تبدیل خودروی ناسکار به هیولای دریفت با موتور تنفس طبیعی شورلت
تبدیل خودروی ناسکار به هیولای دریفت با موتور تنفس طبیعی شورلت
دریفت همواره جزو هیجانانگیزترین رشتههای موتور اسپرت بوده و در ادامه میخواهیم ببینیم چگونه میتوان یک خودروی مسابقهای و قدیمی ناسکار را به هیولای دریفت تبدیل کرد.
دریفت با خودرو طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. دریفت به خوبی نشان میدهد که راننده و خودرو نقش بسیار مهمی در حرکات نمایشی بازی میکنند و برای ارائه یک دریفت هیجانانگیز که بتواند دود زیادی را از لاستیکها هوا کند باید راننده و خودرو در هماهنگی کامل باشند. بهترین بخش دریفت این است که برخلاف اکثر رشتههای موتور اسپرت، محدودیتهای بسیار کمتری از نظر خودروهای مسابقهای وجود دارد. اساساً شما میتوانید هر نوع هیولای مسابقهای را به خودروی دریفت تبدیل کنید هرچند آن خودرو باید قدرت کافی، زوایای مناسب سیستم تعلیق و سیستم خنککنندگی پرقدرت داشته باشد.
اما اگر بخواهید یک خودروی مسابقهای قدیمی را به یک هیولای دریفت تازهنفس تبدیل کنید فرایند کار چگونه خواهد بود؟ این ایدهی آرون لوسی بوده و او همیشه تلاش داشته دریفت کردن را به فرایندی جذابتر تبدیل کند. در ویدئوی جدیدی که کانال یوتیوب لری چن منتشر کرده، لوسی داستان تبدیل یک خودروی مسابقهای قدیمی به هیولای دریفت را بازگو میکند.
واقعیت این است که با یک ترکیب باورنکردنی از قطعات مختلف روبرو هستیم. هیولای دریفت موردبحث ما از شاسی لولهای یک خودروی مسابقهای ناسکار به همراه ساب فریم جلوی شورولت شول استفاده میکند. پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس ۴ سرعته دستی آن نیز از خودرویی که لوسی خریداری کرده بود گرفته شدهاند. او اذعان میکند برای نصب پیشرانه در خودروی خود تغییرات بسیار کمی را اعمال کرده زیرا پیشرانه و اکسلها هماهنگی خوبی داشتهاند؛ اما آیا هیولای دریفت لوسی از بدنه خودروهای ناسکار استفاده کرده است؟ در اکثر بخشها بلکه اما او زمان زیادی را نیز صرف باز کردن قطعات مختلف بدنه و سپس سرهمبندی آنها کرده است.
نکته دیگر به زمانبر بودن تنظیمات سیستم تعلیق مربوط میشود. خودروی موردبحث ما در اصل یک مدل مسابقهای تک جهته است که لوسی مجبور شده آن را به هر دو جهت تبدیل کند. همچنین تغییرات زیادی در ژئومتری فرمان انجام شده تا بتواند دریفت را انجام دهد. تمامی فنرها، شوکها، ترمزها و دیگر بخشها اصلاح شدهاند و سیستم تعلیق خودروی دریفت لوسی بسیار تنظیمپذیر است. پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده جدای از نصب کاربراتورهای جدید تغییری نداشته است. همین تغییر به ظاهر کوچک باعث میشود نیروگاه ۵.۷ لیتری خودروی دریفت موردبحث ما ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشته باشد و حداکثر قدرتش در سر چرخ ها به حدود ۳۷۰ اسب بخار برسد. لوسی میگوید با برخی تغییرات دیگر میتوان قدرت بسیار بیشتری را از این نیروگاه گرفت.