هاست پرسرعت
بازی

تغییر بی‌سروصدای پردازنده گرافیکی RTX 4090 به AD102-301

تغییر بی‌سروصدای پردازنده گرافیکی RTX 4090 به AD102-301

کاربر cavityserach123 در ردیت مدعی شده که انویدیا درحال حاضر نسخه جدیدی از کارت گرافیک RTX 4090 را تحت سری Founder Edition روانه بازار می‌کند. حدود دو ماه پیش بود که خبری مبنی بر تغییر GPU به کار رفته در کارت‌های گرافیک سری RTX 40 منتشر شد. براساس این گزارش، کارت‌های گرافیک RTX 4070 و RTX 4080 هر دو به نسخه جدیدی از GPU مورد استفاده مجهز شدند. حالا گفته می‌شود که 4090 نیز به این جمع پیوسته است.

براساس توضیحات ارائه شده، این تغییران به منظور فعال‌سازی یک مدار جدید مقایسه کننده ولتاژ روی بُرد GPU ضروری بوده است. در تراشه جدید، دیگر نیازی به استفاده از مقایسه‌گر GPU برای این عملگر نبود. برخی گزارش‌ها خاطر نشان کردند که این تغییرات می‌تواند به کاهش جزئی هزینه تولید بُرد و در نتیجه کاهش هزینه تولیدکنندگان AIB کارت‌های گرافیک RTX 40 منجر شوند.

GPU جدید کارت گرافیک RTX 4090

کاربر cavitysearch123 مدعی شده که احتمالاً کارت گرافیک جدید 4090 او که بعد از سه ماه به‌دست او رسیده، یکی از اولین نسخه‌های تغییر یافته به AD102-301 بوده است. این کاربر با نگاه دقیق به جزئیات مشخصات کارت گرافیک RTX 4090 FE خود در GPU-Z به این نتیجه رسیده که ID این دستگاه متفاوت بوده و PCI ID آن ثابت مانده است. بنابراین فلش بایوس با مدل‌های مبتنی بر AD102-300 امکان‌پذیر نخواهد بود.

این شخص مدعی شده که حداکثر توان مصرفی این کارت کمی پایین‌تر از مدل اصلی بوده و ولتاژ ماکزیمم آن به‌جای ۱.۱ ولت به ۱.۰۷ می‌رسد. تغییر در میزان حداکثر ولتاژ این کارت با استفاده از ابزارهای MSI Afterburner و ASUS GPU Tweak ثابت شده است.

حداکثر توان مصرفی نسخه جدید کارت گرافیک 4090 در افتربرنر

امیدواریم این تغییر چیز مهمی نبوده و روی عملکرد این کارت تأثیر گذار نبوده باشد؛ چراکه معمولاً خریداران کارت‌های گرافیک قدرتمندی مانند RTX 4090 بیشتر به‌دنبال عملکرد هستند تا توان مصرفی آن. در پایان نظرات خود را در اینباره با gsxr و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا