ترکیب کربن چارجر کلاسیک ۱۹۶۸ و چلنجر ۲۰۲۲ با نتیجهای شگفتانگیز!
ترکیب کربن چارجر کلاسیک ۱۹۶۸ و چلنجر ۲۰۲۲ با نتیجهای شگفتانگیز!
آیا بین انتخاب دوج چارجر کلاسیک و چلنجر مدرن مردد هستید اما فضای کافی برای نگهداری هر دو را ندارید؟ این چلنجر هلکت با بدنه کربن و کلاسیک میتواند پاسخی جالب به نیازهای پرفورمنس شما باشد! خودروی موردبحث که C68 کربن نام دارد و کار تولید آن را شرکت Exomod Concepts را انجام داده ترکیبی از دوج چلنجر SRT هلکت ردای و دوج چارجر ۱۹۶۸ است. به این ترتیب تمامی قوای محرکه و بخشهای فنی، تجهیزات مدرن و… سایر ویژگیهای محصول جدید دوج با ظاهری کلاسیک در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
شاید با دیدن بدنه فکر کنید شرکت یاد شده کار راحتی در ترکیب این دو خودرو داشته اما اینطور نبوده است. در واقع فرایند تبدیل چلنجر ۲۰۲۲ به کربن چارجر ۱۹۶۸ شامل جدا کردن پانلهای بدنه چلنجر جدید و استفاده از اسکلتی کاملاً فیبر کربنی بوده است. فاصله بین محوری ۲۹۴۶ میلیمتری چلنجر تقریباً مشابه چارجر ۶۸ بوده اما دیگر تناسبات و زوایا همچون میزان خم شدن شیشه جلو و اورهنگ ها، پهنای بدنه و… کاملاً متفاوت بوده و به همین خاطر است که C68 از برخی زوایا خودرویی خاص به نظر میرسد.
البته ویژگیهایی همچون جلوپنجره، شیشهها، چراغهای جلوی پنهان و چراغهای گرد پشتی شباهت بسیار زیادی به چارجر ۶۸ کلاسیک دارند و شاید یک بیننده معمولی این خودرو را با نسخه اصلی و کلاسیک اشتباه بگیرد؛ اما این اتفاق تا زمانی خواهد افتاد که در خودرو باز نشود. Exomod به جزو برخی موارد دست به کابین نزده و بنابراین هیچ بخشی شبیه چارجر کلاسیک نیست ولی فضای بسیار لوکستری را شاهد هستیم.
از آنجایی که خودروی موردبحث در واقع چارجر کلاسیک نیست بنابراین از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار مدرن استفاده میکند و قطعاً همه از وجود این پیشرانه استقبال خواهند کرد. این نیروگاه هلکت قدرت ۸۰۷ اسب بخار را در نسخه نهایی ردای بلک گوست تولید میکند و از طرف دیگر استفاده از بدنه کربنی باعث کاهش وزن ۱۸۱ کیلوگرمی شده که این به معنی پرفورمنس بهتر خواهد بود. خودروی موردبحث در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ حضور داشت و حراج شده اما اطلاعاتی از قیمت تخمینی آن در دسترس نیست ولی حدس میزنیم برای خرید آن باید بودجهای در حد و اندازه سوپر اسپرتها داشت. وبسایت شرکت سازنده میگوید قیمت این خودرو برای اسکات پک چلنجر از ۳۲۵ هزار دلار شروع شده و به ۳۹۵ هزار دلار برای پلاتینیم پکیج میرسد.
قطعاً C68 خودروی جالبی بوده هرچند با این مبلغ میتوانیم یک هلکت صفرکیلومتر، یک چارجر ۶۸ کلاسیک و یک گاراژ بزرگتر برای پارک هر دو خودرو بخریم؛ اما خب Exomod فکر میکند خریداران کافی برای این خودرو وجود خواهند داشت و میگوید در آینده از چلنجر برای تولید خودروهای چارجر دیتونا ۱۹۶۹ و دوج دیمن ۱۹۷۱ استفاده خواهد کرد. نظر شما چیست؟ یک عضلانی کلاسیک و مدرن همچون C68 را دوست دارید یا ترجیح میدهید گزینه دوم یعنی چلنجر صفرکیلومتر و چارجر کلاسیک را انتخاب کنید؟