تبلیغات مایکروسافت در لندن درباره خرید اکتیویژن بلیزارد
تبلیغات مایکروسافت در لندن درباره خرید اکتیویژن بلیزارد
آنگونه که تام ورن از رسانه The Verge گزارش داده، شرکت مایکروسافت در حال تبلیغ خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد در لندن است. این تبلیغ در ایستگاههای متروی لندن پخش شده و در آن ادعا میشود مجموعه Call of Duty پس از تکمیل این ادغام برای ۱۵۰ میلیون بازیکن بیشتر دردسترس قرار خواهد گرفت. همچنین یک کد QR هم در انتهای آن وجود دارد که بازیکنان را به وبسایت مایکروسافت درباره این معامله هدایت میکند.
ویدئوی تبلیغ مایکروسافت در متروی لندن در توییتر
این آخرین تلاش مایکروسافت برای بازاریابی معامله نامبرده است و قبلا هم شاهد تبلیغات تمام صفحه در روزنامههای انگلیسی بودهایم. مایکروسافت همچنان مدعی است اگر این معامله تکمیل شود، مجموعه کالاف دیوتی برای ۱۵۰ میلیون بازیکن جدید منتشر میشود. این ادعا براساس تعهد مایکروسافت به نینتندو برای عرضه مجموعه نامبرده روی نینتندو سوییچ با تقریبا ۱۲۵ میلیون کاربر و ۲۵ میلیون کاربر GeForce Now است.
تبلیغ مایکروسافت درباره خرید اکتیویژن بلیزارد در روزنامه Financial Times
بعد از این ادعا، ردموندیها قراردادهای ۱۰ ساله برای عرضه آثار ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد روی پلتفرمهای ترد-پارتی متعددی امضا کردند تا نگرانیهای ادارات تنظیم رقابت را رفع کنند. این قراردادها شامل معامله با بوستروید، یک سرویس کلاد گیمینگ، یوبیتوس، شرکت ارائهدهنده سرویسهای ابری نینتندو سوییچ و EE، شرکت ارائهدهنده خدمات موبایلی است.
مایکروسافت تلاش کرده ادارات تنظیم رقابت مثل کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) و سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) را توجیه کند که پس از تکمیل معامله، آثار اکتیویژن بلیزارد از جمله Call of Duty را به سرویس کلاد گیمینگ خود منحصر نخواهد کرد. تصمیم نهایی CMA درباره این معامله در روز ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام خواهد شد.
بااینکه این سازمان ابتدا گفت تکمیل معامله باعث کاهش رقابت شده و به قیمت بالاتر، انتخاب کمتر یا خلاقیت کمتر برای گیمرهای انگلیسی منجر خواهد شد، اما سپس تصمیم خود را تغییر داد. هفته پیش هم سونی این تغییر عقیده را تعجبآور، بیمانند و غیرمنطقی دانست.