هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت و شتاب بی ام و M5 تیون شده؛ V10 با ۷۳۰ اسب بخار!

تست سرعت و شتاب بی ام و M5 تیون شده؛ V10 با ۷۳۰ اسب بخار!

تاکنون محصولات سریع زیادی از بی‌ام‌و در اتوبان‌ها تست شده‌اند اما نظر شما درباره یک نسخه تیون شده از M5 با پیشرانه ۱۰ سیلندر و قدرت ۷۳۰ اسب بخار چیست؟ احتمالاً شما نیز حدس می‌زنید با خودرویی بسیار سریع روبرو هستیم…

اگرچه ویدئوهای زیادی از این دست را دیده‌ایم اما فکر نمی‌کنیم هیچ خودرویی شبیه M5 E60 موردبحث ما باشد. خودروی موردبحث فرسنگ‌ها از حالت استوک فاصله داشته و در واقع فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده است. هیولای موردبحث در سال ۲۰۰۹ پذیرای قوی‌ترین پیشرانه تاریخ در یک بی‌ام‌و جاده‌ای بوده و بنابراین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چنین ادعایی را لوما دیزاین و جی پاور کرده‌اند، دو شرکتی که برای تولید M5 تیون شده موردبحث با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

قطعاً عنوان قوی‌ترین بی‌ام‌و جاده‌ای تاریخ از دست‌های M5 E60 مورد اشاره خارج شده اما هنوز هم خودرویی احساس‌برانگیز است. کانال تاپ اسپید آلمان به تازگی ویدئویی از تست سرعت و شتاب سوپر سدان ژرمن‌ها را منتشر کرده و قطعاً از دیدن آن لذت خواهید برد. همان‌طور که گفتیم با یک M5 عادی طرف نیستیم. در زیر کاپوت یک نیروگاه ۱۰ سیلندر بای کمپرسور با قدرت ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر قرار دارد. این هیولا می‌تواند در عرض ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. موضوع مهم‌تر درباره پرفورمنس خودرو به صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۱۰ ثانیه‌ای آن مربوط می‌شود. حداکثر سرعت نیز حدود ۳۶۷ کیلومتر در ساعت خواهد بود اما آیا راننده توانسته به چنین سرعتی برسد؟

در ویدئو شاهد دستیابی به حداکثر سرعت یاد شده نیستیم اما دلیل آن وجود خودروهای زیاد در اتوبان بوده است. با مشاهده سرزندگی و قدرت پیشرانه در سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت شکی وجود ندارد که در شرایط مناسب می‌توان به راحتی حداکثر سرعت اعلامی را ثبت کرد. از دیدن اینکه M5 منحصربه‌فرد ما هنوز هم در جاده‌ها جولان می‌دهد و سر و شکل خود را به خوبی حفظ کرده لذت می‌بریم. بد نیست بدانید قدرت توقف خودرو نیز توسط سیستم ترمز لوما دیزاین که شامل شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب است تأمین می‌شود. M5 تیون شده هنوز هم از رینگ‌های سه‌تکه ۲۱ اینچی خود در سال ۲۰۰۹ استفاده می‌کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا