تغییر در نحوه فروش محصولات مدیران خودرو
تغییر در نحوه فروش محصولات مدیران خودرو
شرکت مدیران خودرو در برنامه اخیر فروش خودروهای ام وی ام و فونیکس، به صورت آزمایشی سبک جدیدی از نحوه ثبت نام را اجرا کرد.
به گزارش gsxr، بررسیهای میدانی از ثبتنام اخیر مدیران خودرو، حکایت از تغییر مهم در نحوه ثبت نام و فروش خودروهای این شرکت دارد؛ بنابر تصمیم مدیران این خودروسازی، برای جلوگیری از ایجاد رانت و پرداخت وجه اضافی به نمایندگیها، از این پس کلیه متقاضیان خرید محصولات ام وی ام و فونیکس میتوانند بدون محدودیت با ثبت درخواست از طریق نمایندگی و شرکت در قرعه کشی، شانس خود را در خرید خودرو امتحان کنند.
با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات خودرویی، در هر دور از ثبتنام خودروها چه نقدی و چه اقساطی، شاهد بروز تخلفات گسترده از سوی نمایندگیها هستیم؛ دسترسی افراد متفرقه به پنل اختصاصی نمایندگان، استفاده از ربات برای ثبتنام و دریافت پول و سکه از سوی افراد دارای دسترس موجب شده تا پس از پایان هر نوبت ثبتنام تعدادی از نمایندگان از سوی شرکت لغو امتیاز و پلمپ شوند. مدیران خودرو به فکر رفع این مشکل برآمده و در برنامه فروش اخیر خود برای فروش عادلانهتر اقدام به برگزاری قرعه کشی کرد.
نحوه انجام این قرعه کشی به این صورت است که به نمایندگان نیم ساعت فرصت داده میشود تا اسامی متقاضیان را در پنل فروش ثبت کنند، پس از آن سیستم به صورت رندوم اقدام به انتخاب اسامی نموده و بنابر تعداد سهمیه موجود از هر مدل، خودروها به افراد خوش شانس تخصیص مییابد؛ البته که تعداد بسیار کم خودروها باعث شده تا عملا کمترین شانسی برای خرید وجود نداشته باشد.
تکرار اشتباه قرعه کشی اینبار در سایت فروش خودروساز
چند سال از برگزاری نخستین قرعه کشی خرید خودرو میگذرد و همگان با معایب آن آشنا هستند؛ بیش از آنکه این روش بتواند خودرو را به متقاضیان واقعی تخصیص دهد باعث میشود کسانی که حتی ذرهای از پول خودروهای میلیاردی را ندارند اقدام به ثبتنام نموده و امتیاز خود را در بازار آزاد بفروشند. به نظر میرسد این روش سوخته برای جلوگیری از هرج و مرج موثر نباشد، کما اینکه در برنامه فروش اخیر مدیران خودرو نیز شاهد تشکیل صفهای طولانی جلوی درب نمایندگیها بودیم و بعد از آن نیز امتیاز حواله خودروها در بازار آزاد آگهی شدند.
به جای فروش خودروها به اسم سهمیه نمایندگی و ایجاد چنین مشکلاتی بهتر است خودروها جدید هم به صورت رسمی در سامانه یکپارچه عرضه شوند و اگر هم قرار است قرعه کشی برگزار شود، این کار با شفافیت بیشتر و میان کسانی اتفاق بیوفتد که موجودی حسابشان به اندازه وجه کامل خودرو است و این پول توسط سامانه بلوکه شود.
شما چه پیشنهادی برای جلوگیری از دلالی، تخلفات فروش، و توزیع عادلانه خودرو به مصرف کنندگان واقعی دارید؟
مجله خبری gsxr