هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت و شتاب باک مونو بدون سقف در اتوبان آلمان

تست سرعت و شتاب باک مونو بدون سقف در اتوبان آلمان

تخت گاز رفتن با ابر خودروها در اتوبان هیجان خاصی دارد اما وقتی بخواهید با خودروی خاص و تا حدودی عجیب همچون باک مونو این کار را انجام دهید قضیه رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت.

در حال حاضر چندین و چند خودروی اسپرت و گیرا در بازار حضور دارند و اگرچه اکثر آن‌ها خودروهایی سنگین‌وزن و تکنولوژیک به شمار می‌روند اما برخی نمونه‌های انگشت شما نیز وجود دارند که هیجان رانندگی در فضای نسبتاً آزاد را ارائه می‌کنند و یکی از آن‌ها باک مونو است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به‌روز شد تا سریع‌تر، پرشتاب‌تر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری باشد. البته خودروی قبل از فیس لیفت نیز محصول کندی نبود و در بحث پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. هم‌اکنون کانال یوتیوب AutoTopNL با این خودروی هیجان‌انگیز راهی اتوبان شده تا عملکرد آن را بسنجد.

برای یادآوری باید گفت باک مونو مدل ۲۰۱۸ حاضر در این ویدئو از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. نیروگاه آهنین یاد شده قدرت ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۸ نیوتون متر را از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب می‌فرستد. علیرغم سن خودرو باید در نظر داشته باشید که باک مونو توانسته در سال ۲۰۱۸ رکورد ۴۹.۱۳ ثانیه را در مسابقات تپه نوردی گوودوود ثبت کند و بنابراین از این نظر کاملاً دست پر وارد میدان می‌شود. خودرویی که مشاهده می‌کنید دقیقاً همان نسخه‌ای از باک مونو است که سال قبل نیز در اتوبان برای ثبت حداکثر سرعت حضور یافته بود. در آن زمان خودروی یاد شده به سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت رسید که اندکی کمتر از رقم رسمی اعلامی بود. آیا این خودرو سرانجام می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت دست یابد؟ متأسفانه خیر.

البته در جدیدترین تلاش برای ثبت این سرعت، باک مونو اندکی سریع‌تر از قبل بوده و به سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت رسیده که تنها یک قدم با سرعت نهایی‌اش فاصله دارد. اگرچه این خودرو در تلاش خود ناموفق بوده اما نباید ارزش کار راننده را نادیده گرفت چراکه در چنین سرعتی شاهد برخورد شدید باد با صورت او هستیم. نظر شما درباره این خودرو و تست سرعت و شتاب آن چیست؟

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا