تسلا مدل Y و صرفه جویی برای پلیس آمریکا

تسلا مدل Y و صرفه جویی برای پلیس آمریکا

اداره پلیس شهر سامرست در آمریکا تصمیم گرفته است که از خودروی برقی تسلا مدل Y در ناوگان گشت خود استفاده کند که باعث صرفه‌جویی ۸۰،۰۰۰ دلاری برای آن خواهد شد و هزینه‌ی آن نیز ظرف ۶ تا ۱۸ ماه جبران می‌شود.

اداره پلیس سامرست در ویسکانسین آمریکا تصمیم گرفت تسلا مدل Y را به عنوان یکی از خودروهای گشت جدید خود انتخاب کند. به گزارش insideevs، در حالی که کراس‌اور مدل Y گران‌تر از چندین خودروی برقی دیگر است، رئیس پلیس سامرست می‌گوید که ۸۰،۰۰۰ دلار برای شهر صرفه‌جویی می‌کند. تصور کنید که این اداره کل ناوگان خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

اگر خودروهای برقی، پیکاپ‌ها و خودروهای شاسی‌بلند در نهایت به هنجار جدیدی برای ادارات پلیس و سایر سازمان‌های دولتی تبدیل شوند، جای تعجب نخواهد بود. مسلماً دلایل بسیار بیشتری برای انجام این تغییر وجود دارد که از جمله می‌توان به عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای، عملکرد کلی بهتر، عدم آلودگی صوتی، فضاهای جادارتر اشاره کرد و این فهرست همچنان ادامه دارد.

با این اوصاف، حتی اگر همه جوانب بالقوه دیگر را نادیده بگیریم و فقط به صرفه‌جویی در هزینه و پول نگاه کنیم، به نظر می‌رسد که استفاده از خودروهای برقی برای اداره پلیس ایالات متحده واقعاً بیهوده است. بسیاری از ادارات پلیس هم‌اکنون به دلیل مسائل مالی بسته شده‌اند و ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که هر اداره می‌تواند با ۸۰،۰۰۰ دلار اضافی یا بسیار بیشتر از آن به دلیل جایگزینی مدل‌های بنزینی با خودروی برقی، کارهای زیادی انجام دهد.

طبق مقاله‌ای که اخیراً توسط Electrek منتشر شده است، جوئل ترپچیک، رئیس پلیس سامرست جزئیاتی را درباره‌ی این‌که چرا این اداره تصمیم به خرید تسلا مدل Y گرفت و این‌که چقدر پول صرفه‌جویی می‌کند، توضیح داد. ترپچیک بسیار شفاف صحبت کرد و توضیح داد جنبه مالی چیزی است که باعث شد این اداره با استفاده از خودروهای تسلا به جلو حرکت کند. او مزایای زیر را برای تسلا مدل Y نسبت به خودروی گشت بنزینی برشمرد:

  • بدون تعویض روغن
  • ترمز احیاکننده
  • باتری برای مسافت ۸۰۴،۶۷۲ کیلومتر طراحی شده است
  • سیستم انتقال قدرت و موتورها برای مسافت ۱ میلیون ۶۰۰ هزار کیلومتر طراحی شده‌اند
  • گارانتی پنج ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتر برای پیشرانه و باتری
  • بیشتر خودروها ساخت آمریکا هستند
  •  بالاترین امتیاز تست تصادف
  • عملکرد برتر
  • عمر طولانی خودرو

اداره پلیس از بودجه قانون طرح نجات آمریکا برای خرید خودروی گشت برقی استفاده کرد. بعد از لحاظ کردن مشوق‌ها حدود ۶۰،۰۰۰ دلار برای مدل Y هزینه شد. طبق گفته‌ی ترپچیک، شاسی‌بلند تسلا در طول ۱۰ سال آینده بیش از ۸۰،۰۰۰ دلار صرفه‌جویی خواهد کرد.

رئیس پلیس سامرست همچنین خاطرنشان کرد که افسران از تسلا مدل Y لذت می‌برند. شعاع حرکتی ۴۸۲ کیلومتری آن تضمین می‌کند که هیچ مشکلی برای نگرانی درباره‌ی طی مسافت‌های طولانی وجود ندارد. شیفت‌ها معمولاً حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند و هنگامی که خودرو به ایستگاه برگشت، می‌توان آن را به شارژر دیواری تسلا وصل کرد.

شاید جالب‌تر این باشد که اگر به قیمت اولیه خودروهای برقی مانند تسلا مدل Y نگاهی بیندازید و آن را با خودروی گشت بنزینی فورد مقایسه کنید، تفاوت قیمت می‌تواند در عرض ۶ تا ۱۸ ماه جبران شود. این یعنی بسته به میزان استفاده‌ی اداره از خودروی برقی جدید پلیس، ممکن است بتواند هزینه افزایش قیمت را در اولین سال استفاده از آن بپردازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۳ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل