هاست پرسرعت
بازی

تحقیقات اخیر، کنسول محبوب کشورهای اروپایی را مشخص می‌کند

تحقیقات اخیر، کنسول محبوب کشورهای اروپایی را مشخص می‌کند

بررسی‌های صورت گرفته روی آمار جست‌وجوی 47 کشور مختلف اروپایی در گوگل، محبوب‌ترین کنسول نسل جدید در این کشورها را مشخص کرده است.

نتیجه‌ی این بررسی‌ها که برای سنجش محبوبیت کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و نینتندو سوییچ انجام شده است، با آمار فروش هریک از آن‌ها در کشورهای مذکور تطابق دارد. رقابت سه شرکت بزرگ همچنان بر سر بازار پرمنفعت کنسول‌ها ادامه دارد و محصول هر کدام از آن‌ها موفق به کسب میزان متفاوتی از محبوبیت در سراسر جهان شده است. هر سه کنسول نسل جدید از عرضه‌ی انحصاری مجموعه‌های پرطرفدار نیز سود می‌برند.

وبسایت Cribbage Challenge که مسابقات کریبیج با هوش مصنوعی را میزبانی می‌کند، به میزان محبوبیت این کنسول‌ها در 47 کشور قاره‌ی اروپا علاقه‌مند شده و تحقیقاتی در این رابطه انجام داده است. این تحقیقات از Google Trends بهره می‌برد و شمار جست‌جوی نام کنسول را در هر یک از کشورها طی 12 ماه گذشته با یکدیگر مقایسه می‌کند.

نینتندو سوییچ با کسب رتبه‌ی برتر در 24 کشور از جمله فرانسه، اسپانیا و هلند، به پرطرفدارترین کنسول اروپا تبدیل شده است. پلی استیشن 5 با اختلافی کم در رتبه‌ی دوم قرار دارد و در 20 کشور از بالاترین میزان محبوبیت برخوردار است که شامل آلمان و نوروژ هم می‌شود. جالب آنجا است که با وجود برتری آمار فروش ایکس باکس سری ایکس و اس نسبت به پلی استیشن 5 طی یک سال گذشته، کنسول‌های مایکروسافت با اختلافی بسیار زیاد در رتبه‌ی سوم محبوبیت قرار می‌گیرند و تنها در سه کشور مجارستان، کوزوو و بریتانیا محبوب هستند.

تبلیغات

نتایج یادشده با آمار فروش هر یک از کنسول‌ها تطابقی نسبی دارد. البته، شایان ذکر است که مدت بیش‌تری از عرضه‌ی نینتندو سوییچ می‌گذرد. کنسول دستی شرکت نینتندو از سال 2017 تا کنون موفق به فروش 108 میلیون نسخه‌ای شده است و بازی Mario Kart 8 Deluxe، با فروش 46 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین عنوان آن است.

پلی استیشن 5 از زمان عرضه در 2020، علی رغم کمبود موجودی خود که منجر به کاهش 44 درصدی فروشش طی نیمه‌ی نخست 2022 در اروپا شد، توانست بیش از 20 میلیون دستگاه بفروشد. ایکس باکس سری ایکس و اس نیز با فروش حدود 15 میلیون نسخه از سال 2020، در رتبه‌ی آخر قرار دارد.

کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت هنوز نتوانستند به فروش مطلوبی برسند. به نظر می‌رسد که عرضه‌ی همزمان بیش‌تر بازی‌ها روی این کنسول‌ها و کنسول‌های نسل قبلی علت این موضوع باشد. این شیوه‌ی عرضه باعث شده است که مخاطبان برای ارتقای سخت‌افزار خود احساس نیاز نکنند. کمبودهای مکرر در موجودی این کنسول‌ها نیز از دیگر دلایل این نتایج است.

DARKSIRENDr.Pyroaref44Tlou part 2 game of the centuryKurosMine mine mineABDVDmeysambKratos MillerSami 227Jin sakaiناتی گادامیر گیمر❤GOD OF WAR❤Old blacksmithHamid_Death StrandingAminPSهادی صفاییRed hoodMsadeq361more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا