهترین ROI را در بین هر روش دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش محصولات ارائه می‌دهد، اما ممکن است این موضوع برای همه صنایع صادق نباشد.

برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و محتوایی را که برای آنها مهم است به نمایش بگذارید

بخش بزرگی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا است. محتوا چیزی بیش از کلمات موجود در یک صفحه وب است. محتوا شامل کپی رایتینگ، پست‌های وبلاگ، هشتگ‌ها، ویدئو و حتی عکس است. با ایجاد یک استراتژی که شامل این اشکال محتوا برای بینندگان شما می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که آنچه را که می‌خواهند ببینند به مشتریان خود ارائه می‌دهید و به این صورت، به وضوح به تاثیر دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش پی می‌برید. به‌عنوان مثال، اگر شما یک شرکت صنایع دستی هستید، ویدئوهایی که نمایش‌هایی را در مورد نحوه تکمیل یک پروژه یا استفاده از یک ابزار کاردستی ارائه می‌دهند، برای پایگاه مشتریان شما ارزشمند هستند. در طول همه‌گیری ویروس کرونا برخی از محبوب‌ترین محتواهای ویدئویی نحوه ساخت ماسک صورت پارچه‌ای بود و فروشگاه‌های صنایع دستی و شرکت‌های پارچه‌ای که ویدئوهایی در مورد این موضوع ایجاد می‌کردند یا حتی برای نشان‌دادن دستورالعمل‌های گام به گام عکس می‌گرفتند، محتوایی را تولید‌‌‌‌کردند که برای مشتریان خود ارزش به ارمغان آورد. مشتریان پس از مطالعه یا مشاهده محتوای آموزشی در وب سایت شما، 131 درصد بیشتر از برند شما خرید می‌کنند.

سخن پایانی

اگر شرکتی فاقد ردپای دیجیتالی قوی باشد، توانایی آن در برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید به‌شدت مختل می‌شود. عدم استفاده از  دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش هم‌چنین منجر به عدم اعتماد به برند می‌شود. با این حال، اگر یک شرکت یک برنامه بازاریابی دیجیتال قوی را اجرا کند که حوزه‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا را پوشش می‌دهد، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی رشد برند داشته‌باشد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا