تست سرعت و شتاب ولوو ۸۵۰R قدیمی و پرقدرت در اتوبان!
تست سرعت و شتاب ولوو ۸۵۰R قدیمی و پرقدرت در اتوبان!
رانندگی پرسرعت و اصطلاحاً تخت گاز با خودروهای اسپرت و پرقدرت در اتوبان هیجان زیادی دارد اما این ولوو ۸۵۰R تجربه متفاوتی را در اختیار راننده قرار خواهد داد!
ولوو احتمالاً اولین برندی نیست که با فکر کردن درباره خودروهای پرفورمنس به ذهن میآید اما سوئدیها تاریخچهای غنی از تولید خودروهای پرقدرت و اسپرت دارند. مثال بارز این موضوع خودروی ولوو ۸۵۰R است که جزو محصولات اسپرت دهه ۹۰ سوئد به شمار میرود. ما میخواهیم در این ویدئو شتاب گیری نسخه تیون شده از ۸۵۰R را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم.
با توجه به مشخصات ذکر شده در ویدئو، پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی این خودرو قدرت حدود ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. همچنین نکته مهم درباره این قلب آهنین به صدای پرطنین و جذابش مربوط میشود. ردلاین این پیشرانه نیز حدود ۷ هزار دور در دقیقه بوده و با توجه به عملکرد ۸۵۰R میتوان گفت قدرت کافی برای رسیدن به دورهای بالا وجود دارد. خودروی موردبحث اهمیت بسیاری زیادی برای ولوو و به ویژه در کشور آمریکا داشته است. در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، سبد محصولات ولوو در آمریکا از مدلهای سری ۲۰۰ و ۷۰۰ با طراحی دیفرانسیل عقب تشکیل شده بود اما خودروی ۸۵۰ بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شد و برخی بازارهای دیگر خارج از آمریکا حتی پذیرای مدل چهار چرخ محرک نیز شدند که اولین بار بود چنین ترکیبی در محصولات ولوو دیده میشد.
ولوو ۸۵۰R همچنین از پیشرانه ۵ سیلندر جدیدی سود میبرد که حجمهای مختلفی داشتند. مدل R قویترین نسخه از این خانواده بود و در آن زمان قدرت ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر را ارائه میکرد. نسخه استیشن ولوو ۸۵۰ هم تولید شد و سوئدیها حتی با این خودروی جعبهای در مسابقات قهرمانی تورینگ بریتانیا در سال ۱۹۹۴ شرکت کردند. اگرچه این خودرو موفقیت چندانی به دست نیاورد با طرح مسابقهای خود کاملاً نظرات را جلب میکرد. نام ۸۵۰ تا سال ۱۹۹۷ در آمریکا دوام آورد و پس از آن بود که ولوو نسخه به روزی با نام S70 را برای مدل سدان و V70 برای مدل استیشن تولید کرد.