تسلا مدل S پلد در برابر چلنجر با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت؛ کدام‌یک پیروز است؟

تسلا مدل S پلد در برابر چلنجر با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت؛ کدام‌یک پیروز است؟

مسابقات درگ طرفداران فراوانی در gsxr دارد و این بار می‌خواهیم مسابقه تسلا مدل S پلد با دوج چلنجر تیون شده را پوشش دهیم. این چلنجر با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در سال‌های قبل معمولاً خودروهای عضلانی و پرقدرت درون‌سوز راهی مسابقات درگ می‌شدند اما با ظهور خودروهای برقی و گشتاور آنی آن‌ها شاهد تغییر نتایج مسابقات هستیم. از همان زمانی که تسلا با سکان‌داری ایلان ماسک قد علم کرد، خودروهای بی‌صدا اما بسیار سریعی همچون مدل S پلد در درگ شرکت کردند که نتیجه آن شکست دادن اکثر مدل‌های بنزینی بود. با وجود چنین خودروهایی دنیای مسابقات درگ تغییر یافت چراکه یک سدان خانوادگی و چهار درب ثابت کرد شما برای ثبت زمان‌های زیر ۱۰ ثانیه در ۴۰۰ متر نیازی به پیشرانه درون‌سوز ندارید.

با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتون متر گشتاور، مدل S پلد سه موتوره در زیر ۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت ثبت می‌کند؛ اما زمانی که شما چنین خودرویی را در برابر دوج چلنجر هلکت تیون شده با حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت قرار دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال باید ویدئوی پایین صفحه را تماشا کنیم. جدای از قدرت قابل‌توجه دوج ما چیز دیگری درباره آن نمی‌دانیم. این خودرو در نگاه اول مشابه نسخه استاندارد چلنجر درگ پک است که سال ۲۰۱۹ معرفی شد اما کاپوت بزرگ خودرو حکایت دیگری را نقل می‌کند و معتقدیم این کاپوت در خارج از کارخانه روی چلنجر نصب شده است. با این وجود باید اعتراف کرد یک خودروی برقی خانوادگی به راحتی می‌تواند خودروهای عضلانی پرقدرت و ارتقا یافته را به دردسر بیندازد. همه ما چلنجر را دوست داریم اما گاهی اوقات تسلا با آرامش تمام رقبای خود را شکست می‌دهد.

اگرچه قیمت تسلا به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد اما یک دوج چلنجر SRT سوپر استوک فول با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری نیز حدود ۹۱ هزار دلار قیمت خواهد داشت بنابراین اختلاف دو خودرو خیلی زیاد نیست مخصوصاً اگر هزینه‌های ارتقا و تیونینگ این خودروی عضلانی دو درب را نیز در نظر بگیرید چنین موضوعی بیشتر خودش را نشان خواهد داد. همچون همیشه دوست داریم نظرات شما را نیز درباره خودروهای برقی و مغلوب کردن مدل‌های دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز بنزینی بدانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲۲ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل