توضیحاتی درباره موتور بازیسازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازیسازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
در این مقاله قصد داریم توضیحاتی هر چند مختصر اما مفید درباره موتور بازیسازی استفاده شده در ساخت Alan Wake 2، یعنی Northlight Engine، با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.
نکات برجسته:
- Alan Wake 2 از موتور داخلی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) یعنی Northlight استفاده خواهد کرد.
- Northlight تغییری مهم برای Alan Wake 2 محسوب میشود، چرا که از موتور قبلی مورد استفاده در نسخه اول فاصله میگیرد، اما بر اساس تریلر منتشر شده از بازی، به نظر میرسد وظیفهی ارائهی تجربهای سینمایی را از دیدگاه بصری بر عهده خواهد داشت.
- سیستمهای فیزیک در لحظه، نورپردازی و ضبط حرکت موجود در موتور Northlight برای ساخت دنبالهای درخور از این سری ضروری است.
در کنار رونمایی از بازی مورد انتظار Alan Wake 2، رمدی تایید کرد که از موتور بازیسازی اختصاصی خود، یعنی Northlight، در توسعه این محصول استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همان سبک بصری و فضای نسخه اول به تصویر کشیده خواهد شد. در ضمن، با توجه به استفاده از این موتور در ساخت عنوان Control، طرفداران در حال حاضر چهارچوبی مرجع برای تعیین و ثبت انتظارات خود از بازی بسیار مورد انتظار Alan Wake 2 در اختیار دارند.
برخلاف برخی از موتورهای موجود در صنعت بازیهای ویدیویی، Northlight موتور بازیسازی اختصاصی رمدی به شمار میرود که اولین بار در ساخت عنوان انحصاری مایکروسافت یعنی Quantum Break مورد استفاده قرار گرفت.
پیش از آن، رمدی از موتور اختصاصی دیگری برای عناوینی همچون Max Payne و Alan Wake استفاده میکرد، بنابراین برای Alan Wake 2، گذر از این موضوع یک تغییر قابل توجه محسوب میشود.
با این حال، بر اساس تریلر منتشر شده از Alan Wake 2، به نظر میرسد که Northlight وظیفهی ارائهی تجربهای سینمایی از دیدگاه بصری را بر عهده خواهد داشت.
این حقیقت که Alan Wake 2 از موتور Northlight بهره میبرد، در واقع بازتابی از تجربه توسعهدهندگان در ساخت اولین Alan Wake است. رمدی در حالی که به دنبال حفظ تمرکز بر روایت اپیزودیک Alan Wake بود، متوجه شد محدودیتهای فنیای که با آن مواجه است، ظرفیت داستان سرایی توسعهدهندگان را محدود میکند.
محدودیتهای مذکور در هنگام ساخت نمونهی اولیه Alan Wake 2 به اوج خود رسیدند و در نهایت، پروژه به منظور اصلاح موتور بازی متوقف شد تا اطمینان حاصل شود که میتوان از ابتدا، محصول را با سطحی از داستان سرایی که مورد نظر سازندگان است، کلید زد.
در نتیجه، موتور بازیسازی Northlight ایجاد شد و بر اساس تکنولوژی قبلیای که Alan Wake را ساخته بود، توسعه یافت. Northlight با تاکید زیاد بر ثبت حرکت، یک سیستم رندر فیزیکی به شمار میرود و از فناوریهایی مانند روشنایی جهانی (Global Illumination)، ردیابی پرتو (Ray Tracing)، نورپردازی ذرات و فیزیک در لحظه استفاده میکند.
از آنجایی که Northlight پس از نمایش قابلیتهای خود در Quantum Break و Control، نشان داده که میتواند درجه بالایی از وفاداری را برای حرکات شخصیتها، حالات چهره و همچنین محیطهای تخریبپذیر تعاملی فراهم کند، به نظر میرسد رمدی بر این باور است که دیگر برای داستان سرایی Alan Wake 2 با مشکلی مواجه نخواهد شد.
میدانیم Northlight برای پرداختن به بخشهایی از طراحیِ بازی ساخته شده که رمدی احساس میکرد نمیتواند با موتور قبلی خود آنها را انجام دهد، بنابراین نقاط قوتی که Northlight هماکنون در اختیار دارد به طور غیرمستقیم ما را از آنچه که رمدی برای توسعه دنباله Alan Wake در نظر گرفته است، آگاه میسازد.
به طور خلاصه، سیستمهای فیزیک در لحظه، نورپردازی و ضبط حرکت موجود در موتور Northlight برای ساخت دنبالهای درخور از این سری ضروری خواهند بود.
تریلر فعلی Alan Wake 2 به عنوان نمایشی از قابلیتهای Northlight پیش از انتشار بازی عمل میکند. این تریلر نحوه استفاده از روشنایی جهانی و افکتهای ذرهای را به نمایش میگذارد، همچنین زمانی که دشمن از میان یک دیوار بیرون میپرد، فیزیک در لحظه و تخریبپذیری قابل مشاهده است.
موتور Northlight در ترکیب با بهبود ضبط حرکت بازیگران و حالات چهره آنان، میتواند کلید Alan Wake 2 به عنوان تجربهی سینماییِ بعدیِ رمدی محسوب شود.
Alan Wake 2 در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) برای PC ،PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.
منبع: Game Rant