هاست پرسرعت
بازی

تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز ۵ و ۶ مارول

تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز ۵ و ۶ مارول

استودیو مارول فیلم‌ها و سریال‌های متعددی را برای فاز پنجم و ششم دنیای سینمایی خودش برنامه‌ریزی کرده است.

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول رو به پایان است و این استودیو خودش را مهیای پخش فیلم‌ها و سریال‎‌های فاز ۵ و ۶ می‌کند که از آن‌ها به عنوان حماسه مولتی‌ورس (The Multiverse Saga) یاد کرده است.

به همین دلیل نیز بوده که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های فاز چهارم همچون فصل اول سریال لوکی (Loki)، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)، فصل اول سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر (What If) و همچنین فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange and the Multiverse of Madness) به مسئله مولتی‌ورس پرداخته بودند.

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever) آخرین اثر از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که در ۱۱ نوامبر سال جاری میلادی (جمعه ۲۰ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود. پس از آن نیز فاز پنجم و سپس فاز ششم شروع خواهد شد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم‌ها و سریال‌های آینده مارول بپردازیم.

فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم مارول

قسمت ویژه تعطیلات نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy Holiday Special)

قسمت ویژه نگهبانان کهکشان (The Guardians Of The Galaxy Holiday Special)

تاریخ پخش: دسامبر ۲۰۲۲

جیمز گان (James Gunn) مسئولیت کارگردانی و نویسندگی این قسمت ویژه را برعهده داشته است که در تعطیلات کریسمس سال جاری روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه می‌شود. اتفاقات این قسمت ویژه نیز به اتفاقات فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» مرتبط می‌شود. با اینکه این قسمت ویژه به طور رسمی جزو فاز پنجم به شمار نمی‌رود اما پس از فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» و پایان فاز چهارم پخش خواهد شد.

فصل دوم سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر (What If)

سریال انیمیشنی What If

تاریخ پخش: اوایل ۲۰۲۳

فصل اول سریال انیمیشنی «چه می‌شود اگر» درب‌های مولتی‌ورس را برای طرفداران دنیای سینمایی مارول گشود و فصل دوم آن نیز قرار است ادامه این ماجراجویی‌ها را به تصویر بکشد. در تریلر منتشر شده برای این سریال در رویداد کامیک‌کان ۲۰۲۲، حضور استیو راجرز به عنوان سرباز زمستانی، نبرد اودین و شانگ چی، حضور مرد آهنی در ساکار و …دیده شده بودند.

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man & The Wasp: Quantumania)

تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

فیلم «انت‌من ۳» به صورت رسمی فاز پنجم دنیای سینمایی مارول را شروع می‌کند. این فیلم یکی دیگر از فیلم‌های مارول به شمار می‌رود که بیشتر روی مسئله مولتی‌ورس تمرکز دارد و در آن، جاناتان میجرز (Jonathan Majors) پس از حضورش در فصل اول سریال «لوکی» در نقش کانگ فاتح، قرار است این نقش را به عنوان شخصیت شرور فیلم «انت‌من ۳» بازآفرینی کند.

تریلر منتشر شده برای این فیلم در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲ نیز حضور انت‌من با بازی پل راد (Paul Rudd)، جنت ون داین با بازی میشل فایفر (Michelle Pfieffer)،‌ هوپ ون داین با بازی اونجلین لیلی (Evangeline Lily)، هنک پیم با بازی مایگل داگلاس (Michael Douglas) و کسی لنگ با بازی کاترین نیوتن (Kathryn Newton) در قلمروی کوانتوم را نشان داد.

در آنجا آن‌ها با کانگ فاتح و همچنین شخصی تازه با بازی بیل موری (Bill Murray) روبه‌رو شدند. حضور شخصیت مودوک نیز در این فیلم تایید شده است. کارگردانی این فیلم را همانند دو فیلم قبلی،‌ پیتون رید (Peyton Reed) در دست دارد.

سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion)

سریال Secret Invasion

تاریخ پخش:‌ بهار ۲۰۲۳

سریال «تهاجم مخفی» اثری مهیج و جاسوسی به شمار می‌رود که در آن، بیگانه‌های قادر به تغییر شکل به زمین آمده و در سازمان‌ها و مقامات مختلف نفوذ کرده‌اند. در این سریال، ساموئل جکسون (Samuel L. Jackson) بار دیگر نقشش به عنوان نیک فیوری را بازآفرینی می‌کند و در کنار او، بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش تالوس و کوبی اسمولدرز (Cobie Smulders) در نقش ماریا هیل حضور دارند.

مارتین فریمن (Martin Freeman) و دان چیدل (Don Cheadle) نیز نقش‌های خود در دنیای سینمایی مارول را بازآفرینی خواهند کرد. امیلیا کلارک (Emilia Clarke)، اولیویا کولمن (Olivia Colman) و کینگزلی بن ادیر (Kingsley Ben-Adir) از جمله دیگر بازیگران سریال «تهاجم مخفی» به شمار می‌روند. در حال حاضر تاریخ دقیق این سریال مشخص نشده است.

فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy vol. 3)

فیلم Guardians of the Galaxy vol. 3

تاریخ اکران: ۵ مه ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)

فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» آخرین فیلم از از این سه‌گانه به شمار می‌رود و داستان آن‌ها را به سمت پایان سوق می‌دهد. در این فیلم، بار دیگر گامورا با بازی زوئی سالدانا (Zoe Saldaña) حضور خواهد داشت که یک واریانت از نسخه اصلی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که داستان این فیلم بر محوریت خاستگاه راکت راکون است و نقش خالق او یعنی تکامل عالی (The High Evolutionary) را چوکوودی ایووجی (Chukwudi Iwuji) بازی می‌کند.

تبلیغات

کریس پرت (Chris Pratt)، دیو باتیستا (Dave Bautista)، وین دیزل (Vin Diesel)، بردلی کوپر (Bradley Cooper)، کارن گیلان (Karen Gillan) و پوم کلمنتیف (Pom Klementieff) از جمله دیگر بازیگران قبلی هستند که در این فیلم نیز حضور دارند. دنیلا ملکیور (Daniela Melchior)، نیکو سانتوس (Nico Santos) و ویل پولتر (Will Poulter) در نقش آدام وارلاک از جمله دیگر بازیگران به شمار می‌روند.

سریال اکو (Echo)

سریال Echo

تاریخ پخش: تابستان ۲۰۲۳

شخصیت مایا لوپز با بازی الاکوآ کاکس (Alaqua Cox) در فصل اول سریال هاکای (Hawkeye) به دنیای سینمایی مارول پیوست و حالا قرار است ادامه داستان او در سریال «اکو» روایت شود. او از اقوام کینگ‌پین با بازی وینسنت دن آفریو (Vincent D’Onofrio) است و این شخصیت شرور نیز در این سریال حضور خواهد داشت.

علاوه بر او، دردویل با بازی چارلی کاکس (Charlie Cox) نیز پس از حضور کوتاه در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و سریال شی هالک (She-Hulk)، قرار است در سریال «اکو» حضور داشته باشد. این سریال ادامه اتفاقات سریال «هاکای» را رقم می‌زند و داستان خاستگاه این شخصیت را نیز به تصویر می‌کشد.

فصل دوم سریال لوکی (Loki)

سریال Loki

 تاریخ پخش: تابستان ۲۰۲۳

در پایان فصل اول سریال «لوکی»، یکی از واریانت‌های لوکی یعنی سیلوی محافظ خط زمانی مقدس را کشت و با این کار نیز مولتی‌ورس از هم پاشید. فصل دوم نیز ادامه همین اتفاقات را دنبال خواهد کرد که در آن، سیلوی و لوکی وارد دوره حکومت کانگ فاتح می‌شوند.

تام هیدلستون (Tom Hiddleston)، سوفیا دی مارتینو (Sophia Di Martino)، اوون ویلسون (Owen Wilson) و جاناتان میجرز از جمله بازیگران فصل دوم هستند. که هوی کوان (Ke Huy Quan) نیز به جمع بازیگران فصل دوم اضافه شده است.

فیلم مارول‌ها (The Marvels)

فیلم The Marvels

تاریخ اکران: ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲)

فیلم «مارول‌ها» دنباله‌ای برای فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود که در آن، بری لارسون (Brie Larson) بار دیگر نقشش به عنوان کاپیتان مارول را بازآفرینی خواهد کرد.

تیونا پاریس (Teyonah Parris) در نقش مونیکا رامبو و ایمان ولانی (Iman Vellani) در نقش میز مارول نیز در این فیلم حضور خواهند داشت. زوی اشتن (Zawe Ashton) نیز نقش شخصیت شرور فیلم را بازی می‌کند.

فیلم بلید (Blade)

Mahershala ali-Blade

تاریخ اکران: ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲)

ماهرشالا علی (Mahershala Ali) که قبلا در سریال لوک کیج (Luke Cage) نقش کاتن ماوث را بازی کرده بود، حالا قرار است نقش اصلی فیلم «بلید» را بازی کند. کارگردانی این فیلم را باسم طارق (Bassam Tariq) در دست دارد و استیسی اوسی کوفور (Stacy Osei-Kuffour) نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

سریال آیرون‌هارت (Ironheart)

سریال Ironheart

تاریخ پخش: پاییز ۲۰۲۳

دامینیک تورن (Dominique Thorne) قرار است نقش ریری ویلیامز ملقب به آیرون‌هارت را بازی کند. او نابغه جوانی است که زرهی مشابه مرد آهنی برای خودش می‌سازد و قرار است ابتدا در فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» حضور داشته باشد. آنتونی راموس (Anthony Ramos) نیز نقش شخصیت شروری به نام هود را در این سریال بازی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد این سریال در دست نیست.

سریال آگاتا: محفل آشوب (Agatha: Coven of Chaos)

سریال Agatha

تاریخ پخش: زمستان ۲۰۲۳ / ۲۰۲۴

در سریال «آگاتا: محفل آشوب» کاترین هان (Kathryn Hahn) بار دیگر نقشش از سریال وانداویژن (WandaVision) را بازآفرینی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد داستان و اتفاقات این سریال در دست نیست اما احتمال می‌رود که سرنخ‌های ناتمام سریال «وانداویژن» را دنبال کند.

سریال دردویل: تولد دوباره (Daredevil: Born Again)

سریال Daredevil

تاریخ پخش: بهار ۲۰۲۴

چارلی کاکس پس از حضور در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، سریال «شی هالک» و سریال «اکو» قرار است نقشش به عنوان دردویل را در سریال «دردویل: تولد دوباره» بازآفرینی کند. این سریال شامل ۱۸ قسمت خواهد بود و انتظار می‌رود که دوباره در این سریال شاهد حضور کینگ‌پین با بازی وینسنت دن آفریو باشیم.

فیلم کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی (Captain America: New World Order)

فیلم Captain America 4

تاریخ اکران: ۳ مه ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)

آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) پس از اتفاقات سریال «فالکون و سرباز زمستانی» قرار است نقشش به عنوان سم ویلسون یا کاپیتان آمریکا را بازآفرینی کند. جولیوس اونا (Julius Onah) سکان کارگردانی چهارمین فیلم «کاپیتان آمریکا» را در دست دارد و مالکولم اسپلمن (Malcolm Spellman) و دالان موسون (Dalan Musson) نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده‌اند. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد داستان این فیلم در دست نیست اما احتمال بازگشت شخصیت رد اسکال وجود دارد.

فیلم تاندربولتز (Thunderbolts)

تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز ۵ و ۶ مارول

تاریخ اکران: ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳)

در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲ تایید شد که سرانجام گروه ضدقهرمان تاندربولتز در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول معرفی خواهد شد. سکان کارگردانی این فیلم را نیز جک شرایر (Jake Schreier) در دست دارد.

در این فیلم، جولیا لوئی درایفوس (Julia Louis-Dreyfus) در نقش کونتسا، سباستین استن (Sebastian Stan) در نقش سرباز زمستانی، فلورنس پیو (Florence Pugh) در نقش یلنا بلووا، وایات راسل (Wyatt Russell) در نقش جان واکر، دیوید هاربر (David Harbour) در نقش رد گاردین، اولگا کوریلنکو (Olga Kurylenko) در نقش تسک‌مستر و هانا جان کامن (Hannah John-Kamen) در نقش گوست حضور دارند.

فیلم‌ها و سریال‌های فاز ششم مارول

فیلم چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)

تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز ۵ و ۶ مارول

تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۲۴ (جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳)

کوین فایگی مدیر استودیو مارول قبلا ساخت فیلم «چهار شگفت‌انگیز» را به صورت رسمی اعلام کرده بود و در آن زمان نیز جان واتس (Jon Watts) سکان کارگردانی آن را در دست داشت اما او در نهایت از این پروژه کناره‌گیری کرد. اخیرا نیز مت شکمن (Matt Shakman) به عنوان کارگردان این اثر انتخاب شده است.

 سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی: سال اول (Spider-Man: Freshman Year)

سریال Spider-Man: Freshman Year

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۴

سریال انیمیشنی «مرد عنکبوتی» قرار است به ماجراجویی‌های پیتر پارکر جوان در سال اول دبیرستانش و قبل از حضور او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) بپردازد. شخصیت دردویل با صداپیشکی چارلی کاکس نیز در این سریال انیمشنی حضور خواهد داشت.

سریال انیمیشنی زامبی‌های مارول (Marvel Zombies)

تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز ۵ و ۶ مارول

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۴

این سریال انیمیشنی بر اساس مجموعه کمیک‌های کوتاهی به همین نام است که در آن، ابرقهرمان‌ها با زامبی‌ها مبارزه می‌کنند و برخی از این زامبی‌ها نیز دوستان ابرقهرمانی سابقشان هستند. این سریال انیمیشنی برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته می‌شود.

فیلم انتقام‌جویان: سلسله کانگ (Avengers: The Kang Dynasty)

فیلم Avengers

تاریخ اکران: ۲ مه ۲۰۲۵ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴)

در پنل مارول در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲ اعلام شد که پنجمین فیلم انتقام‌جویان تحت عنوان «انتقام‌جویان: سلسله کانگ» ساخته می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، شخصیت شرور کلی فاز چهارم، پنجم و ششم مارول، کانگ فاتح است و به نظر می‌رسد همانند سه فاز قبلی، فیلم انتقام‌جویان ۵ و ۶ رویارویی ابرقهرمانان با این ابرشرور را به تصویر خواهند کشید.

فیلم انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی‌ (Avengers: Secret Wars)

فیلم انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی‌ (Avengers: Secret Wars)

تاریخ اکران: ۷ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۶ آبان ۱۴۰۴)

ششمین فیلم «انتقام‌جویان» نیز تحت عنوان «انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی» ساخته می‌شود و در فاصله کوتاهی نسبت به فیلم قبلی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. اطلاعات دیگری در مورد این اثر فعلا در دست نیست.


فیلم شانگ چی ۲ (Shang-Chi 2)، سریال جنگ‌های زرهی (Armor Wars)، فیلم ددپول ۳ (Deadpool 3) از جمله دیگر پروژه‌های آینده مارول به شمار می‌روند که فعلا تاریخی برای پخش یا اکران آن‌ها مشخص نشده است. نظر شما در مورد فاز پنجم و ششم دنیای سینمایی مارول چیست؟

منبع: gamesradar – gamespot

GAMER 1995meysambامیرEzio Auditore da Firenzevafadar

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا