تبلیغات برای شرکتهای خدمات گردشگری، واجبتر از نان شب
تبلیغات برای شرکتهای خدمات گردشگری، واجبتر از نان شب
برخی از کسبوکارها بر این باور هستند که برای جذب مشتری، تنها محصول و خدمات با کیفیت، کافی است و نیازی به تبلیغات و هزینههای بسیار زیاد ندارد. اما برخی از مدیران شرکتها و کمپانیهای بزرگ باورند که هرچه میزان تبلیغات بیشتر باشد، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را به همراه دارد و چنین شرکتهایی سالانه میزان بودجه اختصاص یافته به بخش تبلیغات خود را بیشتر میکنند. از طرفی دیگر تبلیغات، برای بسیار از مشاغل لازم است. مثل کسبوکارها خدماتی. چنین مشاغلی باید در سطح تبلیغات گسترده خدمات خود را به مشتریان معرفی و باعث جذب آنان شوند. یکی از مهمترین کسبوکارهایی که تبلیغات در آن از اهمیت ویژهای برخوردار است شرکتهای خدمات گردشگری بوده که باید از روشهای نوین تبلیغاتی، مثل بازاریابی پیامکی و استفاده از پیامک در صنعت گردشگری است که میتوانند خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.
دلیل اهمیت تبلیغات برای برخی از مشاغل چیست
در دنیای پر رقابت کنونی، مشاغل و کسبوکارها بدون اتخاذ روشهای تبلیغاتی دوامی نمیآورند، اما برای برخی از مشاغل خدماتی تبلیغات و آگاهی رسانی مشتریان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مشاغلی که بسیار وابسته به زمان هستند درست مثل شرکتهای خدمات گردشگری.
حتما اگر اهل سفر باشید برای انتخاب مقصد خود به فصل و زمان بسیار دقت میکنید و همواره پیش از اقدام به انتخاب شهر یا کشور مورد نظر، جستجویی در مورد آبوهوای مقصد مورد نظر خود انجام میدهید. و اگر بیشتر دقت کرده باشید، بازار تبلیغات شرکتهای خدمات گردشگری نیز و تغییر فصل عوض شده و شهرهای گوناگونی را پیشنهاد میدهند. پس یک روش تبلیغاتی سریع و مقرونبهصرفه برای چنین مشاغلی بسیار حائز اهمیت است.
انواع روشهای تبلیغاتی برای شرکتهای خدمات گردشگری
تاریخچه تبیلغات به قرن هجدهم و رونق گرفتن صنعت چاپ، کاغذ سازی و حملونقل بازمیگردد. که البته بیشتر آن زمان جنبه انتشار مقاصد سیاسی بود که بعدتر جنبه تبلیغاتی هم به آن اضافه شد، سپس تبلیغات در رادیو و تلویزیون هم اضافه شد و بعد از آن تبلیغات در سطح شهر و در حال حاضر هم روشهای نوین تبلیغاتی پا به میان گذاشته و همه مشاغل و کسبوکارها میتوانند از روشهای مختلف محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند. روشهایی مثل، بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، برگزاری کمپینهای 360 درجه تبلیغاتی و … .
اما نکته قابل توجه در خصوص تبلیغات کسبوکارها این است که همیشه یکی از این روشها با مشاغلی سازگارتر هستند و درواقع باعث جذب مشتریان بیشتر میشود. روش بازاریابی پیامکی یکی از روشهای نوین تبلیغاتی است که برای مشاغلی مثل شرکتهای خدمات گردشگری توانسته نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی را به همراه داشته باشد و در واقع مشترکین از دریافت پیامک انبوه گردشگری استقبال زیادی میکنند.
فلسفه پیامک تور لحظه آخری
درست 31 سال از ارسال اولین پیامک میگذرد و در این مدت ثابت شده است که مشترکین در سراسر دنیا مشتاق به دریافت پیامکهای تبلیغاتی حاوی پیشنهادات ویژه هستند. در واقع پیامکهای تبلیغاتی در سه دقیقه ابتدایی ارسال توسط مشترکین باز و خوانده میشوند. یکی از مشاغلی که بیشترین میزان رضایت را از سوی مخاطبان داشته است، شرکتهای خدمات گردشگری هستند. چرا که افرادی اهل سفر هستند میدانند که برای بازدید از برخی مناطق تنها یکبار در سال فرصت آنرا دارند. در واقع چنین مشاغلی سعی میکنند به سریعترین روش ممکن برای مخاطبان خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.
جالب است بدانید که پیامک مارکتینگ مزایای بسیار زیادی دارد که هریک از این مزیتها سازگار با خدمات گردشگری است که در ادامه به همراه مثال به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت:
- تبلیغاتی مقرونبهصرفه
درست است که بسیاری از کمپانیها بر این باوز هستند که هرچه میزان بودجه تبلیغاتی بیشتر باشد، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را به همراه دارد، اما باز هم روشهای مقرونبهصرفهای وجود دارند که مشاغل میتوانند از آن استفاده کنند. استفاده از پنل های ارسال اس ام اس انبوه روشی بسیار مقرونبهصرفه است چراکه میتوان با استفاده از تعرفههای اقتصادی آن برای تعداد انبوهی از مشتریان هدف پیامک تبلیغاتی ارسال کرد و همچنین برای نصب و راهاندازی آن نیاز به سختافزار و نرمافزار خاصی نیست و احتیاجی به استخدام افراد متخصص ندارد و قابلیت اتصال به پنل از طریق، لپتاپ، تبلت و گوشیهای تلفن همراه هوشمند امکانپذیر است.
- سریع و مطمئن
در نطر گرفتن زمان و اطمینان از دریافت پیامک برای بسیاری از شغلها مثل آژانسهای مسافرتی و شرکتهای خدمات گردشگری بسیار حادز اهمیت است و باید کوچکترین تغییرات را در سریعترین زمان ممکن برای متشتریان خود ارسال کنند. استفاده از پنلهای پیامکی و ارسال انبوه در سریعترین زمان ممکن امکانپذیر بوده و اگر مخاطبان در زمان ارسال در منقطه آنتن دهی نباشند به محض ورود آنان به مناطق تحت پوشش پیامک را دریافت خواهند کرد.
- امکان دسترسی به مخاطبان هدف
یکی از بهترین امکانات پنلهای ارسال پیامک انبوه این است که شماره مخاطبان ره به صورت دستهبندی (سن، جنسیت، شغل و …) در اختیار کاربران قرار میدهد. از این رو شرکتهای و خدمات گردشگری میتوانند با توجه به شرایط برای مخاطبان خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.
- قابلیت گزارشگری
مشاغل و کسبوکارها از هر روش تبیلغاتی که استفاده میکنند باید میزان عملکرد آن را در میزان فروش و جذب مخاطبان خود دریافت کنند. از دیگر قابلیتهای پنل ارسال پیامک این است که کاربران میتوانند به راحتی گزارشی در مورد آخرین ارسال، تعداد پیامکهای ارسال شده و نشده، میزان بازدید از سایت و نرخ کلیک و نرخ بازگشت سرمایه خود را به راحتی دریافت کرده و از این اطلاعات در ارسالهای بعدی خود استفاده کنند.
- قابلیت تعامل نامحدود
در مشاغل خدماتی داشتن تعامل نامحدود با مشتریان بسیار اهمیت دارد، پنلها این امکان را در اختیار مشتریان نیز قرار میدهند تا به صورت نا محدود بتوانند با مشاغلی همچون شرکتهای خدمات گردشگری در ارتباط بوده و بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.
کلام پایانی
تنوع طلبی مشتریان و درخواست خدمات متنوع با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب باعث شده است که مشاغل و کسبوکارها از طریق روشهای مختلف بازاریابی محصولات و خدمات خود را به مشتریان کنند. روشهای متعدد بازاریابی نیز به آنان کمک میکند تا به توانند در این امر از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از مشاغلی که این روزها بعد از همهگیری کرونا بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت شرکتهای خدمات گردشگر است. در واقع آنان که اهل سفر بودند، بعد از مدتی خانهنشینی و دوری از سفر در حال حاضر به دنبال خدمات گردشگری هستند که بتواند بهترین امکانات را در اختیار آنان قرار دهد. از این رو چنین مشاغلی با استفاده از سامانه پیامکی اختصاصی، آن هم به صورت انبوه میتوانند برای بسیاری از مخاطبان پیامک ارسال کرده و خدمات گردشگری خود را به آنان معرفی کنند و باعث جذب مشتری و نرخ بازگشت سرمایه مطلوب شوند.