هاست پرسرعت
خودرو

تست گوزن بی ام و M3 کامپتیشن همراه با پایداری و ایمنی مثال‌زدنی

تست گوزن بی ام و M3 کامپتیشن همراه با پایداری و ایمنی مثال‌زدنی

سدان اسپرت بی‌ام‌و M3 کامپتیشن اخیراً در تست ایمنی گوزن حضور داشته تا توانایی‌های خود در مانورهای ناگهانی را به نمایش بگذارد. با یکدیگر خواهیم دید که این خودرو چه عملکردی داشته است.

مجله سوئدی Teknikens Värld تست موردبحث را انجام داده و یک خودرو برای اینکه بتواند با موفقیت تست گوزن را پشت سر بگذارد باید با حداقل سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت از بین مخروط‌ها عبور کرده و با آن‌ها برخوردی نداشته باشد. این بی‌ام‌و M3 کامپتیشن دیفرانسیل عقب که مشاهده می‌کنید تست موردبحث را بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشته و سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. مجله یاد شده می‌گوید هندلینگ خودرو در زمان انجام تست خوب بوده و فقط میزان اندکی کم فرمانی را مشاهده کرده است.

بی‌ام‌و M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای می‌شود. رانندگان همچنین می‌توانند تنظیمات مختلفی را برای پیشرانه، شاسی و فرمان انتخاب کنند تا همه‌چیز طبق سلیقه آن‌ها باشد. بی‌ام‌و از زمان عرضه مدل استاندارد و کامپتیشن M3 اقدام به تولید نسخه جدید CS نیز کرده است که اگرچه از همان پیشرانه یاد شده استفاده می‌کند اما قدرت و گشتاور آن به ۵۴۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. این مدل فقط با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس بوده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.

M3 CS همچنین به خاطر استفاده از قطعات پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن چند کیلوگرمی سبک‌تر است. از جمله بخش‌هایی که از این قطعات استفاده کرده‌اند می‌توان به کاپوت، اسپلیتر جلو، آینه‌های جانبی، سقف، دیفیوزر عقب و اسپویلر لبه صندوق اشاره کرد. همچنین از همین متریال در gsxr شیفترها، کنسول مرکزی و برخی تریم های کابین نیز استفاده شده است. قیمت CS در آمریکا از ۱۱۹,۶۹۵ دلار شروع می‌شود. اما یکی از برجسته‌ترین خودروهایی که بی‌ام‌و در دست تولید دارد ۳.۰ CSL با سقف تولید ۵۰ دستگاه است که کیت بدنه خشن آن جلب‌توجه می‌کند. پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی این مدل ۵۵۳ اسب بخار قدرت دارد و یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد. کارکنان بی‌ام‌و برخی قطعات فیبر کربنی این خودرو را با دستان خود تولید می‌کنند تا حالت خاص‌تری به خودرو ببخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا