هاست پرسرعت
خودرو

تحویل تنها ۲ دستگاه جی ام سی هامر برقی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳!

تحویل تنها ۲ دستگاه جی ام سی هامر برقی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳!

جی ام سی اعلام کرد در سه‌ماهه اول امسال تعداد ۱۳۰,۶۰۸ دستگاه خودرو را در آمریکا به فروش رسانده که اگرچه رشد ۷.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد اما اوضاع وانت برقی هامر اصلاً خوب نیست.

یک‌بار دیگر اخبار بد مربوط به تحویل جی ام سی هامر برقی به مشتریان برجسته شده و بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، تحویل خودروی موردبحث در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ تقریباً متوقف شده است. در حقیقت فقط ۲ دستگاه از این خودرو به دست مشتریان رسیده و این امر نشان دهنده افت ۹۸ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال قبل خواهد بود. در سه‌ماهه ابتدایی پارسال ۹۹ دستگاه هامر برقی به دست مشتریان رسیده بود. تحویل ۲ دستگاه هامر برقی به مشتریان بدترین نتیجه از زمان شروع عرضه این خودرو در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ تاکنون است.

برای مقایسه باید گفت جی ام سی در سال ۲۰۲۲ تعداد ۸۵۴ دستگاه از خودروی برقی یاد شده را فروخته بود. در حال حاضر این رقم به ۸۵۷ دستگاه می‌رسد. دلیل چنین افت فاحشی به کارخانه زیرو در میشیگان مربوط می‌شود که کارهای آماده‌سازی برای تولید بیشتر محصولات استفاده کننده از پلتفرم اولتیوم را شروع کرده است. اصلی‌ترین خودرویی که در این کارخانه تولید خواهد شد شورولت سیلورادو برقی است.

آن‌طور که گفته می‌شود سیلورادو برقی اولویت بالایی برای جنرال موتورز دارد زیرا تیراژ تولیدش بیشتر بوده و پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین‌تر است. علاوه بر این سیلورادو برقی باید آمادگی بالایی برای رقابت با خودروهایی همچون فورد F-150 لایتنینگ و دیگر رقبا داشته باشد. این کارخانه هم‌اکنون ارتقا یافته و انتظار می‌رود وانت برقی شورولت از اواخر بهار سال جاری میلادی راهی بازار شود. جنرال موتورز نیز می‌گوید کارخانه زیرو به تولید وانت و شاسی‌بلند برقی هامر نیز می‌پردازد و بنابراین انتظار می‌رود آمار تولید و تحویل آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ بهبود یابد. آخرین باری که رزرو خرید جی ام سی هامر برقی بسته شد بیش از ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. در سال ۲۰۲۲ نیز گفته شده بود که این خودرو به مدت دو سال سولد اوت شده است. امیدواریم جی ام سی نهایتاً راه‌هایی برای ارتقای تولید و تحویل این خودرو به مشتریان پیدا کند و حداقل بتواند چند هزار دستگاه از آن را راهی بازار نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا