هاست پرسرعت
خودرو

تسلا در جایگاه نخست بیشترین فراخوان‌ خودرو در سال‌های آینده!

تسلا در جایگاه نخست بیشترین فراخوان‌ خودرو در سال‌های آینده!

اخیراً مطالعه‌ای توسط وب‌سایت iSeeCars انجام‌ گرفته تا برندهایی با بیشترین و کمترین فراخوان‌ها را معرفی کند. بر این اساس تسلا بیشترین و مرسدس بنز و تویوتا کمترین میزان فراخوان را دارند.

بنا به گفته وب‌سایت یاد شده خودروهای تسلا مدل ۳، مدل Y، مدل S و مدل X از بین ۵ خودروی اول با بیشترین میزان فراخوان ۴ جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند. پورشه نیز ۴ خودرو با بیشترین فراخوان را دارد. همچنین باید گفت برندهایی همچون لکسوس، مرسدس بنز و تویوتا در این لیست کمترین میزان فراخوان‌ها را داشته‌اند.

iSeeCars برای تهیه لیست خود داده‌های لازم از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ را با همکاری NHTSA جمع‌آوری کرده است. هدف از تهیه لیست موردبحث فهمیدن این بوده که کدام خودروهای امروزی بیشترین و کمترین میزان فراخوان مورد انتظار را در طول ۳۰ سال آینده خواهند داشت. مدیر اجرایی این وب‌سایت می‌گوید:

نگاهی عمیق به داده‌های فراخوان NHTSA تائید می‌کند تفاوت‌های متنوعی بین خودروهایی با بیشترین و کمترین میزان فراخوان وجود دارد. خودرویی همچون لکسوس NX300h یا نیسان ۳۷۰Z در طول ۳۰ سال کمتر از یک فراخوان خواهند داشت درحالی‌که چهار محصول تسلا و پورشه به همراه دو خودروی فولکس‌واگن می‌توانند بین ۲۰ تا ۶۲ فراخوان داشته باشند

نکته جالب اینکه این مطالعه خودروهایی با کمترین میزان فراخوان مورد انتظار در طول ۳۰ سال را نیز معرفی می‌کند. همچنین به خودروهایی با حداقل ۱۰ بار فراخوان در این بازه زمانی نیز اشاره شده است. همان‌طور که مشاهده می‌شود خریداران خودروهای جدید می‌توانند از داده‌های این مطالعه جهت انتخاب خودروی بعدی خود استفاده کنند. iSeeCars می‌گوید یک خودروی متوسط در بازه زمانی ۳۰ ساله ۴ بار فراخوان می‌شود هرچند انتظار می‌رود خودرویی همچون تسلا مدل Y حدود ۶۲ بار فراخوان شود. در جداول زیر می‌توانیم خودروهایی با بیشترین و کمترین فراخوان احتمالی را مشاهده کنیم.

باید به این نکته مهم اشاره شود که اگرچه اظهار می‌داریم تسلا و پورشه دارای ۴ خودرو در لیست خودروهایی با بیشترین فراخوان هستند اما تسلا می‌تواند بسیاری از مشکلات محصولات خود را با استفاده از به‌روزرسانی از راه دور برطرف نماید. تاکنون اخبار گوناگونی از فراخوان محصولات این خودروساز آمریکایی در gsxr منتشر شده و هنوز هم پرونده‌های زیادی وجود دارند که کارشناسان NHTSA روی آن‌ها کار می‌کنند. البته باید گفت عدم مراجعه یک خودرو به نمایندگی به معنی عدم وجود مشکل نخواهد بود چراکه شاید آن خودرو به تعداد بسیار محدودتری تولید شده و یا اینکه راه‌حل رفع مشکل و تعمیرش بسیار راحت‌تر بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا