هاست پرسرعت
بازی

تاخیر Starfield و Redfall از نظر فیل اسپنسر کار درستی بود

تاخیر Starfield و Redfall از نظر فیل اسپنسر کار درستی بود

به گفته‌ی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، دادن زمان کافی به تیم‌های Starfield و Redfall برای ساخت یک بازی کامل همیشه تصمیم درستی خواهد بود.

Starfield و Redfall بدون شک جزو مورد انتظارترین عناوینی هستند که در سال 2023 منتشر خواهند شد. با این حال باید خاطرنشان کرد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، این دو بازی همین حالا عرضه شده بودند. بازی Redfall اصالتا قرار بود در تابستان سال 2023 منتشر شود و Starfield هم برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده بود. با این حال کمی قبل‌تر اعلام شد که هر دو بازی تا سال 2023 تاخیر خورده‌اند.

هر دوی این عناوین نه تنها می‌توانند به دو بازی AAA بزرگ و تحسین‌شده تبدیل شوند، بلکه مایکروسافت می‌توانند از آن‌ها به عنوان اهرمی برای فروش سرویس Game Pass و کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس استفاده کند. با این حال حتی با وجود خلوت بودن نسبتی تقویم سال 2022 از نظر عناوین انحصاری مایکروسافت، به نظر می‌رسد که ایکس باکس بابت به تاخیر انداختن این عناوین پشیمان نیست.

در یک مصاحبه‌ی جدید با وبسایت The Verge، آقای فیل اسپنسر که سکان‌دار بخش بازی‌های ویدیویی مایکروسافت است بار دیگر تاکید کرد که به عقب انداختن عرضه‌ی Redfall و Starfield کار درستی بود. او گفت که منابع زیادی بر روی این دو بازی سرمایه‌گذاری شده و باید مطمئن شد که آن‌ها در بهترین حالت خود خواهند بود. اسپنسر هم‌چنین گفت که با توجه به تجربه‌ی قبلی مایکروسافت در عرضه‌ی عناوین با عجله، باید مطمئن شد که آن اشتباهات دوباره تکرار نمی‌شوند:

به نظرم نگاه کردن به این تاخیرها به عنوان یک تصمیم کمی غلط است. وقتی تیم توسعه‌ی یک بازی زمان زیادی را صرف توسعه‌ی آن می‌کند، به عقب انداختن تاریخ عرضه برای مطمئن شدن از کیفیت نهایی کار درستی است. ما پیش از این با عرضه‌ی زودهنگام بازی‌ها تجربه داریم.

تبلیغات

وقتی به عنوانی مثل Starfield نگاه می‌کنید، متوجه سرمایه‌گذاری عظیم تیم آن بازی بر روی یک آی‌پی جدید می‌شوید. این تصمیم که به تیم توسعه‌ی بازی زمان کافی برای ساخت بازی ایده‌آل را بدهید همیشه تصمیم درستی است. البته که این تصمیمات جوانب مالی هم دارند. جوانب تجاری موضوع مثل رشد مشترکین، رشد پلتفرم و درآمدی که از فروش یک بازی کسب می‌کنید باید بررسی شوند. این عوامل قطعا در گرفتن چنین تصمیمی موثر هستند.

من می‌خواستم مطمئن شوم که تیم‌های سازنده‌ی Starfield و Redfall از پشتیبانی ایکس باکس مطمئن هستند و می‌توانند مزایای بخشی از یک خانواده‌ی بزرگ‌تر بودن را ببینند. در نهایت بر این باورم که کیفیت نهایی این عناوین بهتر خواهد بود و مشتریان ما تجربه‌ی بهتری خواهند داشت.

البته این طور که به نظر می‌رسد هر دو بازی Starfield و Redfall قرار است عناوین عظیمی باشند، پس از عرضه‌ی آن‌ها پیش از موعد و با عجله کار چندان عاقلانه‌ای نیست. خود بتسدا (Bethesda) گفته که Starfield از عناوین قبلی Fallout و The Elder Scrolls بسیار بزرگ‌تر است. هم‌چنین Redfall اولین تلاش آرکین (Arkane) برای ساخت یک بازی جهان باز است.

Starfield و Redfall در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهند شد.

TemorDota2ghostArmin EzatihalkerSkyrim : The Elder Scrolls V...Eternal...Immortal SpartanPlaystation TThe Beast MasterHasan0930AliFernandoامینChiefMohsenj74گیمر غمگینمیام رو خطتParham_ShMmfb🏴🏴🏴

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا