هاست پرسرعت
خودرو

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

اشکودا یک سوپرب استیشن را به پیکاپی با درب کشویی منحصربه‌فرد تبدیل کرد. این پروژه دانشجویی، ادای احترامی به ریشه‌های دوچرخه‌سازی برند در صدوسی‌مین سالگرد تأسیس است.
تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

اکستریم اکستریم

پیشینهٔ اشکودا به سال ۱۸۹۵ بازمی‌گردد یعنی زمانی که بنیان‌گذاران، واسلاو لاورین و واسلاو کلمنت، شرکت لاورین و کلمنت را برای تولید دوچرخه تأسیس کردند. تولید خودرو از سال ۱۹۰۵ آغاز شد و این شرکت در سال ۱۹۲۵، پس از خریداری توسط کنگلومرای صنعتی اشکودا ورکس، به اشکودا تبدیل شد؛ بنابراین، سال ۲۰۲۵ صدوسی‌مین سالگرد تأسیس این شرکت است و اشکودا با یک خودروی ویژه که به آغاز فعالیتش به‌عنوان تولیدکننده دوچرخه ادای احترام می‌کند، این مناسبت را جشن می‌گیرد.

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

این خودرو که L&K 130 نام گرفته، یک سوپرب استیشن است که توسط دانش‌آموزان مدرسه حرفه‌ای اشکودا اتو به یک پیکاپ تبدیل شده است. این دهمین پروژه ویژه تک ساخت آن‌ها و اولین پروژه با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی است. مهندسان اشکودا با ۲۸ دانش‌آموز همکاری کردند تا ستون‌های B و C را بازطراحی کرده و بخش عقب را حذف کنند تا جا برای یک قفسه دوچرخه سفارشی باز شود. دو دوچرخه روی یک اتاق بار برقی کشویی با ریل‌های یکپارچه قرار می‌گیرند که آن‌ها را بلند کرده و با زاویه ۳۵ درجه کج می‌کند تا هنگام بسته بودن بخش عقب جا شوند. دوچرخه سوم می‌تواند روی سقف نصب شود.

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

ویژگی جذاب‌تر اما درب عقب سمت شاگرد است. این درب که به بیرون بار می‌شود و به‌صورت کشویی به عقب حرکت می‌کند، دو مکانیزم قفل و دو دستگیره دارد. وقتی این درب به سبک مینی‌ون‌ها باز شود، یک صندلی تکی دیده می‌شود زیرا صندلی نیمکتی عقب حذف شده تا جا برای یک یخچال کوچک و یک کیت بلندگوی خارجی باز شود. همچنین برای هماهنگی با این بدنهٔ جدید، شیشهٔ عقب جدیدی هم طراحی شده است. در جلو، اشکودا یک فرستنده رادیویی و یک تبلت اضافه کرده که تصاویر دوربین عقب را نمایش می‌دهد.

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

فراتر از تغییرات ساختاری و بازطراحی کابین، دانش‌آموزان تزئینات طلایی، قرمز، سفید و سیاه را به‌عنوان ادای احترام به لوگوی لاورین و کلمنت اعمال کردند. نشان اصلی L&K که قدمتی ۱۳۰ ساله دارد، جایگزین نشان آشنای پیکان بالدار اشکودا شده که طی قرن گذشته استفاده می‌شد. انجام این پروژه منحصربه‌فرد تبدیل استیشن به پیکاپ بیش از ۲۰۰۰ ساعت زمان برده است. L&K 130 ماه آینده در صد و دوازدهمین دوره تور دو فرانس که اشکودا بیش از دو دهه اسپانسر آن بوده، به نمایش درخواهد آمد.

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا