تمجید مالک فراری از کوروت به خاطر هزینههای نگهداری مقرون به صرفه!
تمجید مالک فراری از کوروت به خاطر هزینههای نگهداری مقرون به صرفه!
مالک یک فراری پس از پرداخت هزینهای ۱۰ هزار دلاری برای تعویض دکمههای داخلی خودرو، فراری را فروخته و سراغ کوروت رفته است.
مالکیت یک سوپراسپرت برای اکثر علاقهمندان به خودرو یک رؤیا محسوب میشود اما لذت بردن از رانندگی با یک سوپرکار فقط ظاهر ماجرا است و دردسرهایی هم به دنبال خواهد داشت. هزینههای نگهداری یک سوپراسپرت بسیار گران تمام میشود و ما صرفاً در مورد تعویض لاستیک و روغن صحبت نمیکنیم زیرا فقط تعویض دکمههای داخل یک فراری حدود ۱۰ هزار دلار برای مالک آن هزینه به دنبال داشته است. «جری موس» اخیراً در فیسبوک خود در مورد دردسرهایی که فراری برای آن داشته پستی منتشر کرده هرچند که از ذکر نام دقیق فراری موردبحث خودداری کرده است.
درهرحال، او فراری خود را فروخته است زیرا نمیتوانست پیشبینی کند که در آینده چه هزینههای دیگری روی دستش خواهد گذاشت. همچنین تعویض دکمهها تنها هزینهای نبوده که فراری به جری تحمیل کرده است. وی دراینباره میگوید:
من ۱۵ هزار دلار برای تعویض بلبرینگهای سرامیکی چرخ و ۴ هزار دلار برای تعمیر چراغهای نشانگر جانبی که از کار میافتند هزینه کردم
باورش سخت است که تعمیر یا تعویض چند دکمه هزینهای ۱۰ هزار دلاری داشته باشد اما جری عکسی از رسید تعمیرات خودروی خود را منتشر کرده که این ادعا را ثابت میکند.
وی پس از فراری سراغ یک شورلت کوروت استینگری کانورتیبل از سری ویژهٔ هفتادسالگی با پکیج ۳LT رفته و طی دو هفتهای که این خودرو را در اختیار داشته، کوروت را انگیزهٔ اصلی برای فروش فراری خود اعلام کرده و گفته است:
جنرال موتورز واقعاً فراری بهتری ساخته است!
هرچند جری مدل فراری خود را مشخص نکرده اما یک جستجو در اینترنت نشان میدهد که نیاز به تعویض دکمههای داخلی یکی از مشکلات کاملاً عادی در محصولات فراری است.
موضوع قطعات گرانقیمت اما در جدیدترین محصول فراری یعنی کراساوور پوروسانگوئه هم وجود دارد. بهعنوانمثال، فلاپهای مشکیرنگ در دهانهٔ گلگیرهای این خودرو، قطعات پلاستیکی ارزانقیمتی معمولی نیستند که در خودروهایی مثل سوبارو اوتبک دیده میشوند. در پوروسانگوئه این فلاپها کمی با بدنه فاصله دارند و با ارسال هوا در کنارههای خودرو، میزان درگ و نیروی رو به بالا را کاهش میدهند. همچنین فلاپهای مذکور بجای پلاستیک از فیبر کربن ساخته شدهاند و بنابراین در صورت آسیب دیدن، تعویض آنها قطعاً هزینهٔ زیادی به دنبال خواهد داشت. البته این فلاپها میتوانند هنگام حرکت در مسیرهای خاکی از آسیب دیدن رنگ دهانهٔ گلگیرها درنتیجهٔ برخورد سنگریزه جلوگیری کنند.