هاست پرسرعت
خودرو

تست داینو فورد F-150 رپتور R جدید با تلفات ۲۰ درصدی در قوای محرکه!

تست داینو فورد F-150 رپتور R جدید با تلفات ۲۰ درصدی در قوای محرکه!

فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳ قوی‌ترین محصول تاریخ با برند رپتور به شمار می‌رود و اخیراً تست داینوی آن با نتایج جالب‌توجهی انجام شده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار این وانت پیکاپ کاملاً آماده رقابت با رم ۱۵۰۰ TRX بوده و کانال یوتیوب LMR با تحویل گرفتن این خودرو سریعاً راهی تست داینو شده تا توانایی‌های واقعی آن را محک بزند. این کانال چندین تست را انجام داده و در اولین تست خودرو کاملاً حالت استوک کارخانه‌ای داشته است. پیش از آنکه به نتایج کسب شده بپردازیم ابتدا می‌خواهیم آنچه فورد اعلام کرده را مرور کنیم. نیروگاه ۵.۲ لیتری این خودرو قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را ارائه می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. EPA می‌گوید این خودرو در بزرگراه و شهر مصرف سوخت ۱۵.۶ و ۲۳.۵ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. شایان ذکر است رم ۱۵۰۰ TRX نیز قدرت و مصرف سوخت مشابهی را نشان می‌دهد.

اما به تست داینو برگردیم که در تست اول همه‌چیز کاملاً استاندارد بوده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند این خودرو حداکثر قدرت ۵۸۰ اسب بخار را در دور ۶۳۰۰ و گشتاور ۷۲۳ نیوتون متر را در دور ۴۴۰۰ و در چرخ ها تولید کرده است. با یک حساب‌وکتاب ساده می‌توان فهمید هدر رفت قدرت قوای محرکه فورد F-150 رپتور R جدید حدود ۲۰ درصد بوده که البته با توجه به تنظیمات هوی دیوتی این وانت پیکاپ خیلی سورپرایز کننده به نظر نمی‌رسد. برای تست دوم شاهد ارتقای سریع پیشرانه ۸ سیلندر فورد با استفاده از فیلتر هوای پرفورمنس هستیم. این تغییر به معنی افزایش ۹ اسب بخاری قدرت و ۲ نیوتون متری گشتاور نسبت به ارقام استاندارد خواهند بود.

تست داینو فورد F-150 رپتور R جدید با تلفات ۲۰ درصدی در قوای محرکه!

حدس می‌زنیم با انجام برخی تغییرات نسبتاً کوچک دیگر می‌توان به قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار در داینو دست یافت که به معنی خروجی حدود ۷۲۰ اسب بخاری در میل‌لنگ خواهد بود. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری F-150 رپتور مدل ۲۰۲۳ همان نیروگاهی است که در GT500 بکار رفته اما در این خودروی اسپرت حداکثر قدرت ۷۶۰ اسب بخار تولید می‌کند و بنابراین فضای زیادی برای بهبود قدرت وانت پیکاپ قلدر فورد وجود دارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا