تست استحکام و ایمنی چری اکسید اکسلانتیکس ET با پرتاب از ارتفاع 32 متری!
تست استحکام و ایمنی چری اکسید اکسلانتیکس ET با پرتاب از ارتفاع 32 متری!
شرکت چری برای نمایش ایمنی و استحکام بالای اکسید اکسلانتیکس ET آن را از ارتفاع ۳۲ متری به زمین پرتاب کرده است.
تستهای تصادف خودروها از فرمتهای نسبتاً یکسان و درعینحال سختگیرانهای پیروی میکنند و به همین خاطر است که برخی کارشناسان با انتقاد از این تستها اظهار میدارند خودروسازان محصولات خود را برای موفقیت در این تستها تولید کردهاند؛ اما یکی از سناریوهای وحشتناک برای بسیاری از رانندگان میتواند خروج از جاده و پرتاب از صخرهها به درون درههای عمیق باشد. واضح است که چنین چیزی در رانندگی روزمره رخ نمیدهد اما شاید افراد زیادی نگران آن باشند.
ظاهراً چری نیز مشتاق بررسی چنین سناریویی است و به همین خاطر اکسید اکسلانتیکس ET را از ارتفاع ۳۲ متری به زمین پرتاب کرده است. چینیها در این تست شاسیبلند برقی اکسلانتیکس ET را به ارتفاع ۳۲ متری زمین رساندهاند و سپس کابل نگهدارنده را آزاد کرده و خودرو بهصورت عمودی به سمت زمین حرکت نموده و بخش جلوی آن به زمین برخورد کرده است. چنین تستی به بررسی یک سناریوی خطرناک در رانندگی یعنی خروج از جاده و پرتاب از ارتفاع میپردازد. این تست میتواند استحکام ساختاری و توانایی حفاظت از سرنشینان در تصادفات شدید را به چالش بکشد.
پیش از این نیز شرکتهایی همچون ولوو اقدام به تست خودروهای خود کردهاند هرچند سوئدیها خودروی خود را از ارتفاع ۳۰ متری به سمت زمین رها نمودهاند. تست استحکام چری اکسید اکسلانتیکس ET نیز نه تنها به منظور چالش استانداردهای ایمنی برندهای جوینت ونچری در چین انجام شده بلکه اطمینان چری به استانداردهای فنی خود را به نمایش گذاشته است. با اینکه بخش جلوی خودرو به شدت آسیب دیده اما بخش کابین و سرنشینان از این آسیب مصون بوده است. همچنین به نظر میرسد ستونها آسیب جزئی دیدهاند و درها به حالت عادی باز میشوند.
خودروی موردبحث پرچمدار برقی چری به شمار میرود و یک شاسیبلند میان سایز است که از ماه قبل فرایند پیشفروش خود را آغاز نموده است. طول/عرض/ارتفاع اکسلانتیکس ET به ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۰۰ میلیمتر میرسد. قیمت این خودرو بین ۲۸ تا ۴۶ هزار دلار خواهد بود. نسخههای مجهز به سیستم افزایش پیمایش خودرو از موتور برقی در اکسل عقب با قدرت ۲۶۱ اسب بخار استفاده میکنند درحالیکه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز نقش ژنراتور را ایفا میکند. نسخههای تمام برقی به موتوری با ۳۰۸ اسب بخار قدرت مجهز هستند هرچند در مدلهای چهار چرخ محرک یک موتور برقی هم به اکسل جلو اضافه میشود. قدرت این موتور نیز ۱۶۵ اسب بخار اعلام شده است. چری اکسید اکسلانتیکس ET از باتری شرکت CATL استفاده میکند و تنها با ۱۰ دقیقه شارژ میتوان به شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری دست یافت. سرعت شارژ این باتری چهار برابر سریعتر از باتریهای قدیمی است و این اتفاق در حالی رخ میدهد که از مواد شیمیایی ارزانتر و ایمنتر لیتیوم آهن فسفات در باتری استفاده میشود.
مجله خبری gsxr