هاست پرسرعت
خودرو

تولید موتور سیکت برقی بی وای دی برای کاهش حریق در باتری‌ لیتیون!

تولید موتور سیکت برقی بی وای دی برای کاهش حریق در باتری‌ لیتیون!

شرکت بی‌وای‌دی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی و باتری‌های صنعتی، فعالیت پژوهشی برای ساخت باتری ایمن در موتورسیکلت‌های برقی را آغاز کرده است.

حدود ۱۶ درصد از کل باتری‌های مورد استفاده در انواع وسایل نقلیه برقی جهان، توسط بی‌وای‌دی چین تامین می‌شود. این برند مشهور، بعد از CATL چین رتبه‌ی دوم دنیا در ساخت باتری‌های صنعتی را دارد. همچنین، تیراژ تولید خودروهای برقی ساخت BYD، جایگاه اول جهان را بالاتر از تسلا کسب کرده است.

اسکوتر بی وای دی جدید
اسکوتر برقی نروا ساخت اسپانیا با باتری BYD

فعالیت در بازار موتورسیکلت، برنامه جدید بی‌وای‌دی در آینده نزدیک است. برای رسیدن به این هدف، باتری‌های ویژه توسط شرکت زیرمجموعه بی‌وای‌دی فاین دریمز (Finedreams) طراحی خواهند شد. جالب‌تر اینکه، شرکت چینی، ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی را، دلیل تصمیم جدید خود، عنوان کرده است.

اسکوتر بی وای دی
طرج مفهومی از اسکوتر برقی بی وای دی

هفته‌ی گذشته، آتش سوزی در محل پارک موتورسیکلت‌های برقی در چین، ۱۵ کشته و ۴۴ مجروح برجای گذاشت. تحقیقات محلی برای کشف علت حادثه هنوز ادامه دارد اما حریق ناشی از موتورسیکلت‌های الکتریکی غیراستاندارد مجهز به باتری لیتیوم در چین، معضل سابقه دار است. فقط طی سال ۲۰۲۳، تعداد ۲۱ هزار آتش‌سوزی موتور و اسکوتر برقی در چین گزارش شده است که نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، حریق این نوع وسایل نقلیه در سال ۲۰۲۲، به میزان ۲۳ درصد بیشتر از ۲۰۲۱ بوده است. بعضی استان‌های چین، پارک موتورسیکلت برقی در فضای سرپوشیده را ممنوع کرده‌اند.

اسکوتر بی وای دی
اسکوتر برقی نروا ساخت اسپانیا با باتری BYD

چند ماه پیش، بی‌‌وای‌دی از موتورسیکلت برقی طرح اسکوتر به  نام X1 رونمایی کرد. این محصول، البته تولید شرکت سنگاپوری اسکورپیو است و باتری سامسونگ دارد؛ اما با برند بی‌‌وای‌دی در چین عرضه می‌شود تا کسب تجربه و بازاریابی برای برند چینی فراهم شود. همچنین، شرکت اسپانیایی نروا (Nerva) قرارداد خرید باتری ۵/۷۶ کیلووات ساعت بی‌‌وای‌دی برای موتورسیکلت طرح اسکوتر دارد.

اسکوتر بی وای دی
اسکوتر برقی نروا ساخت اسپانیا با باتری BYD

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا