هاست پرسرعت
بازی

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

با وجود سکوت سونی دربارۀ قیمت و تاریخ عرضۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge، این شرکت جزئیات زیادی از ویژگی‌های محصول مذکور را به اشتراک گذاشته است.

علی‌رغم واکنش‌های مثبت فراوانی که کنترلر دوال‌سنس از زمان انتشار خود در سال 2020 دریافت کرده، سونی خواستار آن است که تکنولوژی خود را از این هم فراتر ببرد. در جریان مراسم گیمزکام 2022، سونی از یک کنترلر حرفه‌ای تحت عنوان Dualsense Edge رونمایی کرد و امید است که با نسل جدید این فناوری بتواند برای رقابت با کنترلرهای حرفه‌ای ایکس باکس که با نام Elite عرضه می‌شوند، آماده شود.

در حال حاضر، مشخص نیست که این کنترلر چه زمانی روانۀ بازار خواهد شد و سونی در بحث قیمت‌گذاری محصول خود نیز حرفی به میان نیاورده است. اما، تصویر شفافی از ویژگی‌هایی این کنترلر مجسم شده است و زمانی که در نهایت این کنترلر حرفه‌ای عرضه شود، بازی‌بازان می‌توانند حس و ظاهر واقعی آن را نیز دریابند.

آنالوگ‌های قابل تعویض

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

با وجود استقبال بی‌نظیر از دوال‌سنس اورجینال، کنترلر سونی در نگاه اول به مذاق عده‌ای خوش نیامد. تعدادی از بازی‌بازان از زمان عرضۀ آن، با مشکلاتی روبرو شدند، خصوصاً در بحث آنالوگ‌ها. با این که بیشتر اعتراضات مربوط به مشکل دریفت بودند (آنالوگ‌ها به خودی خود جابه‌جایی را ثبت می‌کنند و دوربین یا حرکت شخصیت اصلی بدون دستور پلیر انجام می‌شود)، عده‌ای اشاره کردند که سرپوش آنلاوگ آن‌ها نیز سریعاً دچار ایراد شده است. علی‌رغم اینکه سونی در ساخت گروه جدید کنترلرهای Dualsense با استفاده از متریال متفاوت این مشکل را حل کرد، مدل Edge قرار است یک راه حل درست و حسابی برای این مشکل ارائه دهد.

زمانی که Dualsense Edge عرضه شود، خریداران می‌توانند سرپوش و ماژول‌های زیر آنالوگ‌هایشان را تعویض کنند. سونی قول وجود سه نوع سرپوش آنالوگ را درون جعبۀ این کنترلر داده است؛ علاوه بر نمونه‌های استانداردی که در تصاویر تبلیغاتی این محصول دیده‌ایم، گزینه‌های طاق کوتاه (Low Dome) و طاق بلند (High Dome) نیز در دسترس هستند. هرکدام از این گزینه‌ها طوری طراحی شده‌اند تا سطوح مختلفی از تسلط و ثبات را برای بازی‌بازان فراهم کنند که بر اساس نیازمندی‌های خود، بهترین مورد را برگزینند. البته در بحث ماژول‌های آنالوگ، شایان ذکر است که تنها به صورت جدا و با قیمتی نامشخص فروخته خواهند شد.

شخصی‌سازی دکمه‌ها

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

یکی دیگر از تغییرات بزرگ Dualsense Edge نسبت به مدل پایه، قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌ها است. طبق گفته‌های سونی، تمام دکمه‌های این کنترلر حرفه‌ای به صورتی طراحی شده‌اند که بازی‌بازان به هر شکل که دلخواهشان است جایگاه ورودی‌ها (Inputs) را بازنشانی کنند؛ حتی اگر دکمه‌ای در یک بازی‌ کاربرد نداشته و ممکن باشد تصادفاً به آن ضربه بخورد، کاربران می‌توانند آن کلید را به طور کامل غیرفعال کنند. با توجه به نزدیک شدن انتشار عناوینی چون Street Fighter 6 و Tekken 8، دور از ذهن نیست که این کنترلر خصوصاً از سوی طرفداران سبک مبارزه‌ای مورد استقبال واقع شود.

همین فلسفۀ شخصی‌سازی در بخش‌های دیگر کنترلر نیز برقرار است؛ به عنوان مثال، هرکدام از آنالوگ‌ها و تریگرها را می‌توان تنظیم و از نو چینش کرد. ظاهراً بازی‌بازان می‌توانند هر دو جنبۀ ظاهری و نرم‌افزاری را حتی بیشتر از این شخصی‌سازی کنند، چراکه گزینه‌های تنظیم حساسیت (Sensitivity)، مسافت طی شونده (Travel Distance) و محدودۀ بی‌اثر (Dead Zone) همگی در دسترس شما خواهند بود. علی‌رغم اینکه ایده‌های زیادی برای بهره بردن از ویژگی‌های مذکور در خیلی از بازی‌ها به ذهنمان می‌رسد، این شرکت متذکر شده است که فرنچایزهایی چون Call of Duty احتمالاً بیشترین بهره را از این کنترلر خواهند برد.

تبلیغات

دکمه‌های پشتی

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

در اواخر عمر کنسول پلی استیشن 4، سونی آزمایشاتی در حوزۀ دکمه‌های پشتی انجام داد و کاربران Dualshock 4 در همین راستا می‌توانستند یک قطعۀ جانبی که در پشت کنترلر چفت می‌شد و کابل USB به آن اتصال پیدا می‌کرد را خریداری کنند. سونی از این موقعیت استفاده، در ساخت Dualsense Edge بازنگری کرده و قصد دارد پر و بال بیشتری به این ایده بدهد.

برخلاف قطعۀ جانبی پشتی Dualshock 4، دکمه‌های عقبی Dualsense Edge در بخش پشتی کنترلر (پشت و پایین صفحۀ تاچ‌پد) قرار می‌گیرند. این تصمیم علاوه بر آراسته‌تر شدن محصول، موجب عملکرد و کاربرد بهتر آن نیز شده است. مانند ویژگی شخصی‌سازی دکمه‌های دیگر این کنترلر حرفه‌ای، دکمه‌های عقبی نیز می‌توانند شخصی‌سازی و حتی غیرفعال شوند. مانند آنالوگ‌های Dualsense Edge، انواع دکمه‌های عقبی نیز همراه این کنترلر قرار داده شده‌اند که شامل گزینه‌های طاق میانی (Half Dome) و اهرمی شکل (Lever Shaped) می‌شود.

پروفایل‌های کنترلر Edge

تمام ویژگی‌های تایید شدۀ کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge

سونی برای در دسترس‌تر کردن تنظیمات کنترلر Dualsense روی پلی استیشن 5، چندین دکمه را افزوده است که به شدت کارا خواهند بود، به خصوص برای پلیرهای حرفه‌ای. بازی‌بازان در پایین این کنترلر، دکمه‌هایی تحت عنوان “Fn” را خواهند داشت. علاوه بر اینکه کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند وارد محیط کاربری شخصی‌سازی کنترلر خود شوند، قابلیت این را خواهند داشت که چندین مورد از تنظیمات محبوب خود را ذخیره کنند.

موضوع جذاب دربارۀ پروفایل‌های ذخیره شده این است که بازیکنان سریعاً با جابجایی دکمه‌های سوئیچ مانند پشت کنترلر، می‌توانند بین پروفایل‌ها جابجا شوند. سونی بسیار سعی داشته که نشان دهد جابه‌جایی سریع از پروفایلی مختص به God of War Ragnarok به موردی که بیشتر مناسب بازی‌های بتل رویال مانند است، چقدر می‌تواند مفید واقع شود. همچنین، مانند قابلیت هدست Pulse 3D، بازیکنان می‌توانند بدون ورود به منو، صدا و بالانس چت را تنظیم کنند.


علاوه بر این‌ها، قاعدتاً تمام ویژگی‌های انقلابی و غوطه‌ورکنندۀ Dualsense، شامل تریگرهای تطبیق‌پذیر و هپتیک فیدبک، به کنترلر حرفه‌ای Dualsense Edge راه خواهند یافت تا تجربه‌ای بهتر را به ارمغان بیاورند. البته، فعلاً برای قضاوت زود است و باید دید که این کنترلر در عمل چه خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا سونی با Dualsense Edge می‌تواند مقابل تجربۀ چندسالۀ مایکروسافت در ساخت «کنترلرهای حرفه‌ای» Elite موفق ظاهر شود؟

Jaber-shamsMr.BadGuyBlackCitymahdi12345PlayStation Studios PS5کاکاسنگیمتینهادی صفاییعمو فیل کبیرAli G_HمحمدرضاHitasepvahid gamerArthurجوک سال : گاد آف وار رگناروک دی ال سی ۷۰ دلاریEllie Millerمنم یکی مثل خودتmh.pامیرZahragamer2more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا