تماشا کنید: زندگی نامه رابرت اوپنهایمر، مرد بمب‌ها

تماشا کنید: زندگی نامه رابرت اوپنهایمر، مرد بمب‌ها

جولیوس رابرت اوپنهایمر در ۲۲ آپریل سال ۱۹۰۴ و در شهر نیویورک به دنیا آمد. پدر و مادر مهاجر اوپنهایمر یهودی آلمانی بودند که پدر او با نام جولیوس، وارد کننده ثروتمند پارچه بود و مادرش با نام Ella (nee Friedman) در زمینه نقاشی فعالیت می‌کرد.

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هاروارد، اوپنهایمر به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه کمبریج که مکانی برای ادامه تحقیقات اتمی او در آزمایشگاه Caverdish بود به تحصیل پرداخت. اوپنهایمر در طول زندگی خود با دوره‌ای متوالی از افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد. 

در سال ۱۹۳۹، اوپنهایمر با Katherine Puening آشنا شد؛ دانشجوی دانشگاه Berkely که ریشه‌های او نیز مانند تتلاک در خاک سیاست‌های کومونیستی رشد کرده بود. رابرت و کاترین در سال ۱۹۴۰ باهم ازدواج کردند که حاصل آن، یک پسر با نام پیتر بود که در سال ۱۹۴۱ به دنیا آمد و دختری با نام کاترین که ۳ سال بعد از پیتر چشم به جهان گشود.

نتایج تلاش‌های اوپنهایمر و سایر دانشمندان، به انفجار اولین بمب اتم در صحرای Jornada del Muerto که در New Mexico واقع شده است منجر شد و براساس شعری از John Donne، نامی تحت عنوان «Trinity» به آن داده شد. ادامه این ماجرا را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

https://dl.techfars.com/up/exclusive/2023/Oppenheimer%201080P.mp4
دانلود ۱۰۸۰p
دانلود ۷۲۰p
تماشا از یوتیوب

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل