هاست پرسرعت
فناوری

توصیه‌های چهارگانه اپل برای افزایش عمر باتری دستگاه‌های الکترونیکی

توصیه‌های چهارگانه اپل برای افزایش عمر باتری دستگاه‌های الکترونیکی

اپل فهرستی از ترفندها اعلام کرده که به کمک آن می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید. در یک پست وبلاگی، این غول فناوری راه‌هایی را برای بهینه‌سازی عمر باتری دستگاه پیشنهاد کرده که باعث عملکرد بهتر در طولانی‌مدت می‌شود. 

مشتریان اپل و به خصوص صاحبان گوشی‌های آیفون اغلب از عملکرد باتری دستگاه‌هایشان در طول زمان شکایت دارند. اپل در دستگاه‌هایش از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که با گذشت زمان و پس از سال‌ها استفاده، سریع‌تر تخلیه می‌شود و دستگاه برای روشن ماندن و کار کردن به شارژ مدام نیاز پیدا می‌کند. 

این شرکت مقاله‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرد که حاوی نکاتی برای دارندگان دستگاه‌های اپل است که می‌خواهند طول عمر باتری خود را حفظ کنند:

۱. دستگاه‌ها را به‌روز نگه دارید
اپل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به دستگاه‌های خود ارسال می‌کند تا سیستم‌هایی را که گجت‌هایش روی آن‌ها کار می‌کنند، بهبود بخشد. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اغلب میزان انرژی مصرفی دستگاه برای عملکردهای مختلف را تغییر می‌دهند.

فناوری اپل که نیاز به به‌روزرسانی دارد، ممکن است باتری را سریع‌تر تخلیه کند، زیرا روی زیرساختی قدیمی‌تر کار می‌کند. آیفون ۱۴ فعلی باید روی iOS ۱۶ اجرا شود.

۲. مشاهده و بررسی سلامت باتری
اپل سیستم مانیتور سلامت باتری را در همه دستگاه‌ها یکپارچه کرده است. کاربران می‌توانند آن را در برنامه تنظیمات دستگاه خود پیدا کنند. یک دستگاه نو از سلامت باتری ۱۰۰ درصد برخوردار است،  به این معنی که باتری کاملا بهینه شده و تا حد امکان دوام ‌می‌آورد. با گذشت زمان، سلامت باتری کاهش می‌یابد.

هنگامی که سلامت باتری گوشی به ۵۰ درصد برسد، در قیاس با تجهیزات جدید دستگاه تنها نیمی از زمان دور از شارژر را دوام می‌آورد.

برای بررسی، روی تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری کلیک کنید.

۳. به دما توجه کنید
باتری‌ها در دماهای ملایم بهتر عمل می‌کنند. دستگاه‌هایی که خیلی داغ می‌شوند می‌توانند به باتری آسیب بزنند و دستگاه‌هایی که خیلی سرد هستند می‌توانند باتری را سریع‌تر تخلیه کنند، چرا که دستگاه برای حفظ گرما باید بیشتر کار کند.

اپل همچنین پیشنهاد می‌کند به قاب دستگاه وقتی در حال شارژ است، توجه کنید. برخی از قاب‌های محافظ گرمای زیادی را نگه می‌دارند و این می‌تواند هنگام شارژ به دستگاه آسیب بزند.

۴. ۵۰ درصد شارژ کنید
اپل به کاربرانی که می‌خواهند دستگاه‌هایشان را برای زمان طولانی‌تری نگه دارند، پیشنهاد می‌کند که دستگاه‌ها را کامل شارژ نکنند. باتری دستگاه‌هایی که کامل شارژ شده‌اند اما در حال کاری نیستند، سریع‌تر خالی می‌شود. دستگاه‌هایی که شارژ ندارند ممکن است برای حفظ شارژ خود با مشکل مواجه شوند. اپل پیشنهاد می‌کند که اگر می‌خواهید دستگاهی بیشتر عمر کند، با شارژ ۵۰ درصد از هر دو مشکل جلوگیری خواهید کرد. 

منبع: همشهری آنلاین

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا