هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت بی ام و M5 با ۷۷۰ اسب بخار قدرت؛ چیتا در اتوبان!

تست سرعت بی ام و M5 با ۷۷۰ اسب بخار قدرت؛ چیتا در اتوبان!

اگر بخواهیم یکی از سریع‌ترین سدان های دنیا را نام ببریم نام بی‌ام‌و M5 و به ویژه نسل F90 فعلی در بین آن‌ها قرار خواهد داشت. اخیراً خودروی موردبحث که از قضا قدرتش به ۷۷۰ اسب بخار رسیده است در اتوبان حضور یافته تا تست سرعت و شتاب خود را انجام دهد.

بی‌ام‌و M5 در نسخه CS تولید محدود نیز عرضه شد تا پرفورمنس این سدان لوکس و اسپرت را به سطح جدیدی برساند اما همیشه افرادی هستند که خواهان قدرت بیشتری خواهند بود. اینجاست که شرکتی همچون جی پاور وارد میدان می‌شود و با ارتقای پیشرانه ۸ سیلندر بی‌ام‌و قدرت بیشتری را کسب می‌کند. در ویدئوی جدیدی که منتشر شده است سدان موردبحث به راحتی در اتوبان‌های نرم آلمان سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

اگرچه قبلاً شاهد ثبت سرعت‌های بالاتر نیز بوده‌ایم اما رسیدن به چنین سرعت بالایی در زمان کوتاه همچنان باعث شگفتی می‌شود چراکه M5 یک سدان بزرگ و سنگین به حساب می‌آید. جی پاور کیت‌های متنوعی را برای سدان بی‌ام‌و ارائه می‌کند و پیشرانه ۴.۴ لیتری مدل موردبحث ما قدرت ۷۷۰ اسب بخار را تولید می‌کند. شایان ذکر است نسخه استاندارد M5 CS خروجی ۶۳۵ اسب بخار را دارد درحالی‌که قدرت مدل کامپتیشن به ۶۲۵ اسب بخار می‌رسد. اگر خواهان قدرت بیشتر هستید باید حوالی سال ۲۰۲۵ منتظر نسل جدید M5 باشید که قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار در نسخه پلاگین هیبرید خواهد داشت. ظاهراً نسخه تورینگ یا استیشن M5 نیز تولید خواهد شد.

با معرفی هشتمین نسل سری ۵ سدان تا قبل از تابستان سال جاری میلادی، نسل فعلی این خودرو نفس‌های آخر خود را می‌کشد و بنابراین M5 فعلی آخرین مدل بنزینی خالص خواهد بود و پس از آن مدل‌های برقی شده تولید می‌شوند. با وجود پورشه تایکان، آئودی RS E-Tron GT و تسلا مدل S پلد، به جرات می‌توان گفت دوران خودروهای پرفورمنس و برقی شروع شده و رفته‌رفته بازار آن‌ها داغ‌تر نیز خواهد شد. اگرچه پیشرانه‌های ۸ سیلندر بنزینی جذابیت‌های زیادی دارند اما شکی وجود ندارد که خودروهای برقی به لطف گشتاور آنی خود شتاب گیری بسیار سریعی را در اختیار راننده می‌گذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا