تقلب نمایندگی‌های هیوندای درباره آمار فروش خودروهای برقی!

تقلب نمایندگی‌های هیوندای درباره آمار فروش خودروهای برقی!

برخی نمایندگی‌های هیوندای در آمریکا به انتشار آمار فروش نادرست درباره خودروهای برقی این برند کره‌ای متهم شده‌اند.


خودروهای برقی هیوندای از جمله آیونیک ۵ و ۶ محبوبیت خوبی بین طرفداران خودروهای بدون آلایندگی دارند اما بر اساس اخبار منتشر شده، شاید اعتبار این محبوبیت زیر سؤال رفته باشد. ظاهراً بخشی از نمایندگی‌های هیوندای در آمریکا به انتشار آمار غیر واقعی و دروغ درباره فروش این خودروها متهم شده‌اند. شرکت ناپلتون آرورا در شیکاگو که یکی از نمایندگی‌های بزرگ خودرویی محسوب می‌شود این پرونده را به راه انداخته است.

نمایندگی ناپلتون آرورا ادعا می‌کند تا زمانی که آمار فروش خودروهای برقی هیوندای به‌صورت مصنوعی افزایش نیافته باشد، این برند کره‌ای محصولات پرفروش خود را جهت فروش در آن نمایندگی ارائه نمی‌کند. با اینکه جزئیات زیادی از این پرونده در دست نیست اما احتمالاً ادعاهای مطرح شده به این معنی است که ناپلتون آرورا تا زمانی که آمار فروش دروغین از خودروهای برقی هیوندای را منتشر نکرده امکان فروش سانتافه، پالسید، النترا و… را نداشته است. بی‌شک چنین کاری می‌تواند باعث بهبود وضعیت هیوندای و نمایندگی‌های آن در ظاهر شود اما قطعاً چنین کاری کلاه‌برداری و تقلب محسوب می‌شود.

اما این خودروساز کره‌ای هرگونه اتهام درباره آمار فروش دروغین را رد کرده است. همانند هر پرونده قضایی دیگر، جزئیات تحقیقات این پرونده تا زمان صدور حکم به اطلاع عموم نمی‌رسد اما در هر صورت هیوندای برای حفظ اعتبار خود باید قبل از صدور هرگونه حکم و جریمه مالی شفاف‌سازی نماید. با اینکه اهداف زیست‌محیطی خودروسازان قابل‌تقدیر هستند و باعث می‌شوند خودروهای برقی بیشتری تولید شوند اما در نهایت آمار فروش است که وضعیت خودروهای برقی را نشان می‌دهند. اگر هیوندای درباره آمار فروش محصولات بدون آلایندگی خود دروغ گفته باشد، احتمالاً دنیای خودرو راه زیادی تا همه‌گیری خودروهای برقی در پیش دارد و این موضوع درباره هیوندای بیشتر صدق می‌کند. با این تفاسیر، اگر هیوندای به دنبال شکست دادن تسلا در بازار خودروهای برقی رده میانی باشد بی‌شک کار سخت‌تری پیش رو خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل