تخت گاز با M140i در اتوبان؛ آخرین هاچبک ۶ سیلندر بی ام و
تخت گاز با M140i در اتوبان؛ آخرین هاچبک ۶ سیلندر بی ام و
اخیراً یکی از آخرین هاچبک های ۶ سیلندر بیامو در لباس M140i راهی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت شده تا تواناییهای خود را نشان دهد.
دومین نسل بیامو سری ۱ که با کد F20 پنج درب و F21 سه درب شناخته میشود در سال ۲۰۱۱ راهی بازار شد و تا سال ۲۰۱۹ در دسترس خریداران قرار داشت. این نسل از سری ۱ آخرین هاچبک دیفرانسیل عقب باواریا محسوب میشود و با پیشرانههای ۶ سیلندر نیز قابل انتخاب بود. مدل پرچمدار M140i به همراه فیس لیفت خانواده در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و با توجه به استانداردهای کنونی هنوز هم قابلیتهای عملکردی بالایی دارد.
سومین نسل سری ۱ که در کارخانه با کد F40 شناخته شده نمیتواند از نظر فنی با M140i رقابت کند چراکه در دل M140i پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی B58 با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور قرار دارد درحالیکه قویترین مدل از نسل سوم به پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز شده و قدرت و گشتاور آن به ۳۰۲ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون متر میرسد. تا آنجایی که میدانیم خودروی حاضر در این ویدئو کاملاً استوک بوده و در روی کاغذ میتواند ظرف مدت ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و دو دهم ثانیه سریعتر از M135i xDrive جدید باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است. نکته جالب اینکه اگر به سرعت شمار خودرو در اواخر ویدئو دقت کنید سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت را مشاهده خواهید کرد که اندکی بالاتر از سرعت ادعایی بیامو است. هرچند به نظر میرسد این عدد اندکی بیشتر از سرعت واقعی ثبت شده توسط جیپیاس باشد.
اما آینده سری ۱ چگونه خواهد بود؟ بیامو هماکنون در حال کار روی نسخه فیس لیفت از نسل سوم بوده و انتظار میرود مدل پرچمدار خانواده با قدرت بیشتری معرفی شود. شاید مدل M135i به M140i تغییر نام دهد تا این قدرت بیشتر را نشان دهد. انتظار داریم قدرت پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو در نسخه فیس لیفت به حدود ۳۱۵ اسب بخار برسد. تغییرات ظاهری ملایم به همراه اندکی بهبود در شاسی نیز جزو دیگر موارد قابلذکر برای سری ۱ نسل سوم فیس لیفت خواهند بود.