هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت و شتاب مازراتی گریکاله تروفئو جدید در اتوبان

تست سرعت و شتاب مازراتی گریکاله تروفئو جدید در اتوبان

مازراتی با تولید خودروی گریکاله تروفئو می‌خواهد به شما بقبولاند کراس اوور اسپرت و تازه‌نفسش چیزی بیشتر از یک آلفارومئو جیولیا کوادروفولیوی شیک‌تر است! هر دو خودروی یاد شده از پلتفرم جیورجیو استفاده می‌کنند اما مازراتی از نیروگاه آهنین متفاوتی سود می‌برد.

در بطن این کراس اوور هیجان‌انگیز پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربویی قرار دارد که قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متر تولید می‌کند. اخیراً گریکاله تروفئو راهی بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان شده تا توانایی‌های خود را اثبات کند. مازراتی می‌گوید این کراس اوور در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۱۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این عملکرد برای خودرویی که ۲۰۲۷ کیلوگرم وزن دارد و در کلاس کراس اوورها قرار می‌گیرد کاملاً احساس‌برانگیز جلوه می‌کند. در واقع زمانی که استانداردهای سخت‌گیرانه آلایندگی و وجود فیلترهای ذرات گوناگون در خودروهای اروپایی را در نظر بگیریم، پرفورمنس مازراتی گریکاله تروفئو کاملاً قابل‌قبول خواهد بود.

این پورشه ماکان ایتالیایی زمان خالی شدن مسیر پیش رو به سرعت ۲۹۴ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد که در واقع اندکی بیشتر از سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت اعلامی توسط مازراتی است اما باید دانست سرعت شمارهای مدرن تمایل دارند اندکی سرعت را نسبت به واقعیت بیشتر نشان دهند. جدای از سقف سرعت خودرو، شتاب گیری گریکاله تروفئو نیز جذاب بوده و پیشرانه ۶ سیلندر آن کاملاً پرقدرت ظاهر می‌شود.

خودروهایی همچون گریکاله و لوانته باید موفق شوند تا مازراتی بتواند سرمایه لازم برای حفظ خودروهای اسپرت و سنتی خود را به دست آورد. خوشبختانه استلانتیس توسعه نسل جدید گرن توریسمو را انجام داده و حتی نسخه‌های برقی و کانورتیبل آن را نیز می‌سازد. سوپر اسپرت جدید MC20 نیز نسخه‌های پیست محور پروجکت ۲۴ و GT2 را خواهد داشت و نسخه روباز آن نیز با نام سیلو شناخته می‌شود. دیگر عضو این خانواده هم نسخه برقی MC20 خواهد بود. گریکاله نیز با نسخه فولگور عرضه خواهد شد و می‌بایست به جنگ پورشه ماکان برقی در سال ۲۰۲۴ برود. هنوز زمان زیادی تا خداحافظی مازراتی با خودروهای درون‌سوز باقی ‌مانده و این کار تا سال ۲۰۳۰ انجام نخواهد شد. در همین اثنا منتظر خواهیم ماند تا ببینیم نسخه‌های دیگر گرن توریسمو چه عملکردی خواهند داشت.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا